Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mias schreef:Je moet geduld hebben.
Mijn hengst was in het begin ook heel 1 kennig. Niemand kon hem pakken. Nu, 1,5 jaar later is het een dier wat nog steeds eenkennig is, maar niet meer wegloopt voor andere mensen.
Kijk aangezien het niet je eigen paard is, kun je er verder vrij weinig mee doen. Ik zou zeggen, ga gewoon door op de manier dat jij nu bezig bent. Alleen zou ik het ritueel van de stal wel gaan verhuizen naar de weide. Als ze in de wei staat, geef haar dan een snoepje en een aai over haar hoofd en loop dan weg. Zodat ze weet dat jij verder (eerst) niets van haar wilt. Herhaal dit steeds weer en ga steeds een stapje verder (eingelijk net zoals je nu bezig bent) tot op het punt jij denkt dat ze het toe laat om een halster om te doen zodat je haar mee kunt nemen uit de wei. Want de weide is immers haar probleem gebied.
Je geeft haar nu steeds wat lekkers, overleg dit wel even met de eigenaar vraag om toestemming! Sommige mensen zijn er niet van gedient dat hun paard snoepjes of iets dergelijks gevoerd wordt.
Ik zou met alles wat je doet zowieso even overleg plegen met de eigenaar.
JorisDy schreef:Ik zou er zelf niks mee doen. Als de eigenaren haar binnen zetten? Is het toch verder geen ''probleem'' voor jou?
Heb je wel toestemming van de eigenaren om in de stal te komen en bij te ''voeren'' ?
JorisDy schreef:En als je nou eerst derest meeneemt? Komt ze dan niet vanzelf bij het hek zeuren?

daantjuhhh schreef:eerst een week lang elke keer wat lekkers geven buiten de stal door het luik heen.
Nu een week lang elke dag ff de stal in en wat lekkers geven en dan gewoon een bij haar staan.
Zolang ik gewoon sta vind ze het prima.
Kijkt ze me al heel geintresseert aan, snuffelt een beetje aan mij.
Maar zo gauw ik haar over der hals wil aaien of ergens anders draaid ze meteen haar hoofd verlegen van mij af.
Haar oren staan dan ook iets naar achter.
Bij de eigenaresse doet ze dit niet.
Ze duld het allemaal wel, maar ze geniet er totaal niet van.
Toch wil ik een band met der opbouwen.
Zodat ik haar straks ook als een van de weinigen uit der wei kan halen.