na 5 wedstrijden naar de L1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xTweetyx

na 5 wedstrijden naar de L1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 17:25

ik heb nu 3 wedstrijden gehad en heb nu al 7 wp.
heb nog 2 of 3 wedstrijden en daarna beginnen de selectie wedstrijden.
zou ik die dan het besten kunnen starten in de L1?
want strax zit ik halver wegen aan de 30 punten en dan is alles voor niets geweest?
ik train zelf nu op M2 niveau

wat zouden jullie doen?
dit zijn foto's van de laatste wedstrijd(4 wp gereden)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

TheOne

Re: na 5 wedstrijden naar de L1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:04

ligt eraan als jij en je paard er klaar voor zijn (dat alle oefeningen e.d er goed inzitten zeg maar ) en als je zelf op M2 niveau rijd dan zou het kunnen .

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:06

gewoon doen. je hoef toch niet meteen de beste te zijn.. succes..

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:07

ik vind hem nog teveel op de voorhand lopen, maar of dit voor de L1 goed genoeg is? ik heb geen idee..als je dat niet zou zijn zouden je punten er niet naar zijn. je punten zijn er wel naar, dus lijkt me ok?
:) succes!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:11

Als jij denkt en klaar te zijn voor de L1, en je 4 winstpunten rijd in het B, en het voelt ook goed, dingen zijn goed bevestigd en je paard voelt lekker aan, moet je het gewoon doen. Ik ben ook in 5 wedstrijden door de B heen gegaan, en had laatste 2 wedstrijden per wedstrijd 3 winstpunten, en telkens hele dikke punten, dus vond dat ik wel klaar was voor het L1. Had toen met mn L1 debuut gelijk 4 winstpunten, en afgelopen weekend weer 193 en 194 punten, net niet dus 4 winst, maar wel dikke punten aangezien er ook mensen met 159 punten naar huis gingen op een 3e plek.. (ik was 2x eerste)

Ook wat hier boven gezegd word, vind ik hem ook nog teveel op de voorhand lopen, verder is van foto's niet goed af te zien of je er klaar voor bent, dat moet je zelf voelen en bepalen of je door wilt, en evt je instructrice kan je helpen met je beslissing.

Heel veel succes! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:13

als je er klaar voor bent gewoon doen :)

Ik was ook in 4 wedstrijden door de B en ben na 5 wedstrijden L1 gestart. Ging ook prima :j

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:15

Ik zou trouwens wel je paard wat actiever rijden, van wat ik van de foto's kan afzien, veel overgangen rijden, veel schakelen zodat hij meer op het achterbeen gaat lopen. En je handen wat meer onder controle houden, je ziet soms een sterkbinnenhandje, of je handen heel laag en wijd. Goed naast elkaar houden je handen, en meer dragen
Ook zou ik voor je selectiewedstrijden al een keer L1 starten zodat je op de selectiewedstrijden extra je best kan doen omdat je dan al een keer je L1 debuut gemaakt hebt.. Dat is wat wij meestal doen hoor :P Voor een grotere wedstrijd zorgen dat we al een keer dat niveau gestart zijn.

Roosje1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:27

jaa idd gewoon doen!
ziet er netjes uit hoor!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:32

Als je elke keer winstpunten rijdt in de B dan is er geen lol aan meer dus gewoon in de L starten, lijkt me een leukere uitdaging dan

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:33

ja ik hou men handen vaak laag. omdat ik altijd zo les heb gehad.
nu heb ik beter les, en rustiger met mij handen is 1 ding waar ik ook nog aan moet werken.
wijken kan hij ook goed. ik train eigenlijk alles behalven appuyeren,piaffe en keertwendig. verder echt alles.
en niet alleen wijken 5 meter maar ook halve baan.

had vorig weekend dan wedstrijd en had 198 punten en 201.
daarmee was ik 2e en 1ste.
de foto's zijn van vorig weekend.

alle wedstrijden die ik nu gereden heb , zijn 1ste of 2e.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:36

Dan zou ik lekker overgaan, en kijken hoe het je afgaat in het L1? Als je commentaar op je protocollen krijgt over dingen kan je eraan werken, kom je iniedergeval gelijk ook verder, en weet je een beetje op welk niveau je zit!
Je kan wel M2 thuis trainen, maar zijn dit alleen dan de onderdelen?
want van een M2 paard zou ik meer oprichting verwachten, meer bij elkaar, meer activiteit en op het achterbeen gezet worden.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 18:38

mijn pony heeft Z2 gelopen.
alleen niet op de goede manier, hij is ook een tijd mishandeld dus daardoor zijn wij na een jaar vanaf het begin weer moeten beginnen, omdat het zelfs gevaarlijk was met rijden, omdat hij overal van schrok.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:12

Tussen de klasse B en L1 zit niet echt veel verschil, de jury is vaak wel iets strenger. Denk dat als je in de B twee winstpunten per proef haalt je wel klaar bent voor het L1.
alleen proberen om je paard ietsje omhoog te rijden, loopt inderdaad wel erg op de voorhand en dat kunnen ze in het L en M afstraffen...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:17

Gewoon over gaan.
Vind het verschil tussen de B en de L vrij klein.
Ik raad je wel aan om meer te gaan letten op de achterhand. Deze moet actiever (moet verder onder de buik worden gezet) zodat hij meer op de acherhand komt en ook meer opgericht gaat lopen. Aan de foto's vind ik het nog láng geen M2 niveau zoals jij denkt te trainen ;)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:55

Als de oefeningen voor het L1 bevestigd zijn en je altijd in de B dik in je punten hebt gereden kan je wel over hoor.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:56

Lijkt me niet dat je in 3 selectie wedstrijden 30 wp hebt? Ik zou ze in B rijden.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:58

Ik ga na 11 proeven (7 wedstrijden) over, hier heb je 's winters meestal maar 1 proef per wedstrijd. ;)
Ben nu B+6 en het gaat super, heb elke wedstrijd weer winst. :)
Waarschijnlijk ben ik B+12 als ik overga, misschien wat meer/minder.
Voor mijn gevoel ben ik er klaar voor en ik zie wel wat voor punten ik krijg in de L1.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:35

Gewoon lekker overgaan!
In de B blijven hangen is sowieso saai voor de pony als je al thuis m2 traint :)

Zelf heb ik ook heel erg getwijfeld of ik niet te snel door ging, ik heb 6 proeven in de B gereden en toen had ik 11 winst en ben ik meteen overgegaan. . Mijn 2e l1 wedstrijd had ik ook 203 en 207 punten en in 8 proeven 13 winst en was ik ook de l1 alweer uit.
In de B en de L1 heb ik gewoon erg weinig verschil gemerkt. Zorgen dat je pony netjes nagevelijk is, en fijn aan de hulpen. In de l1 wordt nog geen oprichting oid gevraagd. Gewoon een fijn ontspannen proefje netjes afgewerkt.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 18:16

BeautyEmily schreef:
Lijkt me niet dat je in 3 selectie wedstrijden 30 wp hebt? Ik zou ze in B rijden.

het zijn geen 3 selectie wedstrijden.
ik heb voor de selectie wedstrijden nog 3 wedstrijden, en dan de selecties dat zijn er 6.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:19

Ja dat zijn dus nog 18 proeven, als je bij die allemaal 1 winst rijd zit je al bijna aan de 30. Dus dat is idd niet zo handig denk ik.

Waarom zie je tegen de l1 op?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:27

Ik zou lekker de selecties in de B rijden. Bovendien is L1 veel moeilijker ivm concurrentie, in de L1 kom je alle goede ruiters tegen met jonge paarden. Komt omdat die hoger hebben gereden en dus geen B meer mogen starten!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:28

Als je nu iedere keer winstpunten rijd, dan zou ik gelijk bij 10 punten overgaan naar de L1. Dan zou er voor mij geen lol meer zijn om in de B te starten. Liever de uitdaging aangaan en evt goede selecties rijden dan alleen maar in de B starten omdat daar de kans op een 1e prijs hoger is.
Ik vind het trouwens wel veel gezegd dat je thuis op M2-nivo traint. Het gaat namelijk niet alleen om de oefeningen maar of je paard genoeg getraint is om ze goed uit te kunnen voeren. Met een jong paard kun je ook prima een travers oid rijden, maar niet met de balans en oprichting die tijdens de wedstrijd gevraagd wordt. Het is dan meer een lenigheid en gehoorzaamheid oefening of om bijv recht te richten.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:32

Ik denk niet dat je dat veel tegen komt tussen de pony's :)
En bovendien rijd je toch niet alleen maar om te winnen? Dus wat maakt die concurrentie dan uit.

Ik ben geen voorstander voor snel door de klasses vliegen zonder dat je er klaar voor bent, maar als je er klaar voor bent wat heeft het voor nut om tot de 30 punten in de B door te karren, dat is dan toch geen uitdaging meer?

caneitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:50

Als de oefeningen er goed op zitten, je paard niet angstig is op wedstrijden, zal ik gewoon naar de L1 gaan!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 19:54

hij is zekker niet bang op wedstrijden,
thuis schrik hij wel echt snel maar op wedstrijd nooit. op de ponyclub ook niet(trainen in hulten)

ik ga kijken hoe mijn wedstrijd zaterdag gaat en ik ga denk toch starten in de L1.

bedank voor jullie mening enzo.