Waar laat je je jonge spul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Waar laat je je jonge spul?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 17:54

Valt me op dat er op EA-GZ zo ongeveer alleen maar aanvragen staan voor beleerde, brave pony's/paarden. Leuk hoor, maar ik vraag me dan af: Waar laat je je jonge, onbeleerde spul? Had het idee dat men het vroeger juist leuk vond om een jong beestje zelf op te leren?

kimmie88

Re: Waar laat je je jonge spul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:56

Ja idd. Denk toch dat de meerderheid (die zelf geen land tot zijn beschikking heeft) het veulen naar de opfok brengt. Daar hoor je nu heel veel van/over

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 17:58

en dat wat de leeftijd heeft (3-4) om de opfok uit te komen?
Ik hou voor iemand de advertd op bokt in de gaten, de gez. adverts dus, maar echt, er valt niks te reageren voor mij ;) Mensen willen allemaal kennelijk een bomproof paard met alle knoppen erop

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:00

stef schreef:
Ik hou voor iemand de advertd op bokt in de gaten, de gez. adverts dus, maar echt, er valt niks te reageren voor mij ;) Mensen willen allemaal kennelijk een bomproof paard met alle knoppen erop

en dat het liefst voor een dubbeltje.
Ik denk ook dat er mede door de zogenaamde crisis mensen minder willen investeren in een jong paard. Een jong paard betekend al snel 2 zadels. Je hebt kans dat ze dingen slopen omdat alles nieuw is. Ik denk dat het daar een beejte mee heeft te maken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:20

stef schreef:

Er staan gewoon heel veel jonkies te koop dus een gezocht advertentie plaatsen is niet zo nodig momenteel. Nog sterker: toen ik op zoek was naar een leerpaard op minimaal Z2-niveau, werd ik doodgegooid met aanbiedingen van jonge paarden, maar ja, die heb ik al zoveel staan :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:23

ik denk dat men steeds minder moeite wil doen om zelf een paard op te leren, men koopt liever een kant en klare en dan het liefst voor weinig...
zo´n ukje is wel leuk maar kost de eerstkomende 3 jaar nog wel wat centjes en de risico´s en dan nog het beleren, hij zal maar niet lekker zitten met rijden... ;)

piggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:40

Ik heb pas een 3 jarige gekocht en een stalgenootje van mij ook. We hebben ze door een prof. aan laten rijden en zijn nu zelf aan de slag. Ik ken best meer mensen om me heen die een jong beestje zoeken, juist wel om zelf op te leren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:43

om mij heen allemaal mensen met jonge dieren......
2 vriendinnen met beide een 1,5 jarige, ik zelf een 1,5 jarige...

ze zijn er wel hoor ;)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:57

wij hebben pas een 4jarige gekocht die ook nog moet worden beleerd.
zelf heb ik dat het liefst om ze naar je eigen te maken.
veel willen ook meteen rijden laat mij eerst maar een vertrouwens band maken. lekker poetsen lopen en knuffelen