Exzeemdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flitssie

Exzeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:20

Ik heb even wat vraagjes over een exzeemdeken, omdat ik er een voor m'n verjaardag wil vragen (voor m'n paard natuurlijk :Y)). Ze heeft namelijk maanexzeem, en schuurde zichzelf vorig jaar tot bloedens aan toe, en hield geen manen meer over, nu wil ik dit graag voorkomen.
Ze staat samen met nog een pony in een paddock achtig iets met een schuilstal, zou die andere pony de deken dan af kunnen bijten oid.? (ik kreeg van iemand een tip om er wat antibijt op te spuiten aan de buitenkant dan, raden jullie mij dat ook aan dan?)
En ik wil absoluut geen schuurplekken zien, weten jullie een goed merk? Het mag best wat kosten omdat ik zelf misschien ook nog wel wat meebetaal :)

Dus, welke zouden jullie mij aanraden, als je er ook rekening mee houdt dat de deken heel misschien wel afgetrokken zou kunnen worden?

Myour

Re: Exzeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:23

Ik blijf bij m'n Rambo Sweet Itch Hoody, ijzer- ijzersterke deken, die van mij heeft al heel wat tanden doorstaan en heb nog nooit een gaatje kunnen ontdekken! Op bokt kun je 'm al kopen voor 110 euro excl verzenden. (Dus mocht je voor deze gaan NIET 'm in de winkel kopen, dan kost ie minstens 50 tot zelfs 80 euro duurder!)

Flitssie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:25

OK erg bedankt!

Ik was zowiezo al van plan om 'm dan te laten (haha ja cadeau :}) bestellen op internet :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:36

Of het andere paard er aan zit dat hangt een beetje van het paard af. Hier heeft er een gestaan die razend was op paarden die een deken ophadden en ze dan ook meteen kapot scheurde en zodra de deken af was was het weer normaal. Al hoewel mijn paardje wel een beetje trauma had voor het paard voor een paar dagen.
Buiten dat vind ik persoonlijk de Ivanhoe hals/dekens wel fijn ze zijn dun maar ben bang dat ze niet heel stevig zijn. Die van Rambo lijkt me ook erg fijn alleen jammer dat ze daar alleen een hele deken van hebben en geen hals. Mijne krijgt namelijk voor het eerst alleen een hals aan omdat ze voor de rest niet schuurt. En lijkt mij iets prettiger voor haar om alleen een hals aan te hebben.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:29

Idd die Rambo of anders zou ik voor de Boett gaan, als je toch geld 'zat' hebt :'). Goede kwaliteit :j.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:31

Boett, echt !!!!
tich paarden op de pensionstal lopen ermee.
Die van pagony houden niks.
En de ramo dekens zijn meer voor vliegen.

Nee boett! Echt top!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:26

De Rambo Sweetich Hoody is speciaal voor paarden en pony's met zomerexceem. En veel betaaldbaarder dan de Boett.
Hij is compleet met een geintegreerde hals (vaste hals) en hoofdmasker, het is deze deken:
http://www.horseware.com/ss10%20site/fo ... eetich.asp

Mocht je hem willen, doe het dan nu nog, want Horseware heeft o.a. deze deken in prijs verhoogd.
Je kunt hem nu nog voor de oude prijs via mij kopen, mocht je dat willen. Ik heb nu een bestelronde open staan, de volgende ronde zal deze deken duurder zijn. :o

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:55

Boett of RSH (uit duitsland).

Let op: met een exzeemdeken moet je echt al tijdig beginnen. Meestal zie je de eerste knutten al weer eind maart (zodra het ietsje warmer wordt).

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:00

voor mijn merrie had ik altijd een ivanhoe deken. Ze zijn dun en ze moeten wel eens genaaid worden maar ze zijn heel erg prettig voor het paard. Ze drogen zeer snel op dus bij slecht weer hoe fje niet meteen te stressen dat ze een longontsteking krijgen ofzo. daarbij zijn ze makkelijk aan en uit te trekken en ze blijven ook netjes zitten zoals het hoort.
tjah als je een bijtgraag maatje voor je paard hebt denk ik dat niet 1 deken een hele zomer daar tegen bestemd is.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:48

ik heb er 1 van eppeljeck van 70 euro.
dit omdat ze gewoon in een groep naar buiten gaat en ze gaan spelen.
dit kan nog wellis scheuren in het dek veroorzaken.
zo was mijn eerste dek na 2 maanden helemaal kapot!

ik behandel mijn paard ook met homeophatie dus ik begin pas met het dek als ze de weide op gaat.
het hoofdmasker gebruik ik nooit meer,
die is een keer bij het rollen gedraait om haar hoofd.
me paard zag niets meer en ging door het lint.
gelukkig was ik er nog en kon ik haar pakken.
maar wil niet weten wat er was gebeurt als ik er niet was

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:35

Boettdeken...enorm duur, maar gaat vaak jaren mee, omdat ze zo stevig zijn.
Ikzelf heb nu een topreiter van rond de 70euro, maar vind hem stug, droogt slecht. Die van pagony drogen erg snel, maar mijn paard kon er niet tegen.
Zorg wel dat je ook nog een goedkopere deken hebt liggen, want als er een gaatje inkomt en ie gemaakt moet worden, moet je paard wel een andere om, een dag zonder kan al funest zijn ;)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:14

Ik had voor mijn shetlanders deze deken (omdat ik ze niet helemaal in wilde pakken :P )

Afbeelding

Werkt echt perfect! Ze hadden nergens meer last van, dekens zijn ook super kwaliteit je kon ze ook helemaal bestellen alleen zie die er nu niet meer bijstaan.

http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... en/117110/

Yvonne1007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:33

ik zit ook te denken om alleen een hals aan te doen dit jaar.
mijn pony heeft. vorig jaar niet aan haar staart geschuurd, wel aan haar manen ondanks de deken die ze had....de hoofdkap die ik met een klitteband om had raakte ze steeds kwijt, dus dat schaf ik dit jaar zoiezo af...ik vind het alleen moeilijk om het te gaan proberen, want als ze eenmaal jeuk heeft kan ik er niks meer tegen doen en houdt ze een heel seizoen jeuk.
ik vraag me af wanneer jullie beginnen met de exceem deken? ik wil zelf vanaf volgende week beginnen, maar ik vraag me af of dat te vroeg is? er zitten al een heleboel muggen e.d.

iemand advies?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:46

Die van mij pakte ik altijd volledig in, ze had ook last van haar buik dus ze moest in haar geheel ingepakt worden om het een beetje tegen te gaan. Ik lette altijd op de temperatuur en de insecten. Als het windstil is en wat warmer en er komen veel muggen ben je eigenlijk al te laat. (zo deed ik het altijd)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:22

Ik heb de boett, af en toe zit er een klein gaatje in die ik netjes dicht maak.
Maar mijn pony die echt heel heel erg eczeem had heeft nu mooie lange manen.
Ik hou het bij een boett.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:24

Ik heb twee eczemers, allebei onder een sweet itch hoody. Dekens gaan hun derde seizoen in!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:25

Die halsdeken van Ivanhoe had mijn paard in een paar maanden aan flarden..... |(

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:59

Oh bij mij niet , ik heb die halsdeken van ivanhoe 2 jaar gebruikt, en daarna heeft hij geen last meer gehad. Vorig jaar heeft hij niks opgehad tegen zn eczeem. Heb hem alleen soms gewassen met teershampo.. maar het is nu over denk ik. Terwijl hij zichzelf voorheen helemaal kapot schuurde..

Ben er wel blij mee :D , maar ik heb er iig hele goeie ervaringen mee :D

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:50

ik ben al begonne met mijn exceem deken hoor.
zie al mugjes dus hij gaat om

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:31

boven de 10 graden worden de vliegjes actief ...
dus dat is nu al !!!!!!!!!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:05

kan beter iets te vroeg beginnen dan te laat... :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:01