Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sassol schreef:Edit: Of als je haar schoft aanraakt, meteen een snoepje of wortel oid voor d'r neus hebben. Zo gaat ze de aanraking aan iets leuks verbinden ipv iets engs.
] dus of dat werkt, ik weet het niet..Monica_1987 schreef:Rustig beginnen met aanraken. Op de hals beginnen als ze dat goed toelaat en rustig blijft ga je iets verder wordt ze daar gespannen van ga je weer terug naar de plek waar ze wel ontspannen was en wordt ze weer rustig weer terug opnieuw wordt ze weer onrustig weer terug gaan. En vooral niet te lang blijven doorvragen. Stapje voor stapje. Mijn voorkeur heeft het wel om het paard gewoon los te hebben. Dus niet vast zetten maar gewoon in de wei. Zo kan ze zelf weg lopen als het genoeg is.
Bij dit paard is het overduidelijk angst, de reden ervan is niet bekend.Janike schreef:dit is gewoon aanstellerig gedrag !
zodra ze met voorbeen begint te slaan , laat merken dat je dit niet waardeert ! , ze is je gewoon de baas ,,, en nadat , proberen haar helemaal te longeren laat hemhaar moe worden , en dan ligtjes aanraken , en laten merken dat je geen vijand bent ! , maar tolereer geen slecht gedrag !
Alex_horse schreef:Misschien heeft ze daar een blessure of is het gebied pijnlijk. Dat kan de reactie verklaren. Probeer eens spierspul uit, ik heb bijvoorbeeld ervaring met sensi flex (product voor mensen en paarden).