Hallo allemaal, mijn oma heeft een polo'tje van 14 jaar oud die nu toch wat mankementjes begint te vertonen. Ik was dus een beetje op het internet aan het rondkijken voor een ander autootje en het viel me op dat de auto's in Nederland veel duurder zijn als in België. Nu wonen wij zelf in België, mijn oma heel dicht bij de grens, dus dat zou geen probleem zijn. Maar wat zijn nou de kosten van het importeren naar Nederland?
Alvast bedankt en sorry als het hier verkeerd staat.
Ooit heeft een lerares dat ook weleens tegen mij gezegd dat de auto's in belgie veel goedkoper waren maar volgens haar waren de kosten aan het importeren zo duur dat het vergelijkbaar is met een auto in nederland kopen. Maar goed dan praat ik wel over heel wat jaartjes terug zo'n 6/7 jaar dus dat zou inmiddels wel veranderd kunnen zijn.
Je moet invoerkosten gaan betalen als je een auto van Belgie naar nederland importeert, vooral om te voorkomen dat er dus teveel in belgie wordt gekocht. Die kosten liggen erg hoog eigelijk. Dus ik denk dat je dan beter eentje in Nederland kunt gaan kopen. Is de auto meer dan 6maand in je bezit en heb je langere periode in Belgie gewoond dan kun je bij verhuizen je auto gratis als 'huisinboedel' invoeren.