Als man rijden; de edelstenen beschermen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Charlotte_

Berichten: 2405
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:44

zonder zadel lijkt me ook geen pretje als man zijne, zeker als je niet zo lang rijd.
gewoon met zadel rijden :D
en ik denk voor de rest goed leren rijden , want dan heb je er geloof ik geen last van.. nog nooit jongens horen klagen, tenzij ze net beginnen met paardrijden. (ik neem aan datje nog niet zo vaak heb gereden? zowel ...dan zou ik het ook niet weten)
en mischien een ondebroek ipv van boxer?

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:52

je zou een westernzadel kunnen proberen :)*
ik rij er zelf mee, en je hebt een veel vlakkere zit en de zit is ook ruimer dan bv een dressuurzadel
ik heb dan wel geen kroonjuwelen maar kan echt niet zitten op een engels zadel

ik ben zo`n 15 jr geleden overgestapt op western en mij krijg je niet meer in een ander zadel :D

henk22
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:29

Ik heb zelf een strakke boxer aan die overal goed aansluit, houdt alles goed op de plaats en heb nergens last van :Y) . Heb zelf ook bjorn borg boxers die nog redelijk strak zijn, maar die zijn te lang en dat gaat dan ook weer niet lekker zitten.

Hoe je dit moet oplossen zonder zadel zou ik niet weten. Heb zelf nog nooit zonder zadel gereden.

Samurai

Berichten: 681
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Brunssum

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 03:15

Waarom überhaubt zonder zadel? Blijf het een vreemd idee vinden, zeker in draf, hop hop (lees: bim bam bim bam), of ben ik vreemd?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 04:16

Wij hebben 2 papa´s bij ons op stal die net zijn begonnen met lessen.
Dit onderwerp kwam toen na de les toevallig ter sprake (eentje klaagde dat het down under niet zo prettig voelde :+ ).
Mijn vriendin en ik adviseerden toen om zo´n fietsbroek (als ze er toevallig thuis eentje hadden liggen) onder hun broek aan te trekken.
De week daarna kwamen ze allebei flink gepolsterd op stal ;) , maar ze waren wel blij met de tip, want het voelde "een stuk prettiger" :) .

Widukind

Berichten: 26
Geregistreerd: 28-02-10

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:56

Goed op je kont gaan zitten.

Dan heb ik er in ieder geval géén last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:58

JohnJust1 schreef:
Hallo allemaal,

gisterenavond had ik al een topic gestart, alleen stond die verkeerd. Sorry daarvoor! Topic titel zegt het eigenlijk al. Ik reed een jaar terug op het paard van mijn ex-vriendin en vooral zonder zadel was het heel pijnlijk voor de kroonjuwelen. Uit mezelf zal ik geen paard gaan rijden want die heb ik niet maar ik wil bij mijn volgende vriendin goed voorbereid zijn om dit soort problemen te voorkomen.

Nu had iemand in het andere topic het over een soort beschermend bontje maar hebben jullie misschien nog andere tips? Ik sta voor alles open!

Bedankt! 8-)



Ik heb maar 1 antwoord en dat is het zadel waar jij toen op reed, was te klein voor je en dat is meestal zo. Mannen hebben minimaal een 18 inch nodig, maar 18 1/2 is ook heel gangbaar en vrouwen doen het met 17,5 inch, dus het zadel van een halve maat te klein voor je en dat is heeeeel pijnlijk voor een man.. :D Ook kan het model, dus bv de hoge kamer bij de schoft nadelig zijn en zou een ander model op het zelfde paard ook passen voor het paard en voor jouw. Zadels uitlenen die alleen voor het paard passen is voor ruiters onderling meestal niet de oplossing. Dus eigen zadeltje kopen!!! :D

tante_t

Berichten: 785
Geregistreerd: 28-09-08

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:28

Ik heb er nooit last van gehad en ja ik ben ook een man :D ik heb met zadel gereden, ik heb zonder zadel gereden en ik heb met westernzadel gereden en heb er echt nooit last van gehad. Ik raad je zelfs een fietsbroekje af omdat dat gaat schuren en daar wordt je ook niet vrolijk van :n

belgikske

Berichten: 209
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: ergens in brabant

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:31

gewoon rijden met een zadel. en om je kroonjuwelen te beschermen een goede sportslip. ik heb gewoon naadloze van de action.
wat ik wel geleerd heb is te investeren in een kwaliteits rijbroek.die goed op maat is zodat er niets gaat schuren. en voor de rest veeeeeeeeeel rijden.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:53

Je kunt ook als je dan per se zonder zadel wilt kunnen rijden overwegen te leren zonder zadel lichtrijden en in de verlichte zit gaan. Dit is alleen niet heel lang vol te houden als je het niet regelmatig even oefent.

Pas wel op als het paard ineens hard remt, dat is zelfs zonder zaakje nog vrij pijnlijk...

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:50

Om eerlijk te zijn had ik als dame in eerste instantie tijdens het rijden ook wel eens last van mijn private parts. Bij mij lag het inderdaad ook met name aan rug te hol, niet genoeg op je kont zitten. Maar het heeft wat pijnlijke lessen geduurd voordat dit beter werd...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110732
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:52

Het ligt er ook echt aan wat voor zadel je erop hebt liggen.
Mijn voormalig instructeur had zelf een KN en nooit last, maar ik had een Passier Grand Gilbert en daar kon hij absoluut niet op zitten.
Ik zou kiezen voor een iets minder diep zadel. Dat schijnt ook flink te helpen (maar moet natuurlijk wel goed op je paard passen).
en desnoods een gelseat.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 02-03-10 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic gedeelte verwijderd

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:43

Ik vind het sowieso al beetje vreemd dat je nu nadenkt over een eventuele toekomstige vriendin en haar paard...
Wat nou als ze geen paard heeft, maak jij je druk om niets..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:29

Alles is al genoemd denk ik zo maar goed aanvulling werkt altijd..

Mijn partner is nog een groentje in paardrijden, maar die stapt zo op in spijkerbroek en losse boxer, stap en draf gaat prima zonder het bezeren van zijn edele delen..

Een goede instructrice of instructeur zou jou in een les tijd al kunnen leren hoe je netjes in het zadel kunt zitten zonder dat je na afloop de gevreesde blauwe ballen hebt..

Een zadel wat iets groter is geeft jou de ruimte om iets meer achterin het zadel te gaan zitten.. natuurlijk kantel je je bekken iets en zul je dus sowieso geen last hebben van je hele zaakje...

Mijn idee..... dit probleem is niet te verhelpen met strakke onderbroeken (is ook helemaal niet goed voor je!) maar alleen met iemand die jou leert ZITTEN in het zadel ipv op het zaden

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:38

mijn man heeft nergens last van, heeft ook geen speciale onderbroeken ofzo. Wel een zadel dat goed zit voor hem, maar ik denk dat het vooral belangrijk is om gewoon goed te zitten.

Ruiter2
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:47

Ref. Balbescherming voor mannen. Bij de meeste paarden berijden is er geen enkel probleem. Echter bij sommige paarden en sommige gangen of overgangen echter wel.
Meestal helpt het om daarvoor twee strakke onderbroeken over elkaar aan te trekken om ‘de spirit high te houden’ . Maar soms helaas dus niet.
Vroeger bestond er zo iets maar hoe heet het tegenwoordig en waar te verkrijgen? Directoire?
Hoorde wel dat bij epplejack soortgelijke beschermende voorzieningen bestaan ( bestonden?) in vele kleuren voor vrouwen.
Wie weet serieus raad te geven?

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:58

ukoldaatje schreef:
Ik vind het sowieso al beetje vreemd dat je nu nadenkt over een eventuele toekomstige vriendin en haar paard...
Wat nou als ze geen paard heeft, maak jij je druk om niets..


Precies dit dacht ik ook :+

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:00

Dit topic is uit 2010 :=

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:00

Dit topic is 10 jaar oud.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:01

Ja is weer een nieuweling. Hoe vinden die altijd zulke oude topics :?
Edit. Heb getemt

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:03

Ja ik ook, vreemd bericht ook gewoon.

DuoPenotti

Berichten: 29721
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:08

Dan moet je daar toch echt op gezocht hebben wil dit naar boven komen.

En ben wel benieuwd of ts inmiddels een vriendin heeft die rijd :D


Maar ik heb begrepen dat oude topics naar boven schoppen prima mag.
Zelfs als er nieuwere zijn met hetzelfde onderwerp. Wat hier niet zal zijn denk ik :+

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:13

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van de juiste houding is en een strakke boxer.
Verder doen er bij ons in Zeeland van april tot augustus/september óntzettend veel mannen aan ringrijden (Google evt maar) en die hoor ik er eigenlijk ook nooit over.
Misschien is het dus ook een kwestie van wennen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:21

ashley1 schreef:
Ik denk dat het inderdaad een kwestie van de juiste houding is en een strakke boxer.
Verder doen er bij ons in Zeeland van april tot augustus/september óntzettend veel mannen aan ringrijden (Google evt maar) en die hoor ik er eigenlijk ook nooit over.
Misschien is het dus ook een kwestie van wennen.


Sterker nog paardrijden is van oudsher een mannensport dus je zou denken dat dat geen issue mag zijn

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:23

secricible schreef:
ashley1 schreef:
Ik denk dat het inderdaad een kwestie van de juiste houding is en een strakke boxer.
Verder doen er bij ons in Zeeland van april tot augustus/september óntzettend veel mannen aan ringrijden (Google evt maar) en die hoor ik er eigenlijk ook nooit over.
Misschien is het dus ook een kwestie van wennen.


Sterker nog paardrijden is van oudsher een mannensport dus je zou denken dat dat geen issue mag zijn



Ja dat vooropgesteld natuurlijk :D