het leed dat een startkaart aanvragen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesspres

het leed dat een startkaart aanvragen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:52

omdat mijn pony en ik deze zomer voor het eerst willen starten, ben ik begonnen met het aanvragen van een startkaart.
netjes papieren op mijn naam gezet.
formulieren aangevraagd (spannnenddd)
en vanavond dus een poging gedaan om alles in te vullen.
aanvraag bij rijvereniging ging vlekkeloos :o

mutatieformulieren....
je raad het al , vraag na vraag kwam opborrelen.
in welke cat. moet ik hem inschrijven , hij is een pony , maar ga starten tussen de paarden.

paard is schimmel , maar op papier donkerbruin stekelharig :+ (schijnt dus gewoon de benaming van de soort schimmel te zijn , weeet ik veel :Y) )

zijn levensnummer is vele cijfers langer dan het formulier vakjes heeft }:0

HELLUPPPPPP

heb nu al geen zin meer hahahha
voortaan koop ik alleen nog maar maar PAARDEN met een makkelijke kleur (lees; bruin) zonder aftekeningen, dan heb je dit soort gezeur niet :P

nog meer mensen die moeite hadden met deze papierbundel?

(intussen zijn alle vragen gelukkig opgelost hoor)

Urielle

Re: het leed dat een startkaart aanvragen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:56

Nope, ik heb alles de laatste keer via MijnKNHS gedaan, binnen drie weken was de startkaart binnen. Enige probleempjes waren toen nog wat kleine bugs in het systeem en ik neem aan dat die er inmiddels uit zijn.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:59

mag ik toevallig weten waar jij je mutatie formulier aangevraagd heb, ik doe het namelijk liever zo dan via mijn knhs

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:59

okeej, dat had ik denk ik wel eerder willen weten :P
dat had me een hoop moeite energie en bovendien erg veel frustraties gescheelt:P

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:00

ik heb het mutatieformulier aangevraagd via de rijvereniging waar ik lid ben geworden. even een mailtje en zij sturen het dan naar je op.
via knhs ging het niet dan moet je een rijvereniging zijn

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:01

Ik heb het ook via de rijvereninging gedaan. Duurde lang, maar is wel goed gegaan.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:02

het duurde bij mij precies 8 dagen voor ik het formulier binnen had.
maar het hangt er vanaf hoe snel de vereniging is.
i.p kan je het via de post de volgende dag al in huis hebben

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:38

Urielle schreef:
Nope, ik heb alles de laatste keer via MijnKNHS gedaan, binnen drie weken was de startkaart binnen. Enige probleempjes waren toen nog wat kleine bugs in het systeem en ik neem aan dat die er inmiddels uit zijn.

_O- Die van het telefoonnummer van de vader van je paard zeker... :D

Toen ik 'm een week of 2 terug aanvroeg waren die bugjes er nog steeds...

Maar verder wel een supersysteem, echt ideel!

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:43

je kunt het via je rijvereniging laten doen
ik doe het voor onze rijvereniging via de standaard formulieren en dit gaat veel sneller en is makkelijker en gaat hetzelfde

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:41

Ik had ook nog een telefoonnummer inderdaad :j
Via mijn KNHS ging best snel. Na 2 weken had ik mijn startkaart en coupons binnen.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:54

Ik heb mijn laatste startkaart ook aangevraagd via Mijn KNHS en had hem binnen een week binnen, echt super snel!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:47

Bij mij was alles via vereniging gegaan, dus ook invullen van formulieren etc. Ik had een maand na aanvraging van startkaart alvast een wedstrijd opgegeven, zodat ik m'n debuut niet meteen op selectiewedstrijd zou rijden. Nou, het duurde 3 weken voordat m'n startkaart er was, toen bleek dus dat de vereniging een verkeerde naam had ingevuld :') kon hij weer terug, weer 3 weken wachten, dus kreeg toen wel toestemming om zonder startkaart te starten, omdat hij wel al in aanvraag was, en toen moest ik daar nog coupons regelen (die je kan kopen voor een bepaald bedrag als je zelf geen coupons meer hebt wat uiteindelijk óók nog een heel geregel bleek te zijn :+)god wat was ik blij toen ik eindelijk die startkaart had. :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:31

WenK schreef:
Urielle schreef:

_O- Die van het telefoonnummer van de vader van je paard zeker... :D

:))

en hij herkende de ouders nog niet, die moesten nog doorgebeld of gemaild worden naar de KNHS en dan zetten zij die erin. Ik mag hopen voor de KNHS dat ze dat opgelost hebben nu :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:18

Oh nee, de ouders gaan nu goed volgens mij, ben daar niet tegen problemen aangelopen...

Gelukkig herinnerde ik me een topic over dat telefoonnummer, waardoor ik gewoon meteen 000000000 ingevuld heb en het goed ging... :D Had 'm ook binnen een week in huis gelukkig!

As zaterdag debuut met dit dier... :=

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:32

met tussenpozen wil ik al jaar of 4 starten maar hem me startkaart nogsteeds niet. Laat ik mijn paard speciaal voor de wedstrijden chippen, gaan we trainen, zijn we zo ver is zijn paspoort niet oke?

Wordt ik lid van een vereniging, betaal ik 300 euro per jaar ben ik er niet welkom en al mijn aanvragen over startkaartaanvragen worden niet beantwoordt. Ben daar 3 jaar lid geweest.

Nu lid van een goedkope vereniging 20 euro per jaar bij mijn aanmelding nog vermeld dat ik wedstrijden wilde rijden en was toen al 20 en dat kon en was oke, niet veel later startkaartaanvraag de deur uit, krijg ik wel een rekening maar geen startkaart omdat mijn vereniging tot 18 jaar was?
Nu heb ik verschillende verenigingen gemailt maar van nog geen een wat terug gehoord over hun prijzen en voorwaarde. Wil er wel nu wat meer druk achter gaan zetten omdat het rijden wel echt goed gaat.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:41

Ik heb het via de vereniging gedaan, vandaag de startkaart binnen gehad.. In totaal heeft dit 2 weken geduurt... Super snel dus.. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:28

lailapri schreef:
met tussenpozen wil ik al jaar of 4 starten maar hem me startkaart nogsteeds niet. Laat ik mijn paard speciaal voor de wedstrijden chippen, gaan we trainen, zijn we zo ver is zijn paspoort niet oke?

Wordt ik lid van een vereniging, betaal ik 300 euro per jaar ben ik er niet welkom en al mijn aanvragen over startkaartaanvragen worden niet beantwoordt. Ben daar 3 jaar lid geweest.

Nu lid van een goedkope vereniging 20 euro per jaar bij mijn aanmelding nog vermeld dat ik wedstrijden wilde rijden en was toen al 20 en dat kon en was oke, niet veel later startkaartaanvraag de deur uit, krijg ik wel een rekening maar geen startkaart omdat mijn vereniging tot 18 jaar was?
Nu heb ik verschillende verenigingen gemailt maar van nog geen een wat terug gehoord over hun prijzen en voorwaarde. Wil er wel nu wat meer druk achter gaan zetten omdat het rijden wel echt goed gaat.

tja, dat zijn dingen die je niet bij de KNHS weg kunt leggen natuurlijk :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:30

nee dat zal ik ook niet doen, behalve de rekening die ik wel gestuurtkrijg voor de aanvraag samen met mijn formulieren die ik terug krijg en alle contact daarover wordt afgewimpelt dus maar eieren voor me geld gekozen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:33

ik had een kopie gemaakt van mijn paspoort en die bij de papieren gedaan.
dat hebben hun ook zo overgenomen op de startkaart

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:57

Bij de vereniging waar ik bij zit kan je het rechtstreeks van de site uitprinten, invullen, en klaar is kees ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 19:53

gelukkig is het de deur uit en hoop het optijd binnen te hebben. Ben wel slim geweest, heb hem nu vast aangevraagd en wil ergens juni/ juli pas starten, neem aan dat hij dan wel binnen is :)