hallo weet iemand waar je bij het strand van zandvoort/bloemendaal goed kan parkeren met je trailer en waar een toegang is tot het strand? Voorheen ging ik altijd via de Kennemerduinen naar Parnassia, maar daar mag je nu niet meer met de paarden het strand op. Nu zoek ik daar in de buurt een andere plek. Iemand goeie tips??
Bij ijmuiden bij de beach-inn. daar kan je parkeren.
marjolein__
Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-10 10:03
labyrinth schreef:
Bij ijmuiden bij de beach-inn. daar kan je parkeren.
waar is dat? ik ga wel eens naar IJmuiden, maar dan parkeer je je auto/trailer langs de kant van de weg en dan moet je via voetpad naar duinen/strand en dat vind ik niet zo prettig (als het druk is rijden er constant auto's langs........)
labyrinth
Geplaatst: 08-03-10 17:42
Ik weet niet of je inderdaad de strandopgang in gedachten heb die ik bedoel. Het klopt dat je daar via het voetpad richting strand moet, maar ik heb daar nog nooit echt last gehad van auto's. Je hebt daar een soort parkeerplaatsje waar wij opstapten, dan stap je zo'n 10 meter richting een vreemd kunstwerk van twee metalen palen met een soort wieken o.i.d. en dan meteen scherpe bocht rechts schuin naarbeneden een voetpad af dat met een soort haarspeltbocht omlaag loopt en dan in het "dal" een pad richting de laatste duinheuvel naar het strand in totaal misschien 5/10 minuutjes stappen. Maar omdat je direct omlaag gaat bij het voetpad ben je al afgeschermd van eventuele auto's. Je zou eventueel als je een onrustig paardje hebt het eerste stuk met aan een halstertouwtje kunnen lopen en dan beneden opstappen. Maar het is er eigenlijk nooit erg druk wat auto's betreft in mijn ervaring...
Ik heb het dan over de strandopgang bij de ijmuiderslag
De rode cirkel is waar wij altijd parkeerden, dan het de route volgen die ik met rood heb aangegeven. Ik herinner me wel altijd dat het roze zijpad er was, in ieder geval dat daar een pad was, maar wij zijn er nooit ingegaan ookal lijkt het zo op google maps korter. Ik weet niet waarom eigenlijk, je kan het altijd proberen natuurlijk desnoods moet je even teruglopen als er een hek staat of iets dergelijks. Het rare kunstwerk wat ik bedoel staat in het cirkeltje bij ijmuid van ijmuidslag, met streetview kan je die omgeving iets beter bekijken.
he wat goed! dat parkeerplaatsje ken ik niet. Wij parkeerden dan altijd daar op de weg voor die huizen die rechtsonderin staan en dan dus stukje terug over stoep/weg naar zelfde plek als jij aangeeft. met de paarden langs de weg is niet eens zo'n probleem, maar wel het in en uitladen daar de paarden er niet altijd in 1 keer inlopen.......... hartstikke bedankt. ga ik zeker uitproberen.