Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tanya21 schreef:Hoi
Weet iemand hoe het zit met de wegenbelasting van een paardenvrachtwagen?? Waar 2 paarden in kunnen staat met B rijbewijs? Het gaat om een Diesel en heeft een ledig gewicht 2650 kg.
wyko schreef:Denk dat het al knap lastig word om een paardenvrachtwagen voor B rijbewijs te kopen, als je er 2 grote paarden in wil vervoeren. Dan zit je 9 van de 10x al over het gewicht wat je mag hebben.
Denk dat je beter voor je C rijbewijs kan gaan...
wouterpaard schreef:Dat kan (als je kenteken hebt) het nakijken bij rdw hoeveel erop mag enz.
magicmist schreef:ik heb een 90 dagen kaart.
mijn vrachtwagen weegt 2000 kilo , dus kan er makkelijk nog twee welshjes en kar in vervoeren...
ikke schreef:magicmist schreef:ik heb een 90 dagen kaart.
mijn vrachtwagen weegt 2000 kilo , dus kan er makkelijk nog twee welshjes en kar in vervoeren...
Dat kan niet, die hebben namelijk nooit bestaan!
Tot voor kort was het zo dat je 1/4-tarief kon aanvragen als particulier. Voor een paardenauto moest je dan een ritadminisratie bijhouden waaruit blijkt dat je maar 60 dagen per jaar gebruik maakte van de openbare weg. Die laatste regel is echter niet meer terug te vinden op de site van de belastingdienst, dus mogelijk is die regel afgeschaft.
Blijft tot slot de waarschuwing van stefanvi overeind dat 90% van de paardenauto's nauwelijks één paad kunt laden, laat staan twee.
De valkuil it 'm in het feit dat niet alleen de paarden op de wagen staan, maar je ook alle andere zooi is diezelfde auto hebt, waar je dat bij een trailercombi in de auto laadt.
Tanya21 schreef:Hoi
Weet iemand hoe het zit met de wegenbelasting van een paardenvrachtwagen?? Waar 2 paarden in kunnen staat met B rijbewijs? Het gaat om een Diesel en heeft een ledig gewicht 2650 kg.