Sinds een aantal weken heb ik een 2de verzorg/bijrijdpaard erbij, namelijk een merrie van 25 jaar.
Volgens de eigenares is het nog een lief, rustig, paardje die het het liefst buitenritten maakt, als ze een goeie dag heeft zelfs zin heeft in een galopje.....maar haar conditie moeten we eerst opbouwen want ze heeft een paar maanden zeer weinig met het paard gedaan, dus wil ze dat ik voornamelijk met haar, wandel, stap en eventueel een drafje doe.
Ok geen probleem, maar nu blijkt dat dit "omatje" echt heeeeel traag is en alles op haar gemak wil doen.
Tijdens het poetsen valt "oma" al bijna in slaap
alles is zeer geduldig en traag, niet haasten gewoon lekker relax. Aangezien mijn andere vp een dominante puber is, kom ik bij oma lekker tot rust.In de bak is omatje het na 15 min weer zat en blijft ze bij het hek staan. Natuurlijk ben ik de baas en geef ik aan dat we nog even door stappen, ook al spoor ik extra aan (niet hard trappen ofzo, ik gebruik ook geen zweep) voert ze het tempo 2 stappen op en dan gaat ze weer sjokken....het is wel lekker relax zo maar zo kan ik toch nooit haar conditie opbouwen, voor een buitenrit? na 20 min vind ik het zielig en stap ik af.
Wat kan ik nu het beste doen? Doorzetten dat oma sneller gaat lopen, hoe? of gewoon dit accepteren en lekker sjokken?
Tips zijn meer dan welkom.
, vooral niet met mij op haar rug
....
Korte buitenritten ga ik inderdaad proberen.