Nieuwe Ariat schoenen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bentofan

Nieuwe Ariat schoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:51

Hallo,

Ik heb een paar nieuwe Ariat Heritage ll Paddock schoenen. Mijn vorige jophurs heb ik even helemaal in de olie gezet voordat ik ze ging dragen. Is dit ook bij Ariat aan te raden of kan ik er gelijk gebruik van maken?

Ze zijn best prijzig, dus ik wil ze niet gelijk verknallen. Vandaar dit topic. :Y)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:52

ik heb ze gewoon gelijk aan gedaan := toen ze vies werden gepoets en ingevet, ik heb ze alweer 2 jaar , en als ik ze poets zien ze er als nieuw uit, ik banjer er altijd mee door de modder etc..

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:55

Schoensmeer is beter, maar om ze waterafstotend en soepel te houden is het verstandiger er sowieso iets van vet of olie op te doen met regelmaat.
Als je er vet of olie op smeert kan de kleur wel wat veranderen dus houd daar rekening mee.

In het begin doe ik mijn Ariats netjes in de schoensmeer zetten zo vaak ik kan. Daarna gaat er meestal uit gemak ledervet of olie op om ze goed te houden.

Bentofan

Re: Nieuwe Ariat schoenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 19:59

Oké dankje

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:09

Ik heb ook Ariat Jodhpurs en ik borstel ze regelmatig even af en vet ze even in :). Ik heb ze altijd aan op stal, dus ze hebben heel wat mest en modder te doorstaan, haha. Door ze goed te onderhouden zien ze er nog steeds uit als nieuw!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:10

Zolang je nog in de garantie periode zit, zou ik ze verzorgen met de Ariat lijn daarvoor, je loopt anders de kans, mocht er iets mee zijn, dat men het niet wil vergoeden omdat je, je niet aan de regels hebt gehouden op dat punt.
Afbeelding
Schoonmaken:
Na gebruik, indien noodzakelijk, de schoenen schoonmaken met warm (niet heet!) water.
Goed laten drogen in een geventileerde ruimte op kamertemperatuur (nooit bij een warmtebron!).
Als de schoenen geheel zijn opgedroogd zijn Leather Conditioner of Liquid Wax toedienen om de oliën te vervangen die uitgewassen zijn door het warme water.
Als laatste kan voor kleurherstel Polish worden gebruikt.

Gebruik GEEN zadelzeep! Dit droogt het leer uit!

Algemeen onderhoud:
Liquid wax: beschermt, verzorgt het leer en maakt het waterafstotend
Leather conditioner: beschermt, verzorgt het leer en maakt het waterafstotend
Voor bescherming:
Leather water proofer: voorziet de schoen van een waterafstotende/vuilwerende laag (regelmatig behandelen)
Liquid wax en Mallard wax: voorziet in waterafstotende/vuilwerende bescherming
Voor kleurherstel:
Polish Black:schoenpoets voor zwart leer
Polish Cordovan: schoenpoets voor waxed cordovan leer
Polish Chocolate: schoenpoets voor (donker)bruin leer
Voor verfrissing:
Footwear Deodoriser: verdrijft vervelende geurtjes en voorkomt bacterievorming
Andere verzorgingsmiddelen:
Instant shine, sponge: geeft een mooie glans, voedt het leder en zorgt voor een waterafstotende laag
Quick shine polish, aerosol spray: herstelt, verjongt, voedt en beschermt het leder. Voorkomt broos- en doogheid van het leder. Geeft een afstotende laag voor water, vuil en vlekken. Bij oppoetsen geeft het een mooie glans.
Nubuck suede cleaner, aerosol spray: voor effectieve en grondige verwijdering van diep ingetrokken vuil en vlekken in suède en nubuck
Suede and Nubuck cleaner, sponge: anti-bacterieel schoonmaakmiddel, zorgt voor een beschermingslaag tegen vuil en vlekken.

Let op: Bij intensief gebruik is Polish niet toereikend genoeg.
Aangeraden wordt dan om regelmatig Liquidwax of Leather conditioner te gebruiken.

Tevens wordt aangeraden om bij intensief gebruik om schoenen en of laarzen af te wisselen.
Het leer krijgt dan de gelegenheid om het vocht, veroorzaakt door transpiratie of wat er evt. van buiten af is binnengedrongen, te verdampen op een natuurlijke wijze.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Bron: mede Horse & zo

Bentofan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 13:12

Josie: Super bedankt. Ik ben altijd erg zuinig op mijn spulletjes, dus nu weet ik ook hoe ik mijn ariats het beste kan onderhouden :Y)

Beschuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:49

het is zelfs zo dat olie het leer erg week maakt, je zadel is van een sterk dik leer, een schoen is van een mooi fijn leer (zeker ariat) dit leer kan je beter niet met olie behandelen.

Schoensmeer is beter dan olie ( schoencreme nog beter)
olie is beter dan niks