Nieuwe gasveer op trailerklep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Nieuwe gasveer op trailerklep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 12:40

Ik heb een ruime 1 1/2 paards trailer uit 2001 (westeria, ik geloof dat dat nu saris is?), gelukkig in prima staat. Vorig jaar had de gasveer (nouja, 2 dan) al wel wat kuurtjes... (hij hielp niet echt mee als je de klep optilde) Maar nu heeft 'ie de moed echt helemaal opgegeven. Ik til me lam aan die klep, en tilde m dit weekend met een hoop geweld op en liet m vervolgens tegen mn knieen komen, die zijn nu beide hartstikke blauw, dus ik ben het kreng nu goed zat.
Die veren moeten worden gemaakt!

Kun je daar zelf nieuwe voor bestellen, kun je de oude laten afvullen, of hoe werkt dat? En waar moet ik dan op rekenen qua kosten? Kan de lokale aanhangerboer ze ook fixen?

Ibbel

Re: Nieuwe gasveer op trailerklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:04

Je kan nieuwe gasveren kopen bij iedere trailerboer. Wel moet je even kijken voor hoeveel gewicht ze bedoeld zijn. Te zware veren laten de klep zweven (dan blijft-ie niet op de grond liggen), te lichte veren gaan kapot. Je kan ze in principe zelf vervangen, of door de trailerboer laten doen. Ik geloof dat ik er een aantal jaar geleden 50 euro per stuk voor betaalde bij Heja.

Rebell09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:11

Je kan ze inderdaad bij iedere trailerboer kopen, je kan het beste even een oude meenemen voor de juiste maat!!
Ben vorige maand ook een keer voor niks geweest... :o

Prijs was bij mij rond de €75.- per stuk (excl. BTW)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:12

volgens mij kan je gasveren kopen bij elke gerenommeerde garage :) zelf monteren is niet zo moeilijk :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:13

Je kan inderdaad het beste ff langsrijden met je trailer of er even een gasveer afhalen om te laten zien.

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:01

klopt idd, even langs de trailerboer, zou nogal wat zijn als deze niet vervangen konden worden :)

Waar je wel op moet letten is dat je ze dan gelijk allebei vervangt, en niet zomaar eentje. Dit i.v.m. verschillende veerspanningen. Twee nieuwe drukken ongeveer even hard, terwijl een oude en een nieuwe behoorlijk zullen verschillen van elkaar.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 01:27

stefanvi je hoeft ze niet allebei tegelijk vervangen heb ik ook niet gedaan met die van mij bij de trailer, en het werkt nog steeds uitstekent

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 01:29

Ja ik moet ze ook vervangen, ik beur mij een ongeluk aan dat ding.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:06

Concorde schreef:
Ik heb een ruime 1 1/2 paards trailer uit 2001 (westeria, ik geloof dat dat nu saris is?), gelukkig in prima staat. Vorig jaar had de gasveer (nouja, 2 dan) al wel wat kuurtjes... (hij hielp niet echt mee als je de klep optilde) Maar nu heeft 'ie de moed echt helemaal opgegeven. Ik til me lam aan die klep, en tilde m dit weekend met een hoop geweld op en liet m vervolgens tegen mn knieen komen, die zijn nu beide hartstikke blauw, dus ik ben het kreng nu goed zat.
Die veren moeten worden gemaakt!

Kun je daar zelf nieuwe voor bestellen, kun je de oude laten afvullen, of hoe werkt dat? En waar moet ik dan op rekenen qua kosten? Kan de lokale aanhangerboer ze ook fixen?

Westeria is geen saris geworden. Sluis is overgenomen door saris maar heet inmiddels XX-Trail. Dit even ter zijde.
De gasveren aan de klep kun je niet opnieuw af laten vullen, je zult nieuwe moeten kopen. als eentje kapot is zal de andere ook niet al te best meer zijn dus kun je ze het best alle 2 meteen vervangen. Waar je op moet letten is de afstand tussen de bevestigingsgaten en de "sterkte"Dit word aangegeven in Nm(newtonmeter) en is bij 2 veren op de klep meestal 1500 Nm Kosten denk ik zo rond de €40.= per stuk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:07

Wij hebben bij de HEJA in Garderen 25E per stuk betaald.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:08

Oh wat een idee!
Til me iedere keer een breuk en dacht dat ze gewoon wat stroef gingen,haha..En ik er maar olie tussen spuiten..
Ga er maar eens naar laten kijken denk ik

Rene3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:12

Gasveren koop je iid bij ieder trailerhandelaar...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:52

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 01:34

Haha toch ook eens naar informeren.
Ik heb ook zo'n spierballenkweker klep.