Rijjasje voor kort rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

agee

Rijjasje voor kort rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:25

Ik zoek voor mijn dochter van 14 jaar een nieuw rijjasje.
We hebben al 25 jasjes gepast, maar het probleem is dat zij een vrij kort lijf heeft waardoor bij alle jasjes de taille te laag valt.
Bijvoorbeeld van de pikeur epson (korte versie) is nog steeds het stuk tussen taille en schouders te lang.
De meeste gangbare merken, zoals Harry's Horse, Pikeur, Kentucky, Eurostar, Cavallo, hebben deze maat niet.
Naar de kindermaten gaan heeft geen zin, want die jasjes hebben te weinig model (geen buste en geen taile). Ook een springjasje past niet want ook hierbij zit de taille te laag.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar italiaanse of aziatische maten. Je weet wel die gemaakt zijn voor kleine slanke vrouwtjes (maat 34 of 36 en ca. 1.55 groot).
Welke merken zou ik nog kunnen proberen?
Wie heeft een idee?

miesie

Re: Rijjasje voor kort rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 02:36

Heeft ze de Anky al aangehad? Die heb ik, ben zelf 1.61 en hij zit echt perfect bij mij!

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:08

Heeft ze ook de kinderjassen van Pikeur geprobeerd? Ik ben 23 (met vormen ;) ) en alle volwassen maten zaten mij echt veel te wijd en te lang. (ik ben zelf maar 1.56 m) Ik heb nu een antraciet kinder wedstrijdjasje van Pikeur, model Fabienne, maat 158 en die zit echt heel mooi. Er staan wel wat foto's van in mijn profiel.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:35

Equiline is Italiaans, en hebben erg mooie jasjes.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:39

Animo al geprobeert? Hele mooie jasjes en volgensmij ook in kleinere maten verkrijgbaar. Hangt wel een groter prijskaartje aan, ik weet niet hoveel je uit wilt geven.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:44

Animo zijn hele korte jasjes en volgens mij is die kwaliteit ook niet slecht. Maar de prijs is wel hoger.
Zelf heb ik een Pikeur Skarlett, dat is een kort springjasje en is mooi getailleerd. Ik had namelijk vroeger heel veel problemen met een mooi jasje te vinden die getailleerd was voor mij.
Dat viel niet mee. Voor de Pikeur had ik een C.S.O Dat is een frans merk, maar niet makkelijk te vinden en zeker niet prijzig maar wel goeie kwaliteit, geloof dat ik er wel 2 jaar mee gereden heb.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 11:04

Dankjewel voor de reacties!
Anky hebben we nog niet gepast, dus die kunnen we nog proberen. De merken Animo en Equiline ken ik niet dus daar zal ik eens naar op zoek gaan. De Pikeur Scarlett hebben we wel gepast, maar ook daarvan zit de taille niet op de goede plaats.
Ik weet niet of we de Pikeur Fabienne al hebben aangehad, maar wel de Scarlett, Diana en Epsom wel, maar die passen niet. De Fabienne gaan we dus ook maar eens proberen.
De Kentucky Concours gaan we ook nog proberen, want een vriendin heeft dat jasje en dat lijkt misschien ook aardig te passen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:32

De Kentucky Concours is wel een vrij lang model, wel een heel mooi jasje trouwens.

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:40

Ik zou echt gaan kijken naar het Animo rijjasje. Voordeel is ook nog daarbij dat het heerlijk zit

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:44

Of Esperado, dit zijn ook redelijk kort.

Princelover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:34

En anders zelf maken, heb ik voor me zusje gedaan, die is vrij dun en kort maar heeft wel redelijke boezem dus paste kindermaatjes niet. en volwassen maten waren te groot.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 22:54

Heb vandaag de Kentucky concours binnengekregen, en hij past!!!
Dit is inderdaad wel een langer model jasje, maar de taille zit mooi hoog. Deze is het dus geworden.
Bedankt voor jullie meedenken.