verlatingsangst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ietje2e

verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:57

Sinds 1 week heb ik een andere pony, ze is goudeerlijk en supermak.
Als ik alleen in de rijbak rijdt,krijg ik het idee dat ze andere pony's mist.
Niet dat ze dan opstandig word,maar ze gaat tegen de teugel in,als ik dan een tiende van een seconde niet oplet,dan raak ik de controle over haar kwijt en gaat ze steeds sneller draven en vervolgens in galop en een bokje erbij.
Ik krijg ze wel weer onder controle,maar ik heb liever dat dit niet gebeurd.

Ook met laden wil ze niet meewerken als er andere pony's in de buurt zijn, ze gaat de trailer wel in maar wel met tegenspraak.
Met lossen wil er te graag uit als ze andere pony's ziet of hoort.

Mijn idee is dan ook, dat ze heel blij is als ze andere pony,s ziet en wil daar dan ook graag van genieten.
Het is niet zo dat ze graag achter andere aanloopt, als ze er zijn vind ze het al goed.

Ik mijzelf voorgenomen om met haar gaan te wandelen aan het halster, lekker met z'n 2en en dan ook van de stal af waar geen andere pony's zijn.
Hee |( |( |( |( ft iemand tips voor mij ?

Ik_is_Ik

Re: verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:59

Na pas een weekje is het niet gek dat je pony nog niet zo erg naar jou trekt en ja, dan zijn andere paarden/pony's erg aantrekkelijk. Ga ook eens los in de bak met haar 'spelen', ipv rijden. Geef haar wat tijd om ook aan jou te wennen en dan zal ze mettertijd met rijden ook beter op je letten.
Trailerladen- en lossen zal ook met veel oefenen al wel te verbeteren zijn, maar ook dat is iets wat je misschien beter over een poosje pas kunt gaan doen.
Maar vooralsnog eerst rustig aan het opbouwen van een band beginnen. En daarbij wens ik je veel plezier samen in elk geval. Komt vast goed!

Ietje2e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 00:09

Hoi Miekje

Ik heb er ook alle begrip voor !
Het lossen vermakkelijk ik door de trailer met de neus naar de stallen te zetten, dan blijft ze vooruit kijken en loopt er rustig af, zet ik de trailer met de kont naar de stal,dan word ze onrustig.
Dit wil ik opbouwen door de trailer elke keer wat te draaien.

Elke tip telt voor 10,dank je

libertad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:21

lijkt me dat je gewoon moet blijven doen wat je al doet. bij het rijden aandacht bij jou proberen te houden. en verder inderdaad rustig aan je laten wennen. neem aan dat ze ook aan de omgeving moet wennen. en weet niet of ze op een wei staat met andere paarden of in een stal waar ze andere paarden kan zien? misschien kun je een maatje voor haar zoeken waarmee ze af en toe kan loslopen. zodat ze leert dat er soms een tijd is waarin ze met andere paarden kan zijn en soms dat ze met jou is en dan haar aandacht bij jou moet hebben.
nogmaals, denk dat het wel goed komt, ze moet gewoon nog wennen, maar zou wel opletten dat het met rijden geen gewoonte wordt.

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:19

na nog maar een weekje is dit niet meer dan normaal hoor

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:41

Je hebt haar nog maar een week hoor! ;)
Ze moet dus nog heel erg aan je wennen, en ik vind het best wel logisch dat ze andere pony's mist?

X.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:44

Staat je pony alleen of samen met andere pony?

Ietje2e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:30

Ze staan met z,n 6en op stal

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:50

Waarom maak je je in de eerste week al druk over trailerladen? Laat haar eerst eens rustig jou leren kennen en haar nieuwe omgeving.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:15

op stal? maar niet buiten dus?