Ruiterkamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

Ruiterkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 15:54

Hoihoi!

Ik ben op zoek naar een soort van ruiterkamp en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)
Mijn voorkeur gaat uit naar of een natural horsemanship kamp of een dressuurkamp

Onder dressuurkamp versta ik een week met overnachting op een stal waar je iedere dag dressuurles krijgt met eventuele zitlessen en theoretische ondersteuning. Dit zou ik dan graag doen met mijn eigen paard of met een goed leerpaard. Ik heb 2 jaar geleden al meegedaan met een dressuurstage (http://img231.imageshack.us/img231/3836/dressuurstageza3.png) en ik was hier zeer tevreden over maar ik zoek nu naar iets op een hoger niveau. (de dressuurstage waar ik aan mee had gedaan was vooral basis)

Onder natural horsemanship kamp versta ik dus ook een week met overnachting op een stal waarbij je natural horsemanship lessen krijgt en theoretische ondersteuning. Dit ook met eigen paard. Ik zou het ook leuk vinden als het een kamp is waar extra aandacht wordt besteed aan hele angstige paarden in de vorm van schriktraining ofzo.

Ik ben dus eigenlijk vooral op zoek naar een echt leerkamp :)
Het liefst ook een kamp van 16 jaar of ouder.
Ik hoop dat er een kamp bestaat waar ik naar zoek, dus ik hoor graag van jullie!

Suzanne_J

Re: Ruiterkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:53

Niemand die iets weet?

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:58

Mischien is de Treekhoeve (www.de-treekhoeve.nl) iets voor jou.
Het SGW kamp is een wedstrijd gericht ponykamp met Springen Dressuur en Cross.
De pony's daar zijn leuk, paarden ook trouwens en je leert er echt wat..
Het is niet een dressuur kamp dat jij zoekt maar wel een leerkamp.
Je rijdt met max. 10 mensen in een groep, 20 mensen doen SGW, en 20 doen gewoon
kamp dat die week ook gehouden word.

De datums:
Week 1: 04-07 t/m 09-07
Week 4: 25-07 t/m 30-07
Week 5: 01-08 t/m 06-08

Een week ponykamp op een manege paard/pony kost 275 euro.
Toeslag eigen paard/pony is 50,-

Knowhow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:03

Misschien ook leuk om met een eigen groep dit soort kampen te doen. Dus daar bedoel ik mee te zeggen dat je misschien een leuke groep vriendinnen hebt, jullie kiezen een manege en hebben daar een soort van prive-kamp. Dan kan je precies aangeven wat je wil etc..

Kijk anders is op www.manegemolenzicht.nl of www.manegestevenshof.nl