Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alane schreef:en als ik als verkoper telkens de keuring moet betalen zonder dat de koper zijn verplichting nakomt en het paard daadwerkelijk koopt ook alis het paard goedgekeurd, ben ik na 10 aspirant kopers ook 4500 lichter en heb het paard nog steeds op stal staan...
immers roept een ieder: ook al is het paard gekeurd over laten doen.... prima, maar dan wel kosten koper... immers opdrachtgever betaalt
Alane schreef:en dat contractje is dan niet rechtsgeldig.... als je het niet nakomt kan de verkoper zwaaien naar de centjes en wil de volgende koper wederom laten keuren...
Stel de DA keurd goed voor de sport, maar met een kleine bemerking, jij wilt zonder bemerking...wie betaald er dan?
paard is goedgekeurd.. ..
Dan komt de volgende: peerd is goed gekeurd maar met bemerking, die wil eigen DA laten keuren, die maakt van een 1 een 2... paard nog steeds goed voor de sport, maar die wil geen 2 op het rapport... en dan?
en aan het eind van het liedje zit ik met een paard met een verkoopprijs van 5000 euro en onkosten van 4500 euro, werk nog niet meegerekend en andere onkosten om paard telkens van hot naar her te vervoeren...
en welke meerwaarde heeft het? over laten keuren als paard recentelijk gekeurd is?
moment opname, en geen garantie voor de toekomst.
grapsig is dat een DA een paard goedkeurd voor de sport en de verzekering het dier niet wil verzekeren nav diezelfde foto's....
en dan zeg ik, recentelijk gekeurd, stuur de foto's naar de verzekering, zegt die oke.... waarom dan over laten keuren?
verzeker het paard dan, desnoods voor 1 jaar, is niet veel duurder dan een keuring, en als peerd na 1 jaar weet ik wat heeft, is dat vaak niet eens te herleiden aan de foto's die 12 maand oud zijn.
44Myrthe44 schreef:Klinische keuring is normaal dat dat door de verkoper wordt betaalt bij afkeuring, röntgenologisch is meestal wel voor de koper omdat je paard dan niet echt wordt goed/afgekeurd, alleen bemerkingen aangegeven en als hij klinisch dan wel goed is, wil de verkoper dit vaak niet betalen!
Bramasole schreef:De verkoper wil het paard verkopen en is ook verantwoordelijk voor wat hij verkoopt. De kosten zou ik bij afkeuring niet betalen. Die afspraken maak je uiteraard vooraf.
Wil je het paard erg graag, kun je nog voorstellen 50/50 (of het paard nu goed of niet goed gekeurd wordt).
Tallie1979 schreef:Bramasole schreef:De verkoper wil het paard verkopen en is ook verantwoordelijk voor wat hij verkoopt. De kosten zou ik bij afkeuring niet betalen. Die afspraken maak je uiteraard vooraf.
Wil je het paard erg graag, kun je nog voorstellen 50/50 (of het paard nu goed of niet goed gekeurd wordt).
Nou vind ik daar ook nog een nuancering inzitten. Het paard wat ik verkocht was bijna 16. En paarden van 16 heb je gewoon meer kans dat je iets vind. Vandaar dat ik heb gezegd dat zij mochten keuren, maar dan op eigen kosten
Zij hielden er al rekening mee
Paard werd overigens wel afgekeurd op 1 been in de buigproef en ze hebben hem alsnog genomen
chocobroodje schreef:Het is maar wat je afspreekt, maar als ik een paard koop laat ik hem keuren. Afgekeurd of goedgekeurd het is mijn keuze. Vindt het dus eigenlijk voor de koper uiterlijk 50-50.
Ik ga ervan uit dat ik geen 10 paarden achter elkaar uitkies die allemaal afgekeurd worden. Dan doe je zelf toch ook iets fout.
Dus normaal gesproken betaal ik ook gewoon zelf. Kan ik best inkomen.