Wie heeft ervaring met een trailer zonder tussenschot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siltris

Wie heeft ervaring met een trailer zonder tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:19

Hallo allemaal,

Ik heb een paard die super makkelijk laad. Alleen is hij erg druk op de trailer, bokken hupsen en heel erg schapen. Ik heb een 2 paards westfalia trailer, dus ik dacht altijd aan de trailer kan het niet liggen. Toevallig ben ik nu 2 keer met de trailer van een vriendin van mij geweest een 1,5 paards. Alles over!!
Eerst wilde ik ook zo een trailer kopen, alleen financieel komt dit niet goed uit. Nu wil ik 2 lange stangen voor mijn trailer kopen, zodat hij lekker breed kan staan.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes, Roxane

p.s. Mijn paard is 1.74 groot en heeft zeer veel massa *D

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:25

als je paard niet de neiging heeft om om te draaien kan het wel. het is wel fijn als een paard een beetje steun heeft, mijn paard vindt het schot tussen een tweepaardstrailer ook te smal en wordt daar angstig van.
Laatst bijgewerkt door xcomplientx op 01-03-10 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Siltris

Re: Wie heeft ervaring met een trailer zonder tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:27

En wat voor trailer heb je nu?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:28

Ik heb 3 paarden die ik altijd zonder tussenschot vervoer.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:29

We vervoeren thuis en op het werk dagelijks paarden op 2-paardstrailers zonder tussenschot. Zowel alleen als met 2 erop, ook regelmatig paarden die niet gewend zijn van geladen te worden. Dit gaat prima, ze zijn veel rustiger dan met tussenschotten, omdat ze geen last van claustrofobie hebben en op hun gemak staan.
Ik kan het je alleen maar aanraden!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:31

Sommige paarden staan liever schuin in de trailer zodat ze steviger staan in de bochten ed. KAn je het tussen schot niet schuin zetten? Dat wil ook wel eens helpen. ANders zou je idd grote stangen kunnen proberen. Leen eerst als dit mogelijk is voordat je gaat kopen. Ik heb ook wel trailers gezien waar de voor en achterbuizen gaatjes hadden waar nog een grote lange stang tussen kon. Misschien is dat ook wel een idee voor jouw paard. Ik denk dat hij liever scheeft staat gezien zijn gedrag. Ik kende een pony die in de bochten tegen de wanden aan ging lopen, bij een 1,5 paards was dit over omdat ze scheef kon gaan staan.
Succes!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:44

Wij vervoeren onze merrie ook in een tweepaards zonder tussenschot. Ze gaat dan helemaal schuin staan en kan zo beter haar balans bewaren.

Met schot laat ze zich vallen, maar dit bleek voor ons de ideal oplossing.

eli5ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:43

Wij hadden eerst ook een tussenschot in onze 2paardstrailer, maar 't paard was dan erg onrustig.
Nadat we het tussenschot eruit hadden gehaald en 2 lange stangen hadden gemaakt,
waren alle problemen over en stond ze gewoon rustig.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:37

Oh dit blijf ik even volgen. Heeft iemand een idee waar je 2 van die lange stangen zou kunnen kopen of hoe je ze zelf kunt maken?

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:39

Ik vervoer ze regelmatig in een twee paards trailer zonder tussenschot.
Heb door een handige kennis een achterstang laten maken. Ze zijn ook te koop maar zeker van de erkende merken zoals westfalia zeer prijzig.
Ik zet ze wel aan twee kanten vast aan het halster.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:19

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:23

Wij hebben onze stangen gewoon bij de trailerdealer vandaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:24

ons eerste paard kon ook niet op 1 helft staan, wij zetten het tussenschot gewoon schuin zodat hij meer ruimte had :)

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:45

Wij hadden vroeger ook een 1,5 trailer en een grote BWP'er en dat was geen probleem, hij stond diagonaal in de trailer en had steun aan de voor en achterstang.
We zijn overgestapt naar western, hebben de BWP'er verkocht en een Paint Horse gekocht, zij is een struise foundation type maar wel korter dan de BWP'er. Ze zette zich ook diagonaal maar de afstand tussen de voor- en achterstang was iets te groot en zo stapte ze steeds vooruit en achteruit. Ik heb de stangen dichterbij gebracht maar ze bleef het niet leuk vinden in de trailer, schijnbaar had ze teweinig steun.
We hebben nu een 2 paard Ifor Williams en de problemen zijn opgelost.
Je ziet het hangt af van paard tot paard.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:46

ik zie meerdere reacties dat ze het tussenschot gewoon schuin zetten. Nu vraag ik me af gaat het tussenschot dan niet schuiven? of zet je het vast op 1 of andere manier?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:50

mijn paard kan juist niet zonder tussen schot staan

in onze 1,5 paard trailer heb ik hem al eens aangetroffen op zijn kon hij schiet dan met zijn achter hand opzij en dit dan dwars in de trailer en dan ook nog dom zoorizg uit te kijken tegen de muur an en niet willen opstaan hij had gelukkig niets

Ik zet hem nooit meet op een 1,5 paard trailer zonder schot
met schot heeft hij net wat meer grip

Ik heb het wel vaker gezien 2 paards zonder schot z'n stang kon ik bij mijn 2 paards erbij bestellen bij Atec

Mvg

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:51

Marlou89 schreef:
ik zie meerdere reacties dat ze het tussenschot gewoon schuin zetten. Nu vraag ik me af gaat het tussenschot dan niet schuiven? of zet je het vast op 1 of andere manier?

Mijn kennis heeft dit vast staan met een draad aan het ding waar je je stang aanvast kunt maken

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:53

Bij onze trailer valt de pin van de onderkant van het schot in een zelfde gat als waar hij anders in het midden ook in staat, maar dan aan de zijkant van de vloer.
Staat heel stevig hoor!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:00

Gentlegiant schreef:
Marlou89 schreef:

Mijn kennis heeft dit vast staan met een draad aan het ding waar je je stang aanvast kunt maken

of een stang van een 1,5 paards trailer nemen en achter je paard doen, dan staat het schot daarmee vast, aan de andere kant het schot met een ketting of zo vastzetten en klaar ben je.
Hangt natuurlijk wel af van wat voor schot je hebt, als je alleen een flap rubber aan een stang hebt zou je stang achteraan kunnen gaan schuiven omdat die natuurlijk niet meer in een gaatje vastzit, hou hier wel rekening mee.
Mijn schot is zo zwaar (houten schot) dat die echt niet gaat zwabberen gaat als ik m opzij zet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:31

in 5/6 jaar tijd is het schot nog nooit verschoven.

duckiedaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:53

let wel op dat als je een paard zonder tussenschot in 2 paardstrailer zet dat ze niet omdraait mijn pony draaide om(waarbij halster brak!) en stond de gehele weg achterste voren op de trailer zonder dat we t in de gaten hadden.zet haar nu kort vast zodat ze niet kan draaien(probeert ze overigens ook als er een tussenschot instaat en ze staat met een te lange lijn vast)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:05

duckiedaf schreef:
let wel op dat als je een paard zonder tussenschot in 2 paardstrailer zet dat ze niet omdraait mijn pony draaide om(waarbij halster brak!) en stond de gehele weg achterste voren op de trailer zonder dat we t in de gaten hadden.zet haar nu kort vast zodat ze niet kan draaien(probeert ze overigens ook als er een tussenschot instaat en ze staat met een te lange lijn vast)

Wat is het probleem met omdraaien? Waarom MOET dat paard altijd maar met z'n kop in de rijrichting staan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:11

Mijn pony's staan vaak ook in een trailer zonder schot (gaat dan om shetlanders in een 1,5 paards). Inmiddels heb ik al een tijd een schot in mijn trailer (een 1,5 paards ingericht voor 2 pony's).
Beide vinden ze prima. Als ik de hele dag met 1 pony op pad ga haal ik vaak het schot er uit zodat ze op de plaats van bestemming een stalletje hebben (gewoon lekker los er in dat ze wat kunnen scharrelen).

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:37

Wij vervoeren onze grote jongen (180cm en 740kg) in een 2 paards met gesloten schot. Wij hadden eerst een 1,5 paards, maar daar stond hij onrustig in. Ene paard wil steun, de andere niet.