Ik overweeg op vakantie te gaan met mijn paard, maar zit nog met een aantal vragen, dit zou voor mij namelijk de eerste keer zijn. Hoe ervaart een paard een vakantie, ben benieuwd naar jullie ervaringen. Waar zal ik heen gaan? Wil niet te ver van rotterdam vandaan, maar het liefst wel de bossen in. In welke periode kan ik het beste gaan ivm dazen, horzels enz. Wat zijn leuke adressen, waar je niet te veel de weg over hoeft, liefst iets direkt aan het ruiterpad en waar ook een bak aanwezig is.
Ik ging vorig jaar naar slootdorp. dan moet je wel een stuk over de weg. maar was echt heel erg leuk. er is daar een binnebak aanwezig. Ik ga ook dit jaar weer. In mei kun je het beste gaan. mijn paard vond het ook heerlijk ik merkte niet echt veel aan hem.
ikke
Geplaatst: 10-03-10 14:14
Ik ben jaren geleden eens in Rockanje geweest. Volgens mij bestaat die toko niet meer, maar dat was aan de rand van de duinen, mooi strand en lekker bos. Vanuit rotjeknor is dat een leuk klein stukkie voor zo'n eerste keer.
Mijn vriendin gaat altijd naar Renesse toe. Ik ben 1 keer met haar meegeweest en het is echt super leuk daar. Dicht bij het strand, duinen en ruiterpaden.
Ik wou deze zomer ook op vakantie met mijn eigen paard daarheen maar ik wacht nog even een jaar om de band van mij en me paard nog iets sterker de krijgen zodat we elkaar voor de 100% vertrouwen voor volgend jaar.
maaike2800
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 14:52
het strand trekt mij niet zo op dit moment, dus dat valt af. Ook zou het handig zijn als ik met iemand mee kan en niet alleen op pad hoef.
Waratje
Geplaatst: 10-03-10 15:09
Hoe een paard vakantie ervaart, hangt voor een groot deel af van het karakter van het paard en de ervaring die hij/zij heeft. Er zijn paarden die het helemaal geweldig vinden, maar ook paarden die het vreselijk vinden om uit hun gewone routine te worden gehaald. Het maakt natuurlijk ook uit hoe gemakkelijk hij met een trailer overweg kan. Wat vind jij "niet te ver van Rotterdam"? Veluwe is natuurlijk gemakkelijk te noemen, maar zal je meer dan een uur kosten, Loon op Zand is ook wel te doen, maar kost je waarschijnlijk ook al gauw een uurtje rijden.
Dazenseizoen begint meestal in de loop van mei en loopt door tot in september, beetje afhankelijk van de streek. In Brabant zitten heel veel steekbeesten, op de Veluwe is dat minder, maar ook daar zitten toenemende aantallen dazen.
hmm, trailer is niet zijn hobby, maar wel te doen tot een uurtje rijden. het buitenrijden zal hij super vinden, de andere paarden vind hij wel spannend denk ik.