bucas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 21:06

heeft hier iemand ervaring met de bucas irish?
dat is een goedkopere deken van bucas, en heeft ook een andere buitenstof.
ik zoek een nieuwe winterdeken die sterk is maar niet een rib uit mijn lijf kost, nu heeft bucas best wel een goede naam dus dacht ik, miss is dit ook wel een goede deken?
of weten jullie een ander merk wat goed is maar geen rib uit mijn lijf kost?
ik heb nu een (dacht ik) hele sterke van HH, maar die is nu toch stuk.

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:09

Ik heb een groene regendeken met binnenvoering. Heb hem 5 jaar en ik heb nooit problemen ermee gehad, hij is nog steeds heel. Iedere x wanneer ik m laat wassen komt hij als nieuw terug. Ik er super tevreden over en hij houdt mn paard goed droog door de voering. ;)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:14

Ik heb de irish turnout Extra. Heb hem nu voor het tweede jaar op, zeer tevreden over de warmte wat die geeft, en de pasvorm. Heb wel enkele kleine gaatjes erin. Piepklein want ze lekken nog altijd niet door ;)

barbar

Re: bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 15:19

we hebben nu 1 of 2 paarden die zo hard aan de dekens trekken met spelen dat mijn deken het gewoon niet houd, nu is mijn deken van veel zwaarder matriaal gemaakt dan dat ribstop waar de bucas irish ook van is, ik heb de bucas irish nog nooit van dicht bij gezien maar ik ken dat ripstop wel van andere merken, en als dat bij de bucas irish de zelfde kwaliteit is als bij die andere merken dan gaat hij het volgens mij nooit redden.
als jij "wouterpaard" nu na 2 jaar er al kleine gaatjes in hebt dan gaat het bij mij denk ik niet werken.
weet iemand nog een merk dat heel sterk is? behalve rambo, want dat is me toch echt te duur.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:28

Ik kan eigenlijk ook niet vinden hoeveel dd de bucas deken is. Hij voelt in ieder geval niet heel sterk aan. En idd als ik een paar gaatjes heb (wat ik in andere dekens nooit heb) kan die vast niet tegen hard trekken.

Ik heb heb een 200 gr imperial riding deken heeft veel dikkere bovenlaag 1200 d. Had hiervoor 6 jaar een harry's horse zelfde materiaal als de ir. Soort vissegraad zie je in de deken.

Goed kijken naar de d want heel veel zijn tegenwoordig 600 d met een mooi kleurtje :+ maar die zijn dus absoluut niet sterk. Maar ze zijn er gelukkig nog wel!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 23:27

die HH met dat "vissegraat" stof heb ik ook gehad, heb 4 jaar met de deken gedaan.
daarna een HH gekocht die wel zeg maar het zelfde aanvoelde qua dikte zeg maar maar dan niet dat vissegraat had, deze deken heb ik nu voor het 2e jaar en kan ik na dit seisoen weggooien.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:44

Waarom geen tweedehands Bucas Smartex ? Ik heb er zelf ook 2 (rain en all-in-one) 2e hands gekocht en zijn nog prima waterdicht. Heb ze zelf in de wasmachine gewassen met bucas wasmiddel en opnieuw ingespoten. Perfect waterdicht.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:54

Of een 2e hands Rambo (voordat ik de horsewear fans weer over mee heen krij :) ) Rambo zijn ook perfecte dekens. Bucas is iets gangbaarder en vind je dus iets makkelijker 2e hands. Maar ook een Rambo moet een 2e ronde kunnen doorstaan.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:29

Horseware heeft ook betaaldbare goede dekens.
Amigo versies zijn het goedkoopste, dan komt de Rhino en dan de Rambo's.
Het verschil zit in de kwaliteit van de buitenstof met name en uiteraard de dikte e.d..
Alle buitendekens zijn waterdicht en ademend.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:40

Ik vind dat je op dit moment niet meer de sterke dekens als vroeger kan kopen. En als ze al van beter materiaal zijn, kosten ze veel.
Zou het zonde vinden als ik een paard had die graag veel speelde een deken van meer dan 80 op te leggen!
Bij piaffe hebben ze nog de 'echte' visgraad, waar jij 4 jaar mee hebtgedaan wellicht staat jou maat ertussen?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 17:35

heb gister bij piaffe gekeken maar zag hem er niet tussen, miss er overheen gekeken.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 18:22

weet iemand of de JL deken van BR wat is?
volgens de info is hij 1200D, dus dat zou sterk genoeg moeten zijn?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:25

supersambo schreef:
Waarom geen tweedehands Bucas Smartex ? Ik heb er zelf ook 2 (rain en all-in-one) 2e hands gekocht en zijn nog prima waterdicht. Heb ze zelf in de wasmachine gewassen met bucas wasmiddel en opnieuw ingespoten. Perfect waterdicht.

Deze vind ik ook erg fijn ja! En blijft ook heel na veel spelen met andere paarden :)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:12

barbar schreef:
weet iemand of de JL deken van BR wat is?
volgens de info is hij 1200D, dus dat zou sterk genoeg moeten zijn?

1200D is redelijk sterk, maar het is bij lange na geen ballistic nylon (zoals o.a. de bucas smartex of power of de Rambo). Volgens mij bestaat er ook 1800D ribstop dekens.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 21:20

er is hier in de buurt zondag een outlett georganiseerd las ik net ergen hier op bokt, en tussen de merken die ze hebben staat bucas ook.
ik denk dat ik zondag maar even ga kijken, miss heb ik geluk en kan ik daar een bucas voor een leuk prijsje kopen

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:26

Dit niet iets ? Volgens mij is het de Power uitvoering en die is ook van ballistic nylon. In de winter doe je er gewoon een staldeken onder. Kun je de deken het hele jaar door gebruiken.

http://link.marktplaats.nl/326669142

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 21:44

ik heb liever gewoon een dikke deken, en daarbij denk ik dat hij te groot is, mijn paardje zit precies tussen twee maten, 185 en 195, nu is het zo dat bucas ook tussenmaten heeft, dus ik denk dat ik dan een 190 nodig heb.
iig bedankt voor de link.
he gister ook al op MP zitten kijken, maar er zat niet echt iets tussen.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:58

Nee die ene 190 die er te koop stond op MP heb ik gescoord :D
Maar moet zeggen dat die van mij een 185 ook nog wel past. Ze vallen redelijk groot. De nieuwe modellen lijken weer ietsjes kleiner te vallen.
Als je echt perse 190 wilt moet je hem nieuw kopen of veel geduld hebben.
MIsschien een oproepje plaatsen hier op bokt ?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 19:22

nou, ik heb dus een bucas smartex all in one gekocht via ibay.
heb hier onwijs geluk mee want we gaan aan het eind van de maand naar engeland naar een vriend van ons en laat de deken dus daar bezorgen, bezorgen naar nederland deden ze niet en al zouden ze het wel doen zou het niet meer zo interesant zijn omdat het vezenden naar nedeland dan on 20 pnd zou kosten.
ik heb nu dus 130euro betaald incl verzenden naar die vriend van ons :D

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:27

Ik neem aan dat de deken nieuw is ? Voor een 2e hands vind ik hem erg duur.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 00:43

ja is een nieuwe :D

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:24

Dan heb je een mooie deal :D