Waar leren laarzen voor kleine mensen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Waar leren laarzen voor kleine mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:52

Bij Divoza vertellen ze mij dat ik vastzit aan maatwerk, aangezien ik niet zulke lange benen heb. Kindermaatjes zijn kwa hoogte wel goed maar kwa kuitmaat niet; ik heb 35. Nu wordt mij daar verteld dat ik dan toch uitkom op maatwerk.
Klopt dit ook volgens jullie ervaringen?

annebe

Re: Waar leren laarzen voor kleine mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:55

Met stom toeval ben ik ooit rijlaarzen in de perfecte maat tegengekomen in een fourtagewinkel.
Maar liep tegen hetzelfde probleem met mijn 1.62 en korte pootjes.

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:13

Dan kom je idd op maatwerk uit..
Bij Petrie doen ze dat.
Ik heb juist dikke kuiten en lange benen.
Was voor semi-maatwerk ongeveer 50,-/60,- kwijt ;) Maar was zeker de moeite waard!
Denk dat 't anders erg lastig wordt met zoeken ;)
Je kunt ook nog lederen chaps nemen.. die heb je wel in andere maten..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:16

De cavello junior al geprobeerd? Kleine maten en veel kuitmaten :P En ze zijn niet hoog.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:24

Cavello Junior heb ik zelf ook! Ik ben 1.61 en mijn kuiten zijn toch echt volwassen gespierde kuiten te noemen haha. Voor de junior maat krijg je geloof ik ook nog is €20 korting op de volwassenmaten haha. ;)

Heb ze al 2 jaar, geen 7 dagen in de week gebruik, maar toch wel vaak. Nog geen enkel mankement, behalve dat het leer aan de onderkant wat de rits moet "verdoezelen" uit elkaar is gaan staan door het drijven. Verder een heerlijke laars :D

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:20

bij petri kom je niet op maatwerk uit! petri heeft 300 verschillende standaard maten in de collectie. en ook voor jouw benen hebben ze een passende laars. niet elke ruitershop weet van de maattabellen van petri en daarom word er vaak geroepen dat het maatwerk word. maar bij petri hebben ze ook een laars voor jou en ze zijn niet eens zo ontzettend duur

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 18:30

@waldoalpha: oké dat is interessant ;-) waar moet ik dan zijn om het te kunnen kopen?

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:52

bij de betere ruitersportzaak bij jou in de buurt.natuurlijk wel een zaak die petrie verkoopt. is dat het geval,dan zijn ze altijd t bestellen

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 16:52

Oké, nou ja de Divoza bij ons in de buurt zegt dat er voor mijn benen geen standaard Petrie laarzen te koop zijn en dat het altijd maatwerk wordt.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:54

cavalllo junior indd,
kijken eens op www.wedstrijdruiter.nl
als je lid ben van de knhs krijg je nog flike kortingen ook!

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:12

wat je ook zou kunnen doen is petrie zelf eens mailen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:20

Je kan ook eens kijken op www.rijlaarzen.nl daar staat zowiezo een hele matentabel bij de petrielaarzen en kan je kijken wat de kleinste lengtemaat is. Maatwerk aan de schacht is trouwens €80,- (daar dan..) dus mocht jij echt niet in de standaart maat passen dan is dat bedrag nog redelijk te overzien toch?
En anders inderdaad Petrie even bellen o.i.d. ?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:22

ik ben 1.63 lang, heb van laarzen voetmaat 39 en 34/35 kuit en pas gewoon in een standaardmaat van de niro.

rectiligne heeft ook vaak dunne kuitmaten en ik meende dat die ook kortere schachten standaard in de collectie hebben.

wat is je voetmaat en je hoogte maat tot in de knieholte? ik zit toch ziek thuis en kan wel ff voor je gaan zoeken

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 14:27

Oei dan moet ik als ik thuis ben even nameten ;-) ik stuur je dan wel een pb'tje LiSSy

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 15:48

Je zou ook voor lipica's kunnen gaan, die worden aangemeten voor een mooie prijs!

Ik heb zelf standaard Konigs en heb daar aan de achterkant wat centimeters uit laten snijden en was daarvoor 18 euro extra kwijt.

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:29

Bij petri heb je ook een junior laars, misschien die eens proberen?
Anders maatwerk denk ik ja. ;(

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:35

Ik heb ook Konigs en pas gewoon in de standaardmaat. Ik ben 1.63 groot (hoogte 45? geloof ik) en heb kuitmaat 36 en voetmaat 37. Maar volgens mij kan het wel kloppen dat je niet in de standaardmaten van Petrie past. Als je echt afwijkende benen hebt is dat nu eenmaal zo. Je kunt het natuurlijk wel altijd proberen.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:44

Heb je het door verschillende mensen laten opmeten? Ik heb mijn petrie's ook van Divoza. 2x opgemeten met de conclusie dat het half maatwerk moest worden. (ik heb redelijk forse kuiten en hele korte pootjes :+ ) Uiteindelijk hebben ze het voor me besteld, maar bij het passen bleek dat ze helemaal verkeerd opgemeten waren. Toen ze voor de 3e keer gingen meten, bleek ik ineens wel in een standaard maat te passen, die ze toevallig ook nog eens hadden liggen. Gelukkig hoefde ik het maatwerk toen niet te betalen, aangezien het een fout van de Divoza medewerkers was. Heerlijke laarzen trouwens ;)

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:38

waldoalpha schreef:
bij petri kom je niet op maatwerk uit! petri heeft 300 verschillende standaard maten in de collectie. en ook voor jouw benen hebben ze een passende laars. niet elke ruitershop weet van de maattabellen van petri en daarom word er vaak geroepen dat het maatwerk word. maar bij petri hebben ze ook een laars voor jou en ze zijn niet eens zo ontzettend duur

Niet alle kuitmaten passen op de voetmaten, dus moeten ze dat apart maken, dat wordt dan semi-maatwerk.
Maatwerk gewoon dat is je hele laars aanmeten en maken, dan is 't net alsof je een emmer leeg gooit, dus dat zou ik niet doen.
Wat Divoza zegt klopt, dat zei Epplejeck bij mij ook.
Ze heeft bij mij er de maattabel bijgehad, en dat moest gewoon semi-maatwerk worden.
Ik ben erg te spreken over zowel de service van Eplejeck/Divoza als van Petrie, de laars ziet er prima uit en zeker de moeite waard!
Ze zeggen het echt niet zomaar hoor, als je (semi-)maatwerk moet laten doen! Bij sommige kuiten past het gewoon niet op de voetmaat ;)