Wegrennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Wegrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 14:13

Bij ons op stal staat een Tinker. Ze staan overdag in de wei en snachts op stal (swinters). Hij staat met mijn haflinger en 2 grote paarden van 1.80 en een Shetlander. Als we willen gaan rijden dan halen we ze uit de wei en mijn haflinger laat zich gewoon pakken. Maar die Tinker rent weg. En iedere keer als de eigenaar in de buurt komt rent hij weer weg. Maar als ik hem wil halen laat hij zich gewoon pakken. Ze heeft hem al een keer een nacht buiten laten staan, hij liet zich daarna 2 dagen pakken en nu rent hij weer steeds weg.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 00:51

Niemand?

deeshuykman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:49

Blijkbaar ben je niet interessant genoeg, loop naar hem toe, draait hij weg, jaag hem dan weg, net zo lang totdat hij blijft staan, geef hem wat lekkers en aai of borstel hem zonder dat je hem direct meeneemt om te rijden. Zo beloon je hem met positieve aandacht. Anders speelt hij gewoon een spelletje met je. Kan best wel even duren, geef de moed niet op.

Pebble

Re: Wegrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:09

Wat je ook kan proberen is dat je de andere paarden aandacht geeft en geen interesse in hem toont. Misschien komt hij dan wel?

Mastrootje

Re: Wegrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:52

Als je hem er alleen maar uit haalt om te 'werken', dan is het ook wel logisch. Probeer is verschillende dingen met hem, niet alleen maar hetzelfde.

Maar 1 tip, niet erachter aan (blijven) rennen. dan is het alleen maar leuk voor hem. En wat mijn ervaring met wegrennende paarden is, als ze hun halster om hebben laten ze zich vaak veel sneller pakken.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:29

houvanpaard schreef:
Wat je ook kan proberen is dat je de andere paarden aandacht geeft en geen interesse in hem toont. Misschien komt hij dan wel?

Nee dat heeft geen nut als ik me paard wil pakken en geef een ander aandacht heeft het wel nut maar bij hem niett.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:35

Als ik die van mij niet te pakken krijg jaag ik der weg op de plek waar ze weer stil staat
Dan ga ik ff wat anders doen en probeer ik der nog een keer te pakken. Meestal werkt het wel, anders mag ze weer lekker rennen. Hebben ze wel snel door
Enne ach als ik eens weinig tijd heb en ze doet zo irritant lok ik haar ook met een plukje hooi ofzo hoor.
Millanka schreef:
Als je hem er alleen maar uit haalt om te 'werken', dan is het ook wel logisch. Probeer is verschillende dingen met hem, niet alleen maar hetzelfde.

Maar 1 tip, niet erachter aan (blijven) rennen. dan is het alleen maar leuk voor hem. En wat mijn ervaring met wegrennende paarden is, als ze hun halster om hebben laten ze zich vaak veel sneller pakken.

Ja klopt over het algemeen wel. Alleen ik niet iedereen laat het halster om (gelukkig)
En je moet het gewoon kunnen pakken zonder halster, zou anders toch te gek voor woorden zijn :D