Zadel verzekeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marian0557

Zadel verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 20:52

Daar ben ik me de laatste tijd een beetje in aan het verdiepen.
Wel of niet.

Ik zou eigelijk de nadelen er niet van zien, dus ben ook wel van plan dit te doen.
Hebben jullie bokkers dit ook?
En bij welke verzekering?

Ik heb dan wel niet een super super super duur zadel, maar wel een nieuwe, die ik toch echt niet kwijt wil!

Tigra_

Re: Zadel verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:58

Nadeel is als het zadel 2 jaar oud is en er iets mee gebeurt je dagwaarde terug krijgt en je wel vol betaald waarschijnlijk.
Dus opzich zul je wel een tweedehands gelijkwaardig terug kunnen kopen.
Maar als je niet een heel duur zadel hebt weet ik niet misschien zou ik het persoonlijk de eerste 2 jaar wel doen. Maar daarna zul je er ben ik bang niet super veel meer voor terug krijgen.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 20:59

Ja ben het nog aan het uitzoeken, maar ik ga vaak naar evenementen, noem maar iets wat ik niet doe maar bijv, Epe.
Mijn zadel was nieuwe 500 euro

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 20:59

Monica_1987 schreef:
Nadeel is als het zadel 2 jaar oud is en er iets mee gebeurt je dagwaarde terug krijgt en je wel vol betaald waarschijnlijk.
Maar als je niet een heel duur zadel hebt weet ik niet misschien zou ik het persoonlijk de eerste 2 jaar wel doen. Maar daarna zul je er ben ik bang niet super veel meer voor terug krijgen.

vol betaalt voor nieuwprijs of dagwaarde?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:01

Ik heb mijn tuig verzekerde tot 1500 euro en mijn trailer voor 2500 euro en betaal voor die polis 107 euro per jaar. Ik vind het wel een prettig idee, heb niet ineens zoveel geld liggen. Ik weet het fijne er niet van want heb een goede tussen persoon die wij al jaren kennen dus alles wordt uitgezocht tot op de bodem.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:10

Ondanks dat het een harnachementsdeel is wordt het toch verplaatst van HAR-->TAO wegens verzekeringsvraag.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:14

ik zou eens bellen met je inboedelverzekering. min zadel is al eens gestolen en heb het via mijn inboedelverzekering vergoed gekregen. Kost me dus niks extra

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:30

Marian0557 schreef:
Monica_1987 schreef:

vol betaalt voor nieuwprijs of dagwaarde?

Niet zo zeer de nieuw prijs maar de dagwaarde op dit moment. Als het zadel al paar maandjes oud is is het zadel al minder waard.
Je zou het jaarlijks moeten aanpassen als je eenmalig je tuig verzekerd voor een totaal van 1000 euro dan krijg je dat over 2 jaar nooit voor terug en je hebt wel altijd gewoon voor die 1000 euro betaald zeg maar. Je zult het waarschijnlijk wel kunnen veranderen maar ja als je dat vergeet zou ik het zonde vinden je bent toch gauw heel wat geld kwijt aan een verzekering.

Even een voorbeeld vind ik wat handiger uitleggen.
Ik heb bv in 2007 een heel nieuw zadel gekocht. Gekocht voor zo'n 1500. Na 2/3 jaar wordt het zadel gestolen dan krijg ik op dat moment wat het zadel 2de hands waard zou zijn dus misschien nog zo'n 600/700 euro(heb er geen verstand van gewoon voorbeeld).
Maar ik heb de verzekering nooit aangepast en heb dus wel altijd voor 1500 betaald. Weet niet precies hoe het zit maar daarvoor kun je misschien beter even een verzekering opbellen zit vaak moeilijker in elkaar dan het lijkt

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:44

Wat hierboven ook al een keer word genoemt...
Inboedelverzekering

Ik heb het 2maal aan de hand gehad dat ik mn zadel kwijt was
In 2002 door brand (op stal) en daarna in 2005 door inbraak!!
In beide gevallen kon ik het via mijn inboedelverzekering verhalen.

Uiteraard wel met aantonen dat je het weleens thuis hebt (voor schoonmaken of iets dergelijks) alleen dán valt t onder je inboedel!
Nu is daar nooit iets over gelogen, want iedereen heéft weleens zn zadel thuis ;)

Opzich valt zo'n dagwaarde (bedrag wat terug krijgt) ontzettend mee!
Dit, omdat zadels lang hun waarde blijven houden...

Dus al met al, mijn mening aan de TS:
Niét apart verzekeren, dit is alleen maar onnodig premie betalen, wat ontzettend zonde van je centen is!

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:50

Bij ons vallen de zadels gewoon onder de normale inboedelverzekering bij Interpolis. Je moet het wel even apart vermelden laten op je polisblad, omdat je het zadel meestal niet in je huis bewaart!! Op het polisblad zijn de zadels ook helemaal beschreven, incl identificatienummer etc.

Het zadel moet bewaard worden in een afgesloten ruimte in een afgesloten kast. Wij betalen er volgens mij 50cent per maand voor het verzekeren van 2 zadels, dus dat zijn de kosten niet!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:18

In mijn geval liggen de spullen niet bij huis of thuis maar op de stal waar ik rij. Dan valt het niet onder inboedel, maar als je dit wel hebt wel indd!

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:20

Wij hebben de zadels ook in huis liggen en dan valt het idd onder de inboedelverzekering. Naar ik meen ook als het in de schuur staat die bij het huis hoort (fietsenschuurtje ofzo)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:24

Pitt25 schreef:
Wij hebben de zadels ook in huis liggen en dan valt het idd onder de inboedelverzekering. Naar ik meen ook als het in de schuur staat die bij het huis hoort (fietsenschuurtje ofzo)

Dit klopt indd :D

Waar is rij is wel 10 km verder dan gaat het via een recreatie verzekering.

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:20

2misty2 schreef:
In mijn geval liggen de spullen niet bij huis of thuis maar op de stal waar ik rij. Dan valt het niet onder inboedel, maar als je dit wel hebt wel indd!

Ook wanneer je je spullen (zadel) op stal hebt liggen , valt het onder je inboedel! :j
Mits je het af en toe thuis hebt (al is het maar een paar keer per jaar) dit heeft de expert mij duidelijk verteld.

Zoals ik al zei, heb ik het 2x aan de hand gehad(door brand en diefstal) en nog 20 andere mensen die in het zelfde schuitje zaten als ik.
Allemaal kregen wij dit via onze inboedelverzekering! ;)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 23:24

Dankjewel voor jullie fijne berichten! :D
Zal morgen een bellen, en vragen hoe het zit.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:25

Precies! Die van ons liggen ook gewoon op stal, niet thuis!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:31

Ik zou het inderdaad even uitzoeken bij je inboedelverzekering.
Want mijn inboedelverzekering verzekerde mijn zadel dus niet :))

Ik heb een aparte verzekering genomen voor mijn zadel bij Hippozorg :j

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:55

mijn zadels zijn verzekerd via onze huisverzekering terwijl ze op stal liggen. We hebben het adres van de stal door moeten geven en op mijn kasten moesten veiligheidssloten. Dat hebben we gedaan. Kost ons dus geen cent extra en ze zijn zo wel super goed verzekerd.