Zwangerschapsrijbroek ja of nee ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij zwangersschapsrijbroeken kopen en zoja wat mag het kosten:

A: Nee nooit.
24 (23%)
B: Ja dit zou ik zeker overwegen
77 (76%)

Totaal aantal stemmen: 101

Urona447

Zwangerschapsrijbroek ja of nee ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:43

Heej!!

Ik ben bezig met een marktonderzoek en ben daarom erg nieuwsgierig of jullie zwangerschap rijbroeken zouden kopen en wat jullie eisen daar aan zullen zijn.

Graag wil ik weten wat jullie van een dergelijk product verwachten en wat het maximaal zou mogen kosten !

Alvast heel erg bedankt!!
Groetjes Michelle

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:44

Ik heb ja gestemd, maar het is wel afhankelijk van de prijs. Je gebruikt hem tenslotte maar kort. Heb je wellicht een voorbeeldfoto voor een eerste indruk?

Edit: Wat mij betreft hoeft het geen megakwaliteit te zijn, moet ook niet uit elkaar vallen na drie keer rijden maar een niet te dikke, lekker soepel vallende stof met goede kniestukken erop en natuurlijk comfortabel om je buik lijkt me voldoende.
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 01-03-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:44

Ik denk dat als je een zwangerschap rijbroek aandoet dat die er allee nvoor is als je echt een dik buikje hebt.
Aangezien het gevaar dat je kan gaan vallen klimmen veel niet meer op hun paard!:)_

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:46

ik heb ook ja gestemd, bij mijn zwangerschap heeft mn moeder een oude broek van mij "omgebouwd", dit voldoeed ook prima, maar kant en klaar kopen is ook handig!!
als het niet super duur is, in ieder geval!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:47

Ik heb ja gestemd,toen ik zwanger was had je die broeken nog niet.
Ik heb toen een broek geleend van een vriendin die een paar maten groter heeft dan ik.
Maar dat zat ook niet lekker want die broek lubberde zo
om mijn benen.
Maar idd wat Mindfields zegt,het mag niet teduur zijn voor die paar maanden.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:48

Laatst bijgewerkt door Urona447 op 01-03-10 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:48

Ook ik heb ja gestemd. Ben dan niet zwanger en hoop dat dat nog wel ff duurt voor ik zo'n rijbroek daadwerkelijk nodig heb :P, maar mocht ik zwanger zijn dan wil ik zo lang als het kan en mogelijk is wel door blijven rijden. En zou dan zeker voor zo'n rijbroek gaan. Qua kwaliteit zou een soort eurostar voor mij goed genoeg zijn en qua kosten ook niet al té veel natuurlijk, gezien de 'korte' periode.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:49

Hmmmm, ik kan de link niet bekijken... xP
Ben wel nieuwsgierig eigenlijk!

Kirrr

loez schreef:
Ook ik heb ja gestemd. Ben dan niet zwanger en hoop dat dat nog wel ff duurt voor ik zo'n rijbroek daadwerkelijk nodig heb :P, maar mocht ik zwanger zijn dan wil ik zo lang als het kan en mogelijk is wel door blijven rijden. En zou dan zeker voor zo'n rijbroek gaan. Qua kwaliteit zou een soort eurostar voor mij goed genoeg zijn en qua kosten ook niet al té veel natuurlijk, gezien de 'korte' periode.

Er is iets mis met de link ;)

ESSIE70

.Aangezien het gevaar dat je kan gaan vallen klimmen veel niet meer op hun paard!:)_

Je zal ze de kost moeten geven ;)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:50

Okee en wat voor kleuren denken jullie dan aan? Neutraal ??
Laatst bijgewerkt door Urona447 op 01-03-10 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:51

Ik heb nee gestemd.

Omdat ik van mening ben dat als je dus al echt zwanger bent met een goede buik zodat je die broek nodig zou hebben je niet op een paard hoord te zitten. Ik zou het risico in iedergeval niet nemen. Het is en blijft een dier hoe braaf het ook is. Ongelukken zitten in een klein hoekje.
Voor op stal kan je altijd nog een joggingsbroek dragen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:52

Sorry link toevoegen wil niet ! Zie het als een rijbroek met een buidel boven aan
Laatst bijgewerkt door Urona447 op 01-03-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:53

Ik heb op nee gestemd, want ik zou het niet aandurven om zover tijdens de zwangerschap nog te rijden, maar voor degene die het wel willen kopen zou ik de kleuren inderdaad neutraal houden.
Donkerblauw, Bruin etc...

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:54

miss_lizje schreef:
Ik heb nee gestemd.

Omdat ik van mening ben dat als je dus al echt zwanger bent met een goede buik zodat je die broek nodig zou hebben je niet op een paard hoord te zitten. Ik zou het risico in iedergeval niet nemen. Het is en blijft een dier hoe braaf het ook is. Ongelukken zitten in een klein hoekje.
Voor op stal kan je altijd nog een joggingsbroek dragen.

Ik heb normaal maatje 36 maar als ik zwanger ben kan ik met 3/4 maanden echt
m'n rijbroeken niet meer dicht krijgen.Maar ik kan wel gewoon blijven rijden,hoor.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:56

Rijden is juist in de eerste paar weken het gevaarlijkst, daarna zit de vrucht zo goed beschermd in het vruchtwater dat alle schokken opgevangen worden. Je moet natuurlijk niet op jonge/frisse/moeilijke/schrikkerige/vluchterige paarden gaan zitten maar als je je eigen paard goed kent en vertrouwt dan kan het prima. Autorijden is vele malen gevaarlijker als je wat verder in je zwangerschap bent ivm de autogordel die bij een botsing met mach 6 tegen je kindje klapt.

Urona447

Re: Zwangerschapsrijbroek ja of nee ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:58

Bedankt alvast voor jullie reacties !!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:00

Ik heb nee gestemd omdat ik vind rijden voor een zwangere vrouw te gevaarlijk.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:16

Flaver schreef:
Ik heb nee gestemd omdat ik vind rijden voor een zwangere vrouw te gevaarlijk.

Er zijn genoeg paarden die veiliger zijn dan fietsen en auto's hoor ;)

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:25

Ik heb ja gestemd. Ik heb idd eerst ook gereden met twee oude broeken van iemand die een paar maten groter was. En later heeft mijn moeder 1 van die broeken aangepast met een stuk zachte rekstof, maar ideaal zat het niet.

Mbt de veiligheid, ik heb tot ongeveer de 35e week af en toe nog een paar rondjes gestapt op mijn merrie en af en toe stukjes gedraafd en dat vond ik veel veiliger dan buiten lopen (was tijdens de sneeuw/vrieskou). Als ik het niet vertrouwde, zou ik meteen afgestapt zijn. Klinkt misschien gek, maar mijn paard deed echt voorzichtiger met mij. Ben ervan overtuigd dat ze het doorhad.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:44

Ja, ik rij nu met leggings etc. maar echt comfortabel is dat niet.
Het moeten wel hele betaalbare broeken zijn, aangezien je ze niet heel lang zou gebruiken.

Neutrale kleuren (donkerblauw, bruintinten, zwart) en vooral ook: wit en offwhite voor de wedstrijden en dan graag goed hoog op de buik!
Kreeg afgelopen weekend nog opmerking op het protocol, mijn witte legging was blijkbaar weer eens een keer van mijn buik gezakt en mijn bloesjes redden het ook echt niet tot beneden dus de jury had weer eens een zeer charmante view op mijn buik NOT (ik merk dat dus echt niet onder het rijden := ) .
(Dus ook zwangerschapsdressuurbloezen, lang op de buik, kort van achteren, zou ik wel aanschaffen)

Qua kosten denk ik aan max. 70 Euro voor een broek, liefst minder. Stel er ook geen eisen aan die ik aan een normale rijbroek zou stellen omdat ze gewoon korter meegaan. Elastisch, comfortabel en steun over de buik is genoeg.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:57

Kreeg je daardoor ook een lager cijfer voor verzorging?

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:01

Urielle schreef:
Ja, ik rij nu met leggings etc. maar echt comfortabel is dat niet.
Het moeten wel hele betaalbare broeken zijn, aangezien je ze niet heel lang zou gebruiken.

Neutrale kleuren (donkerblauw, bruintinten, zwart) en vooral ook: wit en offwhite voor de wedstrijden en dan graag goed hoog op de buik!
Kreeg afgelopen weekend nog opmerking op het protocol, mijn witte legging was blijkbaar weer eens een keer van mijn buik gezakt en mijn bloesjes redden het ook echt niet tot beneden dus de jury had weer eens een zeer charmante view op mijn buik NOT (ik merk dat dus echt niet onder het rijden := ) .
(Dus ook zwangerschapsdressuurbloezen, lang op de buik, kort van achteren, zou ik wel aanschaffen)

Qua kosten denk ik aan max. 70 Euro voor een broek, liefst minder. Stel er ook geen eisen aan die ik aan een normale rijbroek zou stellen omdat ze gewoon korter meegaan. Elastisch, comfortabel en steun over de buik is genoeg.

ik deed altijd een mooie zwarte buikbuind over mn blouse en band van bmn broek, zodat mn buik niet bloot kwam.
dat zwart valt niet op onder je jasje (bij mij kon de onderste knoop ook niet meer dicht :D).
ik heb hier nooit opmerkingen over gekregen, dus misschien een idee?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:02

Ik heb destijds ook gezocht naar zo'n broek.
Ze zijn in nederland naar mijn weten niet te krijgen in duitsland wel te krijgen.

Zelf reed ik of in joggingbroek of een te grote rijbroek en later heb ik zelf een broek omgebouwd

Ik persoonlijk zou er niet teveel voor uitgeven aangezien het toch voor tijdelijk is.
De kwaliteit hoefd voor mij dan ook niet mega te zijn zolang je er maar even mee door kan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:08

Bedankt Maaikysammy, voor de tip, maar ik draag enorm naar voren en ben extreem zwaar al (zie eruit alsof het elk moment kan komen en ik ben pas op de helft :P ), dus buikbanden schuiven al omlaag richting mijn heupen zodra ik een keer met mijn bekken beweeg := Ik begin steeds met mijn kleren netjes, maar ik eindig steevast met broek en buikband onder mijn buik en bloes ergens onder mijn (*) (*) dus gelukkig dat ik een lang model rijjas heb. Beetje genant maar ik ga voor zo'n futiliteit ook niet stoppen met rijden.

Odetteke, ik startte M dus geen cijfer voor verzorging meer.
(wel maar 54% maar dat lag er vast meer aan dat ik voor geen meter meer op mijn paarden kan zitten en ze dus met doorzitten enorm in de weg zit :o )