`Wat voor verzekering voor shet en fjordenveulen !!??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

`Wat voor verzekering voor shet en fjordenveulen !!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 00:23

hoi.. ik las net een topic over verzekeringen .. en er schoot me te binnen dat ik de mijne ook nog moet verzekeren ..

het gaat om een shet van 4 jaar en een fjorden veulen/jaarling.

wat voor verzekering past het beste bij hun ?

op hoeveel kom ik ongeveer per maand uit ..

wie kan mij goed uitleggen wat het nou allemaal inhoudt ?

en is het nou echt zo dat als je je paard verzekerd en het gaat dood de verzekering bepaalt wat er gebeurd met het paard ? of is dit alleen op bepaalde verzekering ?

alvast bedankt. :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:28

ik ben verzekerd met 2 paarden , haflinger en tinkerveulen, bij hippo zorg en betaal hier 60 euro per maand voor.
Toen ik 2 maanden verzekerd was brak mijn haflinger haar griffelbeentje en zonder moeite heeft de verzekeing uitgekeerd.
De premie van een shetlander zal lagen liggen gezien de (dag)waarde van een shet niet zo hoog is als een volwassen paard,
Mijn tinkerveulen is voor een waarde van 1800 euro verzekerd en als hij 1 jaar is geworden moet ik opbellen en word hij hoger verzekerd.
Dit houdt wel in dat mijn maandelijkse premie omhoog gaat.

Binky_Zephyr

Re: `Wat voor verzekering voor shet en fjordenveulen !!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 00:32

oke .. dus als jou paardje wat mankeerd word het uitbetaalt door de verzekering ? voor wat ben jij allemaal verzekerd ? ligt dat er ook aan ? hoe gaat dat als je paard dood is/ moet worden ingeslapen ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:36

Ten eerste, moet je helemaal niets. Verzekeren is een optie die er in veel gradaties zijn. Kijk maar eens op bijvoorbeeld www.hippozorg.nl

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 00:53

nee oke dat snap ik :)
ik heb even gekeken op de site .. en heb een offerte aangevraagt .. ik snap er alleen weinig van :o

als ik mijn shet voor 600e laat verzekeren is dit dan een normale prijs ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:54

Waarom en waarvoor wil je je verzekeren?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 00:56

voor operaties en dierenarts kosten, en voor met fjord komt er dan blijvende schade en blessures bij ..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:01

Ik weet niet wat de handelswaarden van deze twee ponies zijn, maar voor die shet kan het sowieso denk ik niet uit.

Je mag een paard niet boven de handelswaarde verzekeren en er wordt ziektekosten uitgekeerd tot het verzekerde bedrag. Als je paard een serieuze blessure heeft, ben je zo een paar duizend euro verder. En dan heb je nog je eigen risico...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:05

oke ...

dus in princiepe kan je een shet helemaal niet laten verzekeren ?
igg niet voor zulke dingen ?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:06

Citaat:
en is het nou echt zo dat als je je paard verzekerd en het gaat dood de verzekering bepaalt wat er gebeurd met het paard ?

Ja, dan komt de verzekering hem halen en gaat hij naar de slacht (hoop je, want er wordt regelmatig mee gesjoemeld).

Ik geloof wel dat je de mogelijkheid hebt je paard terug te kopen van de verzekering voor de slachtprijs.

Verzekeren is overigens absoluut geen must. Een redelijk simpele verzekering kost je al gauw 10% van het verzekerde bedrag per jaar. Om je een voorbeeld te geven: wij hebben 3 paarden, allen onverzekerd, nu al 7 jaar lang. Van het verzekeringsgeld dat we tot nu toe uitgespaard hebben kunnen we dus nu al 2 nieuwe paarden aanschaffen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:07

Binky_Zephyr schreef:
oke ...

dus in princiepe kan je een shet helemaal niet laten verzekeren ?
igg niet voor zulke dingen ?

Dat kan wel, maar het zal weinig nut hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:09

Natuurlijk kan je hem wel verzekeren, maar of het verstandig is, is een tweede. Een bezoekje DA is al gauw een paar honderd euro. Dan betaal je premie en ER en als je pech hebt ga je over het verzekerde bedrag heen en kan je alsnog zelf bijbetalen. Ik persoonlijk denk dat een spaarpotje voor zo'n beestje beter werkt. Het is maar net hoe groot risico je wilt lopen!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:10

Horseware schreef:
Citaat:
en is het nou echt zo dat als je je paard verzekerd en het gaat dood de verzekering bepaalt wat er gebeurd met het paard ?

Ja, dan komt de verzekering hem halen en gaat hij naar de slacht (hoop je, want er wordt regelmatig mee gesjoemeld).

Ik geloof wel dat je de mogelijkheid hebt je paard terug te kopen van de verzekering voor de slachtprijs.

Verzekeren is overigens absoluut geen must. Een redelijk simpele verzekering kost je al gauw 10% van het verzekerde bedrag per jaar. Om je een voorbeeld te geven: wij hebben 3 paarden, allen onverzekerd, nu al 7 jaar lang. Van het verzekeringsgeld dat we tot nu toe uitgespaard hebben kunnen we dus nu al 2 nieuwe paarden aanschaffen.

oke, ik hoor zoveel verhalen .. de enne zegt ja doen verzekeren .. de andere zegt nee niet doen kost je alleen maar geld.,,

maargoed het ligt er natuurlijk ook aan of je een paard hebt dat veel sukkelt of een paard dat nooit wat heeft ?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:11

mo_van_dijk schreef:
Natuurlijk kan je hem wel verzekeren, maar of het verstandig is, is een tweede. Een bezoekje DA is al gauw een paar honderd euro. Dan betaal je premie en ER en als je pech hebt ga je over het verzekerde bedrag heen en kan je alsnog zelf bijbetalen. Ik persoonlijk denk dat een spaarpotje voor zo'n beestje beter werkt. Het is maar net hoe groot risico je wilt lopen!

oke .. nouja dan denk ik dat ik dat ga doen !

voor mijn fjordje zie ik het in de toekomst wel..

bedankt voor jullie antwoorden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:12

Zoals ik al gezegd heb: Het is een risico wat je moet durven te nemen... De ene keer kan je de mist in gaan, de andere keer bespaar je geld uit (ongeacht wel of niet verzekerd)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:15

ja oke.. ik denk toch dat ik me dan bij mn spaarpotje hou..

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:18

Als je nou 1 vrij duur paard hebt is verzekeren tegen dood en blijvende ongeschiktheid wellicht wel aan te raden, maar als het om meerdere pony's in de lagere prijsklasse gaat kan je je afvragen of de baten tegen de kosten opwegen.

Wat voor mij verder meespeelt is dat ik de volledige zeggenschap over de medische behandeling en de manier van levensbeëindiging in handen wil houden. Kies je voor een verzekering dan geef je dit - wil je je recht op uitkering behouden - voor een aanzienlijk deel uit handen aan de verzekering.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 01:21

ja en dat wil ik dus ook niet .. ik wil zelf weten wat er met mijn beesten gebeurd als ze dood gaan !!

bedankt :) ik weet wat ik ga doen :)