Model leren laarzen met smal gesneden enkel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Model leren laarzen met smal gesneden enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:09

Ik wil mezelf een paar nieuwe laarzen cadeau doen voor de wedstrijden. Mijn heerlijk zittende DeNiro's
worden dan voor de trainingen.
Nu heb ik behoorlijk lange benen en smalle kuiten, wil graag een model dat rond de enkel wat smaller is.
Flinke dressuurboog erop is ook wel een vereiste ;)
Liefst geen veters, wel een rits.

Welke modellen voldoen hieraan, want als je op internet zoekt kom je zó veel tegen!

lonnie

Re: Model leren laarzen met smal gesneden enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:22

hmm ik wilde zeggen deNiro, maar zie dat je die al hebt...ik heb zelf opntzettend dunne enkels en deNiro's zijn een van de weinige laarzen die me netjes zitten daar
je hebt ze iig ook zonder veters, en ook nog polomodel evt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:23

Ik zou er een paar DeNiro's bij kunnen halen, maar ik wil graag laarzen met een harde schacht. Binnenkant liefst wel kalfsleer :j

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:25

Heeft petri niet zo'n model ontwikkeld in samenwerking met Anky. Kan even niet op de merknaam komen maar had een rits aan de voorzijde! Vriendin van mij had deze en vind ze erg mooi staan!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:25

hmm mijn ervaring is dat de meeste laarzen met een harde schaft ook een brede enkel hebben. Juist de meeste kalflederen laarzen hebben dat smallere, dus dat wordt een boeiende zoektocht!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:26

joycie17 schreef:
Heeft petri niet zo'n model ontwikkeld in samenwerking met Anky. Kan even niet op de merknaam komen maar had een rits aan de voorzijde! Vriendin van mij had deze en vind ze erg mooi staan!

Anky Elegance denk ik, dat is eventueel een optie, maar die heb ik al een keer aan gehad en die pasvorm was het toch niet helemaal voor mijn voeten/kuiten....

lonnie schreef:
dus dat wordt een boeiende zoektocht!

Daarom vraag ik het hier ook :D !
Königs Sir heeft harde schacht en kalfsleer binnenkant, maar ik vind daar een beetje weinig boog op zitten :o

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:53

Ha je stelt precies een goede vraag Mirjam, ik ben namelijk naar PRECIES hetzelfde op zoek _O-

De enige laars die tot nu toe aardig bij mijn wensen aansluit is inderdaad de Anky Elegance.
De 'gewone' Anky van Petrie is namelijk wel breder rond de enkel, de Elegance niet.
Nadeel van de Elegance is dat ze zo belachelijk duur zijn....

Königs wil ik niet meer, die heb ik nu. Zijn ook redelijk breed rond de enkel en slijten werkelijk als een idioot.

Heb ook nog Derby's staan, die zijn ook rond de enkel best wel mooi smal en redelijk slijtvast, alleen die vind ik in de schacht weer minder mooi :+ Geen mooie dressuurboog en niet zo chique.

Zag vandaag op mijn werk iemand met Rectilignes die er wel heeeeeel mooi uit zagen. Mooie chique laars, smal rond de enkel, dressuurboog en rundleer.
Alleen ze zei er wel bij dat dit model uit productie was genomen :') Maar ik ga in elk geval nog wel even daar informeren of ze iets hebben wat erop lijkt.

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:04

Ja, deze zoektocht komt mij ook heeel bekend voor.

De 'gewone' anky van petrie (zonder rits) is bij mij bij de enkels gigantisch ingezakt; veel te breed
laarzen met hrade schacht en smalle enkel zijn er inderdaad niet veel.
Anky elegance van Petrie heb ik ook niet gekocht, vond het nog wel heel veel geld voor een laars die mij (ook) niet perfect zat.

heb in de tussentijd Cavallo winner plus gekocht; mooi smal om de enkel, met rits, zonder veter. Niet echt keihard, maar wel een stuk steviger dan de echte cavallo 'springmodellen' en een redelijke dressuurboog.
http://www.cavallo.info/en/produkte_rei ... l_allround
4de laars van boven in de link
Misschien is de 6de (passage plus) ook een mooie optie?

maar de zoektocht voor een echte 'dressuurlaars' met smalle enkel is bij mij ook nog niet helemaal geslaagd

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:07

Ik vind van de Cavallo laarzen die ik heb gezien dat ze nooit zo lang mooi blijven :o
Vind van die website de Passage Plus er wel aardig uitzien.
Wat kosten die Cavallo laarzen ongeveer?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:09

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:24

Bettine schreef:
Ik vind van de Cavallo laarzen die ik heb gezien dat ze nooit zo lang mooi blijven :o

Ik had ze ook gekocht met het idee; heb ik in ieder geval fijne smalle laarzen voor 'thuis', hoe lang ze concours-mooi blijven moet ik nog zien. Maar moet zeggen dat het me heel erg mee valt!
Ik heb ze in Duitsland in de aanbieding gekocht, zonder korting zijn ze hier geloof ik rond de € 300,-.
De winner plus dan, de passage plus weet ik niet, zal wel iets duurder zijn schat ik zo in

edit: beetje google doet 't 'm al weer
http://www.wedstrijdruiter.nl/cms/publi ... ageid=2472
en deze staat er ook, maarw eet niet goed het verschil:
http://www.wedstrijdruiter.nl/cms/publi ... ageid=2095

Ik heb deze 2 zelf trouwens nooit gepast, dus weet niet of ze net zo smal zijn als de winner plus

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:33

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:35

jury schreef:
http://www.lipica.nl
ze kunnen maken wat je wilt

Die vind ik op de website er al niet uit zien :=

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:44

Er zijn mensen die met een voorbeeld laar uit duitsland komen van 3x zo duur die ze dan na kunnen maken.
Echt de moeite waard.
Betaal ik voor mijn huidige model 600+ euro voor petrie, ben ik bij lipica 225 kwijt. Doe er misschien iets korter mee maar daar kun dan ook bijna 3x een laars voor kopen ipv 1x petrie

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:57

Wat dachten jullie van de Petrie Olympics ?
Qua uiterlijk doen ze niet onder voor de Petrie Anky Elegance's. Ze glimmen alleen iets minder doordat het rundsleder is en de Elegance's zijn dus van kalfsleer.

Heb de Elegance's voor wedstrijden en de Olympics voor thuis, zijn allebei lekker stevig, dus echt verschil is er niet!

De Olympics zijn € 350,- en dat vind ik niet duur!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:48

Bettine schreef:

Ik heb precies hetzelfde :D
Vind het zo op het oog fijne laarzen, mooie boog ook, maar ben qua laarzen gewoon geen Cavallo fan :n

Lipica ga ik me eens verder in verdiepen....

Petrie Olympic ziet er mooi uit, knap prijsje ook :j, alleen als de pasvorm net zo is als de Elegance gaat 't hem dus niet worden voor mij. Ik zet 'm in ieder geval wel op het lijstje!

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:16

Ben het wel met jullie eens qua 'dressuur-uitstraling' vind ik de cavallo's ook minder dan de Petries.
Ik vond wel dat de enkel bij de Petrie elegance niet zo mooi smal is als de cavallo's. Verwacht eigenlijk beetje hetzelfde van de Olympic...
En dan vind ik m'n Cavallo's toch weer mooier dan de springlaarzen van Petrie.

Lipica heb ik niet zulke goede verhalen over gehoord (dat ze niet lang mooi blijven), maar heb ze zelf nooit geprobeerd.

Ik heb trouwens ooit iemand uit Krefeld (Duitsland, net over de grens bij Venlo) gesproken die laarzen op maat maakt.
Die had echt super mooie laarzen! (heb alleen geen prijs durven vragen toen :o )
Misschien daar eens op googlen?
Heb z'n kaartje nog wel ergens, maar geen idee waar....

Als ik geld over heb misschien nog een paar mooie dressuur laarzen voor concours en m'n cavallo's en oude petries voor thuis houden.... maar ja, heb paarden, dus zal wel ff duren voor ik geld over heb :n

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:22

Daar was ik ook naar op zoek (hiervoor had ik de Petrie Elite)
Heb zelf erg smalle enkels en weinig wreef
Zijn uiteindelijk De Niro's geworden maar die heb je al :P
Een harde laars geeft ook wel minder gevoel vind ik
Met de De Niro's is mijn beenligging vrijer en daardoor ook mooier

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 23:18

Ik heb eens verder gekeken, je hebt ook nog de Cavallo Piaffe Plus, die ziet er ook niet verkeerd uit en is kalfsleer, met harde buitenschacht. Nu ben ik nog steeds geen fan van Cavallo, maar deze wil ik graag een keer in het echt zien :j

Afbeelding
Afbeelding

unamie schreef:
Daar was ik ook naar op zoek (hiervoor had ik de Petrie Elite)

Heb ik ook gehad, dat was het enige model dat echt fijn zat! Maar toch wil ik 't volgende paar smaller om de enkel.

Evt. een paar DeNiro's erbij voor de wedstrijden zou ook kunnen, maar vind een harde schacht toch chiquer denk ik....

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:27

De Elite zaten mij niet goed
Erg wijd om mijn enkels
verder was het wel een mooie laars
die Cavallo's zien er chique uit
maar die harde dingen hoe mooi ze ook zijn vind ik niet fijn zo zitten
Heb net Nieuwe De Niro's (mooie bruine :P )
pas 2 keer mee gereden maar ze waren na een uur al ingelopen/gereden

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:32

hmmm, ja, die cavallo piaffe plus moet ik ook onthouden als ik weer eens ga passen!
Zien er in ieder geval mooi uit. Als ze bij de enkel smaller zijn dan de Petries is het misschien wel een goede optie...(zal ook wel in dezelfde prijsklasse vallen als de Pertie elegance, ben ik bang...)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 23:41

Ook hééél mooi, maar ja, DeNiro dus die wordt wat 'rimpelig' ben ik bang... Of zou je de buitenkant kunnen laten verharden??

Afbeelding

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:48

Die kleur heb ik dus 8-)
ze zullen iid wel rimpelig worden
Dat zijn ze na 2 keer rijden al een beetje :=
Ze voelen ook aan alsof je sokken aan hebt :+

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:03

unamie schreef:
Die kleur heb ik dus 8-)
ze zullen iid wel rimpelig worden
Dat zijn ze na 2 keer rijden al een beetje :=
Ze voelen ook aan alsof je sokken aan hebt :+

Wel erg comfortabel dus :)
Maar voor het mooie heb ik het er dan wel voor over om ze iets langer te moeten inrijden/ inlopen

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:10

Heb een week of twee geleden de Cavallo passage plus opgehaald. Harde buitenkant, zachte binnenkant. Mn oude (Weltmeister) waren na bijna 15 jaar wel op. Met pijn in mn hart weggegooid want op wat losse stiksels na en wat kleine scheurtjes in het leer nog hartstikke mooi. Rits binnenkant voor is ook helemaal fijn. Geen idee of ze ook echt smal bij de enkel zijn. Trouwens ook altijd een heerlijk voetbed in de cavallo's.

Ben vooraf bij Lipica zelf wezen kijken (vond de prijs wel de moeite waard om naar de fabriek te gaan), echt bedroevend wat een kwaliteit |( . Betaal dus liever meer en dus ook langer met mn laars kunnen doen, maar das ieder voor zich natuurlijk.