Is het mogelijk dat een paard gewoonweg te breed is om op te kunnen rijden zonder pijn in je bekken te krijgen?
Mijn merrie is erg struis en rond gebouwd, nu ben ik het door de jaren heen wel gewend geraakt maar ...
We hebben zo'n half jaar niet meer gewerkt (wegens rug-problemen van mij), hierdoor is zij echt heeel breed geworden, ze heeft momenteel serieus wat overgewicht wat er terug af moet en voor mij is het natuurlijk ook terug wennen. Nu zat ik er eergisteren voor het eerst sinds lange tijd terug op, we hebben gewoon even wat rond gestapt maar ik kon mij maar geen aangename houding geven, ik heb ongeveer 20 minuutjes rondgestapt en toen ik afstapte voelde ik terug wat pijn ter hoogte van mijn bekken/lage rug.
Nu zal ik natuurlijk zelf terug moeten wennen aan het paardrijden, je gebruikt daarbij immers andere spieren dan normaal, maar vooral het feit dat ik maar geen aangename houding kon aannemen stoorde me.
Zijn er misschien nog mensen die het wel eens moeilijk hebben omdat ze een heel breed paard rijden?