Cap op maat laten maken, kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cap op maat laten maken, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:52

Ik zoek al jaren naar een fijne cap, maar heb blijkbaar zo'n vreemd hoofd dat geen enkele cap fijn past :+
(hier staat wat meer informatie over wat ik al geprobeerd heb [RUI] Cap voor ovaal hoofd)
Daarom vroeg ik me af of er ook winkels/bedrijven zijn die caps op maat maken? Enige eis die ik heb is dat ik wel een veilige cap wil die aan de EN1384 norm voldoet :)

Linda_Sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:26

Ik heb er wel eens van gehoord, maar heb me hier verder niet in verdiept omdat het aardig duur schijnt te zijn. Maar wat ik er van begrepen heb bestaat het wel. Googelen? of bij de ruitersportzaak navragen?
Succes.

Anoniem

Re: Cap op maat laten maken, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:30

Ik ben inderdaad al een tijd aan het googelen, en heb het ook al in ruitersportwinkels nagevraagd, sommige mensen zeggen dat het kan, anderen zeggen van niet. Vandaar dat ik het hier vraag, bokt is zo groot, als het echt kan is er hier vast iemand die weet waar en hoe :)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:09

Het kan wel , mijn intructeur van een half jaar geleden had zon cap, het was er een van pikeur, en je kon ook kleur kiezen en hoeveel ventilatie roostertjes. Alleen het heeft hem wel 1500,- gekost. Maar hij had ook best veel eisen..
En hij was stinkend rijk :+ Dus voor hem was het geen geld..
Vond hem wel erg mooi en hij zat ook heerlijk zei die!
Waar dat het precies was weet ik niet meer, volgens mij in arnhem een paardenwinkel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:25

Jasterina schreef:
Het kan wel , mijn intructeur van een half jaar geleden had zon cap, het was er een van pikeur, en je kon ook kleur kiezen en hoeveel ventilatie roostertjes. Alleen het heeft hem wel 1500,- gekost. Maar hij had ook best veel eisen..
En hij was stinkend rijk :+ Dus voor hem was het geen geld..
Vond hem wel erg mooi en hij zat ook heerlijk zei die!
Waar dat het precies was weet ik niet meer, volgens mij in arnhem een paardenwinkel :P

Oke, wel een hele bak geld zeg :oo Ik woon in Arnhem, dus ik zou in elk geval kunnen informeren. Weet je toevallig bij welke winkel dat was?
Kon hij bij zijn cap alleen de kleur en de roostertjes enzo kiezen of ook echt de pasvorm om je hoofd heen? Want bij mij zit het probleem in de pasvorm en niet in hoe het er uit ziet :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:14

Een lijstje met merken om maar eens mee te beginnen:
Casco: Germany
Champion: UK
Charles Owen: UK
Falcón: Argentina
Harry Hall: UK
Hopus: Taiwan
Horka: Netherlands
JOFA: Sweden
JOFA: in USA
LAS: Italy
Equine Performance Products Distributor: in USA
Pikeur: Germany
Premium: USA
Tattini: Italy
TopGear
Troxel: USA
Variflex: USA

En een link waar ik dit vandaan heb, even zoeken en je komt op deze uit ' Horse riding helmets..........':
http://www.drskantze.com/helmetlinks.htm
Je kunt dan het betreffende merk aanklikken en dan kom je rechtstreeks op hun site.
Deze heb je ook nog in Italie, bij mijn weten kun je daar ook op maat laten maken
http://www.kepitalia.com/cms/index.php?lang=english
En dan heb je Samshield nog:
http://samshield.com/

Goedkoop zal het zeker niet zijn, maar je hebt dan wel een perfect passende cap.
Succes met je zoektocht, dit zal niet eenvoudig voor je zijn.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust, graag via PB.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:51

umhh meneer kevenaar was het volgens mij !
Zijn vriendin heet esther :P dat het enigste dat ik weet.
Maar achternaam dus kevenaar denk ik.
Ik kan nog een navragen als je het niet kan vinden.
Volgens mij werd die ook echt op jou hoofdmaat gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:54

@Josie: bedankt voor je uitgebreide reactie :)
Zouden dit volgens jou allemaal merken zijn waar je een cap op maat kan laten maken? Ik heb namelijk uit jou lijstje in elk geval Horka en Casco gemaild en die mailden terug dat ze geen caps op maat maken.
De meeste merken die je noemt heb ik al eens gepast (de standaard caps) maar een aantal nog niet, daar zal ik in elk geval eens achteraan mailen :)
@Jasterina: Ah, die ken ik, mijn vaste winkel :) Hij kan geen pasvorm op maat maken, alleen het uiterlijk veranderen. Toch bedankt :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:58

Ik meld me hier ook maar, want ik heb exact hetzelfde probleem. Heb nu de best zittende cap die ik kon vinden, maar merk dat de verleiding groot word om hem maar niet op te zetten. Terwijl dat aan alle kanten tegen mijn gevoel en principes ingaat, maar dat ding zit zo rot....

Casco, Horka, LAS, Pikeur, tattini en Troxel heb ik allemaal geprobeert. Evenals HH, HV, IRL en nog een aantal waarvan ik het merk niet onthouden heb. Allemaal zijn te breed..... De rest van het lijstje word geloof ik niet in Nederland verkocht, en dat zou toch wel fijn zijn! Hoewel ik er ook nog wel voor naar Duitsland of Belgie zou willen rijden trouwens.

Jasterina

Re: Cap op maat laten maken, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:03

O , dan is het iemand anders, een leverantsier daarvan ofso ?
Het probleem is dat ik daar niet meer mag komen :+
dus ik kan het niet echt voor je navragen. Ik weet ik elk geval wel dat het bestaat.
succes in iedergeval!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:03

Lalidan schreef:
Ik meld me hier ook maar, want ik heb exact hetzelfde probleem. Heb nu de best zittende cap die ik kon vinden, maar merk dat de verleiding groot word om hem maar niet op te zetten. Terwijl dat aan alle kanten tegen mijn gevoel en principes ingaat, maar dat ding zit zo rot....

Casco, Horka, LAS, Pikeur, tattini en Troxel heb ik allemaal geprobeert. Evenals HH, HV, IRL en nog een aantal waarvan ik het merk niet onthouden heb. Allemaal zijn te breed..... De rest van het lijstje word geloof ik niet in Nederland verkocht, en dat zou toch wel fijn zijn! Hoewel ik er ook nog wel voor naar Duitsland of Belgie zou willen rijden trouwens.

Charles Owen wordt ook in nederland verkocht, onder andere bij http://www.horseridersclassics.nl Ik wil daar binnenkort een keer gaan passen, maar het is voor mij nogal een eind rijden dus ik ben op zoek naar iets dichter in de buurt :o Ook omdat ik nu tijdelijk door ziekte toch niet kan rijden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:11

Ik heb ze even gemailt ( van http://www.horseridersclassics.nl ). Voor mij is het een uurtje rijden, maar heb eerst maar eens gevraagd of zij inderdaad ovale caps hebben. Als zij al zeggen dat hun caps net zo'n pasvorm hebben als de gemiddelde cap, hoef ik er al niet heen. Mocht ik er heen gaan om te passen dan laat ik het je weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:12

Lalidan schreef:
Ik heb ze even gemailt ( van http://www.horseridersclassics.nl ). Voor mij is het een uurtje rijden, maar heb eerst maar eens gevraagd of zij inderdaad ovale caps hebben. Als zij al zeggen dat hun caps net zo'n pasvorm hebben als de gemiddelde cap, hoef ik er al niet heen. Mocht ik er heen gaan om te passen dan laat ik het je weten!

Ik heb ze ook al gemaild en zij mailde terug dat de Showjumper XP in elk geval een smaller model is dan normaal :)

beamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:14

Blijheid schreef:
Ik zoek al jaren naar een fijne cap, maar heb blijkbaar zo'n vreemd hoofd dat geen enkele cap fijn past :+
(hier staat wat meer informatie over wat ik al geprobeerd heb [RUI] Cap voor ovaal hoofd)
Daarom vroeg ik me af of er ook winkels/bedrijven zijn die caps op maat maken? Enige eis die ik heb is dat ik wel een veilige cap wil die aan de EN1384 norm voldoet :)

BR heeft een helm voor ovaal hoofd zwarte helm met grijze streep over het midden wij verkopen deze heel veel aan mensen met een ovaal hoofd of wat hoog hoofd, bij mij is het niet bekend dat je dat op maat kan laten maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:16

beamer schreef:
Blijheid schreef:

BR heeft een helm voor ovaal hoofd zwarte helm met grijze streep over het midden wij verkopen deze heel veel aan mensen met een ovaal hoofd of wat hoog hoofd, bij mij is het niet bekend dat je dat op maat kan laten maken

Bedoel je de BR Viper?(deze http://www.proximedia.com/catalogue/photos/491411_a.jpg ) Die is voor mij namelijk nog te breed :)
Als je een ander model bedoeld dan hoor ik het graag :)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:05

Ja je kan een cap op maat laten maken altans in drunen wel geloof ik! dan meten ze je hoofd op en dan bestellen ze hem op die maat