Paard mest veel en dun tijdens les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Paard mest veel en dun tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 20:58

om even een beeld te schetsen van wat ik nou precies bedoel:

één maal per week ga ik met mijn haflingermerrie naar de ponyclub,hier hebben wij gewoon een uur les,maar tijdens dit uur mest ze altijd veel en dun. Ze heeft verder geen wormen en ook al een mestonderzoek gehad dus het is niet iets lichamelijks.

Wij dachten thuis aan stress maar omdat we al ruim een jaar naar les gaan twijfelen we hier over. Na een jaar moet er toch geen stress meer zijn als we naar de club gaan?

het is namelijk heel vervelend dat ik er steeds op word aangesproken dat mijn pony 'ziek' is. Dit maken ze dan op uit het feit dat de mest dun is. Als we thuis komen is dit probleem echter meteen verdwenen. :Y)

Ik hoop dat iemand dit herkent en/of tips heeft om die stress te verminderen :)

opisop_shop

Re: Paard mest veel en dun tijdens les

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:01

Kan wel nog steeds stress zijn denk ik, mijn paard loopt nu al een paar maandjes in de binnenbak en blijft het blijkbaar spannend vinden want hij mest ook heel vaak en dun.
Zal ook het werken zijn wat misschien harder is dan thuis; als ik mijn hond flink laat rennen tijdens het uitlaten raakt hij ook een beetje aan de dunne. Misschien een kwestie van dat de darmen sneller gaan werken ivm de inspanning?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 21:01

opisop_shop schreef:
Kan wel nog steeds stress zijn denk ik, mijn paard loopt nu al een paar maandjes in de binnenbak en blijft het blijkbaar spannend vinden want hij mest ook heel vaak en dun.
Zal ook het werken zijn wat misschien harder is dan thuis; als ik mijn hond flink laat rennen tijdens het uitlaten raakt hij ook een beetje aan de dunne. Misschien een kwestie van dat de darmen sneller gaan werken ivm de inspanning?

dat zou best kunnen ja :) ik ben er ook wel vrij zeker van dat het stress is !

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:00

ik denk ook dat het gewoon zenuwen zijn. die van mij heeft het ook wel op plekken waar ze toch behoorlijk vaak komt, maar dan is ze gewoon beetje drukkig en zenuwachtig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:07

Klinkt inderdaad als stress.
Het zegt niks dat je er al een jaar komt. Vooral veel doen met je pony denk ik.

Wij hebben trouwens een merrie gehad die veel concoursen liep en dus veel op vreemde plekken geweest was en in de manege van de club ook altijd gespannen was. Waarom? Zeg het maar, ze heeft dit altijd gehouden, terwijl ander vreemd terrein geen probleem was.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:23

Pollewoppy schreef:
Klinkt inderdaad als stress.
Het zegt niks dat je er al een jaar komt. Vooral veel doen met je pony denk ik.

Wij hebben trouwens een merrie gehad die veel concoursen liep en dus veel op vreemde plekken geweest was en in de manege van de club ook altijd gespannen was. Waarom? Zeg het maar, ze heeft dit altijd gehouden, terwijl ander vreemd terrein geen probleem was.

bails heeft er overal last van,,een ritje in het bos is al afdoende

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:29

Gewoon veel oefenen op vreemd terrein ;)

Henk001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:06

Bailey_4ever schreef:
om even een beeld te schetsen van wat ik nou precies bedoel:

één maal per week ga ik met mijn haflingermerrie naar de ponyclub,hier hebben wij gewoon een uur les,maar tijdens dit uur mest ze altijd veel en dun. Ze heeft verder geen wormen en ook al een mestonderzoek gehad dus het is niet iets lichamelijks.

Wij dachten thuis aan stress maar omdat we al ruim een jaar naar les gaan twijfelen we hier over. Na een jaar moet er toch geen stress meer zijn als we naar de club gaan?

het is namelijk heel vervelend dat ik er steeds op word aangesproken dat mijn pony 'ziek' is. Dit maken ze dan op uit het feit dat de mest dun is. Als we thuis komen is dit probleem echter meteen verdwenen. :Y)

Ik hoop dat iemand dit herkent en/of tips heeft om die stress te verminderen :)

Onder mensen heb je ook zenuwpezen, terwijl je het aan de buitenkant niet altijd ziet.
Zoals je het beschreef is het gewone spanning.