. Ik heb het aan de schrijfsters gevraagd, maar die wisten ook niet waarom. Ze hadden al erg veel moeite om met deze warrige jury om te gaan (ook te zien aan het aantal doorgekrasde cijfers op mijn protocol) en zeiden dat de jury zelf had gezegd dat hij vandaag niet geconcentreerd was.Het gaat om het volgende stukje uit de L2-proef 11. Even in mijn eigen woorden neergezet voor degene die geen zin hebben om de proef erbij te pakken:
tussen H-C galop rechts
C volte 15 meter
M-K middengalop
Dit zijn apart onderdelen en het gaat alleen om de volte 15 meter. Op deze volte viel mijn paard net voordat ze bij C kwam uit galop en sprong direct weer aan, maar ik snap dat dit aangerekend wordt. Alleen vind ik de manier waarop de jury het aanrekende vreemd (ik heb het nog nooit zo gezien, maar misschien valt mijn paard te weinig uit galop
). Voor het onderdeel zelf had ik een 5 en dan nog -2 aan strafpunten. Dit alles zonder enige uitleg.Uit het regelement kon ik niet goed opmaken of het zo mocht (wel dat het verantwoord had moeten worden), aangezien dit in mijn ogen geen wijziging in de volgorde van oefeningen is, maar misschien zie ik dit verkeerd.
Dus mijn vragen:
1) mag een jury inderdaad strafpunten toekennen voor het uit galop vallen
2) zo ja geef je ze als jury ook (dit omdat ik het echt nog nooit gezien heb)