Ik rij bijna een jaar op een friezen handelsstal.. Daar heb ik leren rijden op het 'beginnerspaard' (er is niet echt een beginnerspaard, maar zij is het makkelijkste, namelijk geen jonge friese merrie, maar een kwpn tuiger van 19). Nu heb ik daar ongeveer 5 maanden op gereden. Daarna ben ik op een friese merrie gaan rijden. Heb daardoor minder aandacht aan die kwpn merrie gegeven.
Omdat het niet mijn eigen paarden zijn, beslist de eigenaresse wie op welk paard rijd. Daarom mocht ik weer een keertje op de kwpn merrie. Dat was een ramp. Ze bokte me er af, en wilde totaal niet naar mij luisteren. Nouja, vervelend. Keer daarna weer erop. En raad eens? Ze gaf zo'n vieze bok dat ik gewoon voor haar neer kwam. En ze bijna over me heen galoppeerde.
Het leuke is: 10 minuten later stapt een ander op haar. En rijdt zo met haar weg, geen problemen of niks!
Niemand kan dit verklaren, want ik kon altijd hartstikke goed opschieten met haar. Nu ook nog, tenminste op stal. Ik reed haar altijd met respect, omdat ze erg gevoelig in de mond is (kopschuw). Heb haar nooit iets verkeerds gedaan naar mijn weten (En die van anderen).
Kan mij iemand hier een verklaring voor geven (een theoretisch bekeken verklaring. Jullie kunnen natuurlijk niets alles via de pc zien
!)Groetjes
Ps. Ik rij paarden altijd rustig, met een gevoelige hand. Maar bij haar hield ik er nog extra rekening mee. (zoveel als ik kan iniedergeval)
'
iniedergeval al bedankt.
) ik toch een beetje overweldigd door zo'n reus. en hij was toch lief. je wilt het niet weten, sjokte beetje rustig zijn rondjes met mij al hobbellend op zijn rug. trots als een pauw