7 jarige Arabier! Maar bijt/hapt en is opdringerig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xGuusje

7 jarige Arabier! Maar bijt/hapt en is opdringerig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:41

Ik heb als verzorgpony een 7 jarige d/e pony (ruin). Het is een Arabier. Het probleem is alleen dat hij heel erg opdringerig is en de hele tijd zit te happen en je overal zowat achterna loopt en dan zit te duwen, likken en te happen. Ook kijkt hij helemaal niet uit waar je loop en zou hij je zowat omverlopen. Hij heeft zelfs aan het halster meelopen niet aangeleerd gekregen volgens mij. Want als ik dat probeer blijft ie gewoon staan en trekt hij (en om mee te trekken heeft ook geen zin, ben daar ook niet sterk genoeg voor). Met poetsen heeft hij volgens de eigenaar ook nog nooit vastgestaan! Ook heeft hij al een keertje naar mijn vriendin gebokt, maar dan ook echt om te raken! (ze kon gelukkig steeds ontwijken) We hebben hem ook al een paar keer los laten rennen en dan met de zweep en onze stem comanderen. Hij heeft dan ook zoiets van: Heey, plak gas! Hij is dus ook niet ingereden, maar zadel, hoofstel, 2 dekjes, peesbeschermers enz. zijn wel aanwezig. Longeren heb ik ook al eens geprobeerd.. maar toen kwam hij voor me staan en begon te trekken. Hij heeft toen 1 rondje gestapt maar toen weer het zelfde probleem. Ik heb ook weinig zin om hem door iemand anders te laten inrijden! Ten eerste: Zijn gedrag is nog niet eens helemaal goed (loopt nog geen eens mee aan het halster), ten tweede: ik moet het dan betalen en dat kost mij handen vol geld! ten derde: ook een rede van 2, de eigenaar wilt hem eigenlijk verkopen en een haffie kopen, dus dan kan hij zomaar verkocht zijn terwijl ik al mijn geld en tijd er in heb gestoken. Wie zou mij kunnen helpen? Wie weet wat ik het beste kan doen? En zou zo'n paardje eigenlijk wel snel verkocht worden (want daar heb ik mijn twijfels aan) Verder kan die hééél mooi lopen & zou dus denk ik met goede trainign, tijd en geduld best gebruikt kunnen worden als sportpaardje! (vindt het zonde dat daar niks mee is gedaan!) Hij is wel echt pittig volgens mij met rennen (dus onder het zadel) Daarbuiten is het echt een knuffelkontje die wel heel veel aandacht nodig heeft (daarom is hij denk ik ook een beetje zo, omdat er helemaal niets mee wordt gedaan). Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt..

Als jullie een foto willen zien of meerdere, heb er ook een paar van hoe hij kan lopen. Moeten jullie het ff laten weten :)

bellehorses

Re: 7 jarige Arabier! Maar bijt/hapt en is opdringerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:10

Als ik dit zo lees denk ik dat je het beste helemaal onderaan kan beginnen met deze pony. Ga beginnen met grondwerk en bouw het zo langzaam op. Laat hem eerst netjes meelopen en zorg dat je hem kunt longeren en dat hij de basis beginselen kent. Ik zou nu ook nog niet denken aan rijden. Zorg eerst dat er vertrouwen tussen jullie komt en dat hij respect voor je krijgt.

Ik zou er in eerste instantie niet te veel geld aan uit geven, zeker niet als je weet dat hij verkocht wordt, maar een paar lessen in grondwerk is altijd handig!

bellehorses

Re: 7 jarige Arabier! Maar bijt/hapt en is opdringerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:11

Ben trouwens ook wel benieuwd naar een foto :D