Gevraagd om bekappen, paard is beslagen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Gevraagd om bekappen, paard is beslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:09

Wat zouden jullie doen als je de smid vraagt de ijzers er af te halen en te bekappen, maar hij (per ongeluk) nieuwe ijzers er onder zet?
Is het dan redelijk te betalen voor het beslaan, er zitten tenslotte ijzers onder, of betaal je alleen waar je om gevraagd hebt?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:11

Tja, blijkbaar is er ergens een misverstand ontstaan...
Als ik zeker weet dat ik heel duidelijk gezegt hebt ijzers eraf en alleen bekappen dan zou ik niet betalen voor zijn fout.
Maar mocht ik niet zeker zijn of ik ook echt duidelijk geweest ben zou ik waarschijnlijk gewoon betalen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:12

Hij zou 10 min. hebben om alles weer eronder weg te slopen anders zou hij een heel groot probleem hebben. Maar ik heb Ciska (Dennis) als hoefsmid en die zou dat nooit doen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:13

Ik zou ook ontzettend pissig zijn, net als Caira. Ik wil absoluut niet dat er ijzers onder de hoeven van mijn pony zitten.
Maar daarentegen zou mij dat nooit gebeuren, want ik ben er altijd bij als er iemand aan mijn pony komt.
Met zo'n misverstand zou ik niet blij zijn :n

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:14

Lastig, ik ben er altijd bij en dus gebeuren dit soort dingen dan niet!

Er is ergens een miscommunicatie geweest, ik zou eerst met de hoefsmid overleggen :j

Zesiram

Ylana schreef:
Tja, blijkbaar is er ergens een misverstand ontstaan...
Als ik zeker weet dat ik heel duidelijk gezegt hebt ijzers eraf en alleen bekappen dan zou ik niet betalen voor zijn fout.
Maar mocht ik niet zeker zijn of ik ook echt duidelijk geweest ben zou ik waarschijnlijk gewoon betalen.

Daarom schrijf ik het altijd op een briefje ( en zet de smid de datum erachter ;) ).

Maar wat Caira zegt: heel snel die ijzers er weer onderuit! Zeker niet gaan betalen voor iets wat je niet gevraagd hebt.

aerdenhout1

Als je een nette smid hebt, dan haalt hij de ijzers er onder vandaan en betaal je niets. Foutje kan gebeuren..toch? Nou ja het bekappen wel betalen natuurlijk.

Ik begrijp dat hij normaal toch op ijzers liep en je hem nu zonder wou???

Anoniem

Als ik vraag om bekappen vraag ik niet om ijzers. Ik zou de hoefsmid de ijzers er onder weg laten halen, per direcht en er voor betalen zou ik helemaal niet doen. :n

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:15

Nee, het was echt heel duidelijk. Toen ik er wat van zei wist hij het ook meteen weer, echt dus gewoon vergeten.

Vind het zelf ook een lastige situatie.. het werk is gedaan, dus ik snap de rekening best, maar ja..
Terug laten komen was voor hem nog zuurder geweest.. tis een aardig eind rijden..

Caira, als mijn paard nog nooit beslagen was geweest zou ik ook laaiend zijn, maar dat was hier dus helemaal niet het geval, ze moesten er gewoon onder uit ;)

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:16

nou als je het niet zeker weet betalen. als je het zeker weet de smid even bellen. hij kan de ijzers eraf halen en zo onder een ander paard zetten dus wat die kosten heeft hij niet en gewoon betalen voor bekappen. maar de vraag die je jezelf moet stellen is ben je tevreden, zo ja foutje kan gebeuren kom het er even afhalen zou ik zeggen. zo nee dan een andere smid nemen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:16

Dat maakt alles wel iets duidelijker, maar ook in dit geval zou ik nog steeds niet betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb. Dat de hoefsmid meer werk heeft gehad had niet gehoeven als hij had gedaan wat je had gevraagd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:17

Als hij het zich achteraf herinnert, zou ik hem vragen wat hij met de rekening denkt te doen.
En er zal vast wel iemand in de buurt zijn die ze er weer onder vandaan kan slopen? Anders heb ik nog wel een leuke link voor je.

aerdenhout1

Je hebt de rekening thuis gekregen? Overleg gewoon even met hem, dus bellen, ik denk dat hij je echt niet de volle mep laat betalen als hij zelf al zei dat hij zich had vergist.

Fien1

Ik zou aan de smid vragen: 'Hoe lossen WE dit op?'
Zo leg je het ook bij hem neer, en kan hij met een (hopelijk klantvriendelijke ) oplossing komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:18

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:18

batje schreef:
Nee, het was echt heel duidelijk. Toen ik er wat van zei wist hij het ook meteen weer, echt dus gewoon vergeten.

Dan zou het voor mij duidelijk zijn.
Niet betalen, alleen voor het belappen.

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:21

Ik zou er niet voor betalen, je hebt er immers niet om gevraagd. Tuurlijk kan hij zich eens vergissen, maar vind niet dat jij daarvan de dupe moet zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:21

Dan is het toch gewoon zijn probleem? Foutje bedankt

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:24

Mooi laten zitten en het over een week of 8 er onderuit laten halen en in de herkansing alleen bekappen... Foutje kan gebeuren, die acht weken langer op ijzers maakt vast niet uit. Tenzij er een reden was om de ijzers er onderuit te halen natuurlijk, maar dan moet ie direct terugkomen en ze er weer onderuit halen.

batje

Re: Gevraagd om bekappen, paard is beslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:33

De ijzers waren gewoon niet meer nodig, we staan nu zo dicht bij het bos dat ze overbodig zijn :) Ik heb meteen gebeld toen ik er achter kwam (paard stond op rust) en toen riep hij meteen dat het zijn fout was. Heb er niet meer aan gedacht, tot vandaag de rekening voor de volle mep kwam. Voel me een beetje bezwaard er over te bellen, helemaal omdat ik verder tevreden ben, maar vind het ook wel veel geld en niet helemaal redelijk.
Bedankt voor jullie mening, ik ga wel even bellen en overleggen :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:37

Ik vind het wel raar dat hij aangeeft dat het zijn fout is, maar dan wel de volle mep te rekenen :=

Maar ik zou idd gewoon even bellen om te vragen of het klopt, hij zal het zich vast nog wel kunnen herinneren, zou een beetje slap zijn als hij dan zegt dat je toch moet betalen omdat ze er nu onder blijven zitten.

Gitta1977

Re: Gevraagd om bekappen, paard is beslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:40

De ijzers zitten er toch nog onder? Waarom zou je ze dan niet hoeven betalen? Mooi laten zitten en de volgende keer beter. Zo'n ramp is het toch ook weer niet...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:45

Gitta1977 schreef:
De ijzers zitten er toch nog onder? Waarom zou je ze dan niet hoeven betalen? Mooi laten zitten en de volgende keer beter. Zo'n ramp is het toch ook weer niet...

dat is wel erg makkelijk gezegd :+

als ik mijn smid vraag om ijzers eraf te halen en alleen te bekappen betaal ik daar 25 euro voor
beslaan is 85euro
dus als hij er dan toch ijzers onder zet ,is dat zijn fout!
dan kan hij niet de volle mep rekenen,hij komt ze er dan maar zo snel mogelijk onder vandaan halen
en dan hopen dat de nieuwe gaten geen probleem worden.

je vraagt niet voor niets om te kappen!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:48

Gitta1977 schreef:

Omdat ze er niet om gevraagd heeft !

Ik zou alleen het bekappen betalen.
Laatst bijgewerkt door JeaDH op 27-02-10 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:49

batje schreef:
De ijzers waren gewoon niet meer nodig, we staan nu zo dicht bij het bos dat ze overbodig zijn :) Ik heb meteen gebeld toen ik er achter kwam (paard stond op rust) en toen riep hij meteen dat het zijn fout was. Heb er niet meer aan gedacht, tot vandaag de rekening voor de volle mep kwam. Voel me een beetje bezwaard er over te bellen, helemaal omdat ik verder tevreden ben, maar vind het ook wel veel geld en niet helemaal redelijk.
Bedankt voor jullie mening, ik ga wel even bellen en overleggen :)

Gewoon bellen inderdaad en vragen hoe jullie dit gaan oplossen, omdat hij niet heeft gedaan wat je gevraagd hebt te doen.