Instructieset tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

Instructieset tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 10:29

Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een instructieset te kopen. Op internet zie ik alleen behoorlijk pittige prijzen.. Hebben mensen meer hier een instructieset en welke dan? Waar gekocht?
Ik zou graag wat ervaringen van mensen weten :)

had op google al gezocht naar een topic van bokt hierover, maar vond alleen topics uit 2006-2007

Alvast bedankt!! :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:38

Tip: Koop een walkietalkie set voor motorrijders, vorige week aangeschaft bij de LIDL voor 29,95, inclusief twee setjes oordopjes met microfoontje en bereik tot 8 km, geen ruis etc!
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 11-03-10 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Re: Instructieset tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:42

Dit is meer iets voor JI.
Daarom van RUI-->JI.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:11

hier zijn al meerdere topics over.
meestal komt het erop neer dat je of een paar honderd euro neer moet tellen of een goedkoop setje koopt zoals minfields maar daar zitten vaak maars aan zoals
- roger piep nadat je klaar bent met spreken
- geen eenzijdige communicatie mogelijk (van instructrice naar ruiter). Voor als je het gekijk van de uit conditie zijnde ruiter niet wil horen bv :)
- geen open communicatie mogelijk dus je moet elke keer een knopje indrukken voor je kunt spreken of spraak gestuurd (vox) maar dat heeft dan weer als nadeel dat er vertraging op zit en je dus de eerste woorden mist.
- oordopjes blijven tijdens het rijden niet in je oor zitten.

Mocht nu blijken dat die van LIDL dat niet heeft dan hoor ik dat nog graal.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:24

Ik heb een setje van Alecto. Alles bij elkaar iets van 80 euro.
De ruiter kan de set op alleen ontvangen zetten. Het probleem dat 'jury' hierboven aankaart van de open communicatie heb ik opgelost met een blokje en elastiek strak om het 'praatknopje' heen, is die eenmaal ingedrukt gaat apparaatje de zak in en geen omkijken meer naar.
Weinig ruis, goede ontvangst, meerdere zenders mogelijk. Oordopjes blijven goed zitten en ik heb er microfoontje bij besteld dus handen vrij.

http://www.alecto.info/TradePoint/Item_ ... o=FR-38%2b

edit; bij Bol.com in de aanbieding! Zit dan geen microfoon bij ;)

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/ale ... 0154248mt4

Natuurlijk kwalitatief minder dan een Sennheiser set, maar prima geschikt om je in een winderige of grote buitenbaan verstaanbaar te maken. Overigens heb ik met de Sennheiser van mijn instructrice weleens dat ik aan het einde van de 60m geen verbinding meer heb, dat heb ik met bovenstaande nog nooit meegemaak :n

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:30

Heb ook een walkie talkie set van de Liddl,gebruik hem ook alleen met flinke wind..
Nadeel vind ik dat je het knopje ingedrukt moet houden als je praat, kreeg er een lamme hand van..
Maar ook dat is leren er mee om te gaan..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:31

viv77 schreef:
Heb ook een walkie talkie set van de Liddl,gebruik hem ook alleen met flinke wind..
Nadeel vind ik dat je het knopje ingedrukt moet houden als je praat, kreeg er een lamme hand van..
Maar ook dat is leren er mee om te gaan..

Blokje met elastiekje :)* ! Even een beetje pielen, maar als het zit heb je er geen omkijken meer naar!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:38

Ik heb er eentje aangeschaft ik denk wel 5 jaar geleden als t niet langer is... Een Alan paardrij instructie set was geloof ik wel rond de E 300,- op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad. Achter het oortje zet een boogje die je achter je oor kan klemmen zodat deze tijdens het rijden er niet uit kan gaan. Er zit een klem aan de walkie talkie zodat je deze aan je broek kan klemmen. Alleen kán t nog wel eens eraf schieten. Dat is bij al diverse keren gebeurd. Desalniettemin is deze van goede kwaliteit want hij doet t nog steeds!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 18:39

Ik heb vandaag die van de LIDL aangeschaft... Heb m al even met mn moeder getest (tuin-keuken bereik) en dat ging goed. Ga dadelijk rijden en dan hoop ik dat t goed gaat!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 21:32

Ik vond hem erg fijn!! Weinig ruis (kleinnnn beetje), zeer duidelijk te verstaan! Het oortje valt bij mij niet uit mijn oor. Het zit prima.
Ik hoor ook de eerste en de laatste woorden hoor :)