Duindgt ponyrennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Duindgt ponyrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 15:25

Hallo!
Ik ga hier toch even mijn hart luchten. Ik heb nauwelijks tot geen ervaring met racen. Wel is er vlakbij ons huis een drafbaan waar ik een goed bedacht trainsprogamma volg. (Bedacht door man met koerservaringen)En waar ik 'lessen' volg. Alleen heb ik nog een aantal vragen over het mogelijke gedrag van Ricky. Ricky is nog maar weinig met de trailer vervoert, dus ben ik nu bang dat wanneer we bij de baan komen dat hij al moe is door de reis. We waren zoiezo van plan om een hooinet op te hangen in de trailer. Maar wat kunnen we nog meer doen om de reis zo ontspannen mogelijk te maken?

Groetjes,

x_tico

Re: Duindgt ponyrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:39

Stro op de klep leggen? Is het een 2 paards traile? Dan zou ik een ander paard die heel braaf is op de trailer er naast zetten. :j, succes!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 15:52

x_tico schreef:
Stro op de klep leggen? Is het een 2 paards traile? Dan zou ik een ander paard die heel braaf is op de trailer er naast zetten. :j, succes!

Dankjewel!
Een ander paard is geen optie, geen enkele kennis wilt het niet doen. Stro ga ik zeker proberen, dankjewel!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:54

Kan je niet eerst wat met hem gaan oefenen met ed trailer, dus gewoon een stukje rijden en dan uitlaten, daar wandelen en weer terug?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 17:54

Danitsja88 schreef:
Kan je niet eerst wat met hem gaan oefenen met ed trailer, dus gewoon een stukje rijden en dan uitlaten, daar wandelen en weer terug?

Dat is helaas heel lastig, omdat wij zelf geen trailer hebben. En om nu elke keer 30 € te betalen voor trailerhuur? Gelukkig kunnen we af en toe voor kleine stukjes [Lees: 10 minuten] de trailer van de buurvrouw lenen. :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:14

zorg dat hij lekker ontspannen de trailer in gaat. neem de tijd voordat je hem gaat inladen voor de reis. Leg inderdaad wat stro neer en een hooinet en beloon hem als hij braaf de trailer instapt. vooral zelf relaxed blijven en niet je paard aansteken door bijvoorbeeld zenuwachtig te doen.
suc6!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:44

WD V -> TAO

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 21:43

Ballard_L schreef:
zorg dat hij lekker ontspannen de trailer in gaat. neem de tijd voordat je hem gaat inladen voor de reis. Leg inderdaad wat stro neer en een hooinet en beloon hem als hij braaf de trailer instapt. vooral zelf relaxed blijven en niet je paard aansteken door bijvoorbeeld zenuwachtig te doen.
suc6!

Dat bedacht ik me inderdaad ook, maar moeten we onderweg nog stoppen of in één keer doorrijden?

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:45

Ligt eraan hoe hij het vind. Vind hij stil staan fijn dan hou je korte pauze. Word die dan onrustig kan je beter doorrijden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:02

De meeste worden juist onrustig van stilstaan is mijn ervaring!!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 08:08

kyrkelover schreef:
De meeste worden juist onrustig van stilstaan is mijn ervaring!!

Dat hoorde ik ook ergens ja. Maar met Ricky weet je het nooit. :\