Ik heb een probleem met mijn 4 jarige pony.
Sinds een hele tijd terug is mijn pony bang om alleen te zijn.
Hij heeft er nooit problemen mee gehad om alleen te staan. Ik kon hem overal mee naartoe brengen in zijn eentje, maar hij bleef relaxed.
Sinds ik in een andere stal sta, en me pony daar een leuk vriendinnetje heeft leren kennen, is hij niet meer zichzelf.
In de paddock zonder zijn vriendin loopt uit tot een boel gehinnik, en schrapen over de grond.
In zijn eentje op stal staan is nog veel erger. Hij kan niet meer stil staan, hinnikt de hele tijd en raakt compleet de weg kwijt!!
Voor mij is dit een groot probleem. Ik moet altijd wel een ander paard op stal doen als ik mijn pony wil rijden, en het liefst dan ook zijn goede vriendin.
Ik merk ook dat hij de laatste tijd erg op andere paarden gericht is, en hun gedrag soms overneemt.
Ik heb al een aantal keer geoefend met het alleen zijn. Maar dit schiet niks op.
Het lijkt wel of hij mij dan niet meer ziet staan, en alleen maar weg wil uit de stal.
Als hij buiten vast staat, heeft hij dit minder, maar dan kan hij ook zijn vriendinnejte van ver zien.
In een andere, hele grote stal heeft hij er helemaal geen problemen mee. Maar daar staan ook bijna altijd wel paarden.
Oohja, ook in de bak als we alleen zijn, doet hij zo paniekerig. ik sta naast hem om hem aan te singelen. rent hij opeens weg...
Als ik op hem zit gaat hij met zijn hoofd schudden en wil hij alleen maar rennen.
Weet iemand hoe dit komt, en hebben jullie hier tips voor?
groetjes

Hij is wel altijd rustiger als ik erbij ben.