Chubby is ook (te) vaak verhuisd. Ik ben sinds deze week pas weer met haar aan het werk (wel simpele buitenritjes kunnen rijden), eerder was ze er mentaal niet aan toe. We zijn eind december al verhuisd.
Bij een eerdere verhuizing heb ik gebruik gemaakt van bloesemremedie-druppels. Door haar voeding om te kalmeren en te verwerken, en in de nieuwe box om zich er thuis te voelen. Misschien een beetje zweverig, maar naar mijn idee hielp het wel degelijk! Deze keer heb ik er geheel niet aan gedacht eigenlijk
Maar achteraf gezien: ze heeft nu geen stal om te druppelen en ze eet van de grote berg hooi, dus daar kan ik ook niet druppelen..
Ik geloof in een paar zaken, naast evt. dergelijke druppels of andere homeopathische middelen die werken op dit vlak: voorbereiding (vertel je paard dát ze gaat verhuizen en visualiseer voor haar waar ze heen gaat en wat er zo leuk aan is) en tijd geven (geef na de verhuizing veel steun en ben er voor je paard, maar verwacht niets terug; dus niet aan het werk)..