Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MysticTinker schreef:Ik denk dat je de pony's van dichtbij moet bekijken om te kunnen beoorderen of het verwaarlozing is. Als de pony's echt broodmager zijn, of mok hebben waar niet naar wordt omgekeken, of zwaar verwaarloosde hoeven bijvoorbeeld, dan kun je best de DB bellen.
Maar voor hetzelfde geld komt de eigenaar 2x per dag hooi brengen en hebben ze dat altijd al op als jij net langs komt.. Het is natuurlijk niet ideaal dat paarden in een nat weiland staan, maar als het geen klei is dan is dat weiland normaal gesproken weer redelijk snel droog.
Heb je gezien of er tijdens de vorst wel water aanwezig was? Of was alles bevroren, want dat lijkt me wel verwaarlozing.
Citaat:Het heeft de afgelopen tijd flink gevroren dus waterbak vriest nogal snel dicht. Die werd bij ons ook maar 2 keer per dag ingetikt. Voor de rest kunnen paarden dit prima zelf. Bevroren water valt niet echt onder verwaarlozing.
MysticTinker schreef:Intikken kan een paard zelf nog welMaar als het 10 graden vriest dan bevriest echt de hele waterbak in een nachtje, als je dan geen water van thuis meeneemt dan kan het paard alleen nog maar ijs likken en sneeuw happen, en dat is dan wel weer verwaarlozing.

Daks schreef:Citaat:Het heeft de afgelopen tijd flink gevroren dus waterbak vriest nogal snel dicht. Die werd bij ons ook maar 2 keer per dag ingetikt. Voor de rest kunnen paarden dit prima zelf. Bevroren water valt niet echt onder verwaarlozing.
toch vind ik van wel. elk paard moet ten allertijde kunnen drinken wanneer het daar behoefte aan heeft.
MilouNigel schreef:Paarden kunnen het ijs zelf kapot duwen. Ik ga er niet de hele dag naast zitten en dan wanneer het bevroren is intikken. 2 keer per dag haal ik de dikke stukken eruit en voor de rest doen ze het prima zelf.
Daks schreef:MilouNigel schreef:Paarden kunnen het ijs zelf kapot duwen. Ik ga er niet de hele dag naast zitten en dan wanneer het bevroren is intikken. 2 keer per dag haal ik de dikke stukken eruit en voor de rest doen ze het prima zelf.
Ik bedoelde die opmerking niet om jou aan te vallen maar vind dat een paard elk moment normaal moet kunnen drinken. Ik heb er geen inkijk op hoe het er bij jou paarden/pony's uitzag. was ook niet aanvallend bedoeld hoor
Daks schreef:horsiegek schreef:Ik zal als het zo aanhoudt wel een keer bij het bedrijf aankloppen;)Citaat:maar is het evt het landje van milounigel anders zou je even met haar kunnen pb-en met de dingen die je dwars ziteen. Zij kan er tenslotte het meest over vertellen.