Instructeur 2, wat doe je ermee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Instructeur 2, wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 11:49

Jaarlijks volgen veel mensen de cursus Instructeur 2 via de KNHS.
Nu vraag ik mij af, wat doet men daar in de praktijk nou daadwerkelijk mee?
Geef je les op een manege? Op een RV? Geef je privélessen of doe je er helemaal niks mee?
Voor degenen die lesgeven, ben je in loondienst? Doe je het zwart?
Privélessen, doe je dat er even bij of geef je dat op? Reacties mogen uiteraard ook per PB. :D

_Rijkie_

Re: Instructeur 2, wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:10

Ik ben in loondiest bij een manege, dat doe ik een paar uurtjes per week naast mijn 'gewone' baan.
Daarnaast heb ik 2 priveklantjes :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:32

Ik doe er helemaal niets mee. Het leek mij een leerzame cursus maar ik vond er geen bal aan en heb er ook nog eens weinig geleerd. Echt zonde van het geld en de tijd, dat had ik beter in prive-lessen kunnen stoppen, dat was een betere investering geweest.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:47

Ik geef les bij de RV en af en toe prive. Zodra het met werk niet te combineren is stop ik er weer mee. Ik heb alleen de 1e fase (is nu instructeur 2)gedaan want ik vond het onzin om wekelijks naar ermelo te gaan al hoeft dat geloof ik nu niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:42

Instructeur 2 is dat hetzelfde als kandidaat-instructeur (dus met rijden)? Die heb ik namelijk gedaan.

Ben werkzaam op een manege en geef privélessen, allemaal wit. Nu ook nog lessen op de RV, maar hier stop ik binnenkort mee ivm tijdtekort.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:44

ja hier nog 1
cursus gedaan en geef nu 1x per week les op onze manege en wat privelessen
gewoon leuk als bijbaan

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:24

Om 'legaal' te kunnen lesgeven in loondienst heb ik het papiertje gehaald en ik heb er geen spijt van.

Dat komt trouwens ook door externe factoren: omdat het paard dat ik reed een operatie moest ondergaan en ik de cursus ging doen heb ik een jong paard aangeschaft om de cursus mee te kunnen rijden. Die keuze pakte voor het paard en mij goed uit en zonder de cursus had ik niet zo snel aan een extra eigen paard gedacht.

Inmiddels geef ik geen les meer in loondienst, maar nog wel privé en voor een voorziening die als zorgboerderij staat geregistreerd. Gezien de doelgroep vind ik het wel een heel prettig idee om middels de papieren gecovered te zijn.

Nikita10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:15

Ik heb hem paar jaar geleden gedaan en toen was het nog anders geloof ik dan nu..
Toen hete het idd kandidaat-instructeur geloof ik..
Ik heb de basis gedaan en daarna de 1e fase dat is met rijden en t/m L2 niveau geloof ik..

Ik heb ze echt moeten doen om "wit" les te kunnen geven op stal..Ik werk nu fulltime op de manege met ong 20 uur lesgeven in de week..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:22

Ik zit er nog midden in.. hoe al wel ik geen lessen meer gevolgt heb.
Helaas sluit het totaal niet aan met wat ik bij Anne Muller heb geleerd.
Vreselijk ouderwets en achterhaald.

Maar wil je bij een "manege" werken heb je dit papier wel nodig wil je verzekerd zijn.
Voor jezelf beginnen heb je dit niet nodig omdat er ook enkele verzekeraars zijn die je wel gewoon verzekeren.