Bodem vervangen Westfalia Jupiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ratjetoe

Bodem vervangen Westfalia Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 12:08

Ik ben in het gelukkige bezit van een nu nog witte Westfalia Jupiter, welke geheel in de renovatie gaat. Ook zijn we van plan er een nieuwe bodem in te leggen.

Heeft iemand hier op het forum al eens zelf de bodem van een Jupiter vervangen? Mijn vraag is of de kap op de bodem vastzit of 'aan de zijkant van de bodem' vast is gemaakt. En hoe hebben jullie de kap op spanning gehouden, of is dat niet van toepassing?

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:32

huh?? een kap zit niet op de bodem vast maar op de wanden....

Of de bodem simpel te vervangen is hangt af van de constructie vd trailer, staan de wanden op de bodem of ernaast (dus ligt de bodem tussen de wanden of eronder) als de bodem onder de wanden ligt moet de hele trailer uitelkaar anders krijg je de bodem er niet fatsoenlijk in.
Mijn trailer is ook helemaal uitelkaar geweest en ook de wanden vervangen.

hier vind je nog meer 'traileropknap tips'-topics http://www.bokt.nl/forums/search.php?ke ... mit=Zoeken

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 14:41

Cissy, dat bedoel ik eigenlijk ook of de wanden wel/niet op de bodem rusten. :D

Omdat de jupiter helemaal uit polyester bestaat (muv de bodem), dus niet met losse wanden, mijn vraag of iemand al eens de bodem van een dergelijke trailer heeft vervangen ;)
Helaas kan ik daar in dergelijke topics verder niets over vinden.

Cemlys

Re: Bodem vervangen Westfalia Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:05

volgens mij hebben de eigenaars van de paarden die ik reed ook een jupiter, deze is vorig jaar compleet gerenoveerd. Als ik het goed voor heb, is de hele kap eraf gegaan. en herinner me nog vaag dat in de wand ook hout zit, maar zou dit eens moeten navragen eigelijk. Resultaat is wel heel mooi, net een nieuwe trailer weer, ook in een kleurtje gespoten dit keer :). http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... 1266872697

Ratjetoe

Re: Bodem vervangen Westfalia Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 09:51

Ja dat is dezelfde idd! En op die van mij komt ook een ander kleurtje!

Zou jij eens na willen vragen hoe zij de bodem verwisseld hebben? Dat zou heel fijn zijn!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:29

Daar kun je achter komen door even met een dun voorwerp. mesje, schroevendraaiertje oid aan de binnenkant langs de zijwand neerwaards te steken.(Soms als je de kitrand of even een stukje verlijmde mat weghaald kun je het wel zien) Meestal voel je dan wel of ie naast de bodem langs gaat of er doorheen.Volgens mij ligt ie er gewoon tussenin.
Voor de spanning in de hut hoef je niet bang te zijn.