Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liefhelietje schreef:Ik doe het tegenwoordig ook vaak alleen. Loop met het paard erin (2-paardstrailer) paard links, en ik loop rechts. Dan zet ik haar neer (maar nog niet vast!) doe de stang vast en dan pas zet ik haar vast.

onley schreef:haha het is niet 1 x maar ieder x zodra die erop staat is het goed
maar voordat die erop staat
Als eenmaal de 2 voorvoetjes erop staan is het goed. Maar voordat die erop staan, jeetje zeg! Helaas heb ik nog geen gouden tip gevonden behalve voetjes optillen. Maar in je eentje is het best lastig
Ow, zie dat er ook al meer zijn waarbij het kan! Kon het ook al bijna niet geloven!
Al onze paarden slaan we het touwtje om de nek en lopen naast de klep een stukje mee dat hun hoofd in de trailer staat en de rest lopen ze er zelf in. Dan gaan we op de klep staan en doen de stang dicht. Gaat tot nu toe bij alle paarden goed, haha!
Soms lopen ze niet gelijk door, dan kloppen we zachtjes op hun kont en lopen ze verder. Maar vaak weten ze het na 1 a 2 keer wel. En ras maakt bij ons niet uit, alles loopt er zo in!
Maar kan me voorstellen dat dit niet met alle paarden kan. Braaf de trailer oplopen is toch wel een must. Succes met de goede methode uitvinden!