Ongeduldig op de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit06

Ongeduldig op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 20:51

Wie heeft er ervaring met een paard die erg onrustig/enthousiast is op de trailer. Sindskort rijd ik wedstrijden met mijn 4-jarige merrie. Het gaat verder prima, alleen als we op wedstrijden (of les o.i.d.) zijn en we even moeten wachten breekt madame de trailer af. Vooral als ze andere paarden hoort of ziet is het in de war. Het is met name schrapen met de voorbenen en heel druk heen weer lopen. Op zich is het niet erg, maar het klinkt heel vervelend. Ik heb geprobeerd wat hooi te voeren voor de afleiding, maar dit helpt niks. Heeft iemand nog andere ideeën??

crazygirl1

Re: Ongeduldig op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:36

en tijdens de rit? is ze dan ook zenuwachtig of eerder kalm?

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 18:42

Over het algemeen is ze dan heel rustig. Ze wordt alleen onrustig zodra ze andere paarden ziet of hoort oid. Dan wordt ze enthousiast dat ze er ook uit wil. Dat is een beetje vervelend, want de hele trailer schut heen en weer.

AmazingTygo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:47

ik zou toch proberen iets in de trailer te hangen waar ze zich mee kan vermaken. hooi heb je al geprobeerd zeg je? ook in een netje? daar speelt die van mij vaak mee.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:53

Mijn paardje heeft dat ook. De rust zelve onderweg, maar zodra je de trailer parkeert en hij andere paarden op het oog krijgt is het feest. Hij wil er het liefste meteen uit en naartoe.
Wat wij nu aan het doen zijn is echt trainen daarop.
Dus ik ben begonnen door echt bij hem te blijven staan, tegen het praten enz.
Dat heb ik uitgebreid door bij het deurtje naar buiten te gaan staan en tegen hem praten.
Daarna is het uitgebreid naar gaan zitten in de deuropening en tegen hem praten.
En nu is het vaak al voldoende om gewoon bij de trailer aanwezig te zijn en af en toe eens contact met hem te maken.

Heeft wel ruim een jaar geduurd, maar de rust is er echt heel erg op vooruit gegaan en kunnen we hem tegenwoordig al zeker 45 minuten laten staan.

Dit jaar gaan we voor het eerst vaker starten op concours dus willen we het dit jaar gaan uitbreiden door steeds een stukje verder weg te gaan van de trailer.

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:10

Mijn paard heeft het ook maar dan zonder zijn ander paarde vriendje , ik ga binnenkort ook alleen met hem op kamp en ga hem in de trailer gewoon veel hooi geven , dan heeft hij zijn bezigheid (:

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:22

Mijne had het ook: heel rustig tijdens de rit, maar zodra we stil stonden ging hij schrapen, over en weer lopen, hinniken, stampen, niet meer naar zijn hooi kijken, etc. Dacht ik. Tot bleek dat hij het alleen deed als ik in de buurt wat, zodra hij mij niet meer zag/hoorde was hij wel gewoon rustig :+
Ik zou denk ik op de manier van Silence te werk gaan. Telkens een beetje langer... Of misschien scheelt het als er een vriendje meereist?

Birgit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 22:50

Een vriendje meenemen is lastig, we hebben een 1-paards trailer. Maar we zijn de laatste tijd een paar keer op wedstrijd geweest en toen ging het goed. Nog wel wat onrustig als je er eerst bent, maar zodra ik heb gereden kunnen we haar wel even "weg zetten". Ik ben benieuwd hoe het gaat als het buiten seizoen weer begint.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:52

Ik heb het hetzelfde opgelost al Silence.
Gewoon steeds iets langer laten wachten bij aankomst.
Hij heeft ook altijd hooi hangen dus hoeft zioch niet te vervelen.