Kunstlederen rijlaarzen die níet stuk gaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kunstlederen rijlaarzen die níet stuk gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:26

Ik heb kunstleren rijlaarzen van Saxon nu, maar na 2 weken zat er al een gaatje aan de achterkant bij 1 laars omdat ze ingezakt waren en dat stuk van die laars teveel boog zegmaar. En nu stootte ik vandaag m'n voet en nu is een stukje van het bovenste laagje van de laars af. Ik wil nieuwe....

Maar welke?
Ik heb een beetje rondgegoogeld enzo en allerlei mensen zeggen dat die laarzen stuk gaan..

Reden van geen echt leer willen: Ik wil niet dat er beestjes worden geslacht zodat ik mooie laarsjes kan dragen. :) Dus daar ook verder geen vragen/ opmerkingen over graag. :)

Heeft iemand ervaring met kunstlederen rijlaarzen die wél goed blijven?

Tessebes

Re: Kunstlederen rijlaarzen die níet stuk gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 03:19

Aigle Ecuyer is mij altijd goed bevallen. Het zijn vrij dure laarzen in het segment, maar erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:24

Maar dat is een rubbere laars toch? Ik zoek echt kunstleer eigenlijk..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:27

Hmm ik denk dat je moeilijk kunstlederen laarzen kan vinden die echt goed zijn. Het echte leer houd dan toch het langst, je komt dan denk ik in het rubber idd.

Sabine01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:28

Ik heb kunstlederen laarzen van harry's horse zijn heerlijke rijlaarzen.

Deze rijlaarzen zijn gemaakt van synthetisch kunstleder en hebben een aansluitende pasvorm rond het been. Voorzien van extra hoge dressuurboog.
Aan de achterzijde voorzien van een elastische inzet voor een perfecte pasvorm. Tevens voorzien van een sterke ritssluiting afgewerkt met een drukknoop bovenaan voor extra bescherming.
Eenvoudig in onderhoud, daarnaast is het materiaal zeer slijtvast en bestand tegen weersinvloeden.

Ik vind ze super fijn rijden en je hebt er bijna geen onderhoud aan, af en toe met een natte doek eroverheen en klaar!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:24

Sabine, hoelang heb je ze al en zijn ze nog nergens stuk?

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:36

Sabine01 schreef:
Ik heb kunstlederen laarzen van harry's horse zijn heerlijke rijlaarzen.

Deze rijlaarzen zijn gemaakt van synthetisch kunstleder en hebben een aansluitende pasvorm rond het been. Voorzien van extra hoge dressuurboog.
Aan de achterzijde voorzien van een elastische inzet voor een perfecte pasvorm. Tevens voorzien van een sterke ritssluiting afgewerkt met een drukknoop bovenaan voor extra bescherming.
Eenvoudig in onderhoud, daarnaast is het materiaal zeer slijtvast en bestand tegen weersinvloeden.

Ik vind ze super fijn rijden en je hebt er bijna geen onderhoud aan, af en toe met een natte doek eroverheen en klaar!! :D

welke laarzen zijn dat? want ik heb er ook van Harry's horse met elastische inzet en drukknoop en dat is wel echt leder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:04

Ik ben bang dat er geen synthetische laarzen zijn die lang goed blijven.

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:56

Tsja......Mensen met principes betalen de prijs ervoor. Kunstleer gaat gewoon minder lang en goed mee als "the real deal". Dus iets vaker in de portemonnaie duiken zal d'r bij horen.

Je speurtocht naar langhoudende kunstleren laarzen zal nog wel eens een langdurige kunnen worden. Maar om je terwille te zijn: probeer HKM eens, of PFIFF, schijnen goed te zitten, redelijk slijtvast te zijn en je ziet er niet compleet achterlijk uit als je ze aanhebt (ook niet onbelangrijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:12

Heb even gezocht, en die van Pfiff lijken me wel wat! Als iemand ervaring ermee heeft hoor ik dat graag! :)

Sabine01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:02

Ik heb ze nu anderhalf jaar en ze zien er nog echt helemaal uit als nieuw!! het is gewoon een kwestie van goed bijhouden ;)

Sabine01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:04

@XThisIsMeX Het is model bootsy, en ze hebben inderdaad een elastische inzet en een drukknoop en ze zijn ook het van kunstleer. Misschien heb jij een ander model die wel van echt leer zijn?

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:35

ik weet niet, het klinkt misschien dom.
Maar ik geloof die van de decathlon zijn ook geen echt leer en die zijn bij mij nog nooit stuk gegaan en ze zijn niet duur.
ik heb ze 3 of 4 jaar gedragen....