blazer pick-up voor trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie81

blazer pick-up voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 22:03

Heeft iemand ervaring met een Chevrolet Blazer pick-up(amerikaan) of soortgelijke auto voor zijn trailer staan?

Mijn vriend heeft er een en denk over om mijn grote Volvo voor een kleiner model in te ruilen.
(hij heeft hem om zijn oltimers te vervoeren)

Blazer mag 2250 kg trekken dus ruim genoeg voor mijn 2paards trailer!

Nu maakt de auto best een hoop geluid. Hebben de paarden daar last van?
Evt proppen in de oren?

Mijn merrie is super makkelijk en kijkt niet op of om als er een vrachtwagen naast haar staat te ronken(bij stoplichten of in de file)

Graag reacties van mensen die ervaringen hebben.

Gr stephanie

friesiszwart

Re: blazer pick-up voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:53

Onze buren hebben een Dodge voor de trailer staan, en inderdaad die wagen hoor je al van verre aankomen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:43

friesiszwart schreef:
Onze buren hebben een Dodge voor de trailer staan, en inderdaad die wagen hoor je al van verre aankomen.

Daar kun je natuurlijk wat aan doen.........
Mijn ervaring is vooral dat die automaten soms zo grofstoffelijk schakelen. Dat schokken is niet zo comfortabel voor de paarden.
De Range Rover hoor je ook wel aankomen, maar dat is toch vooral omdat een 8-pitter erg herkenbaar "blaft" en we in dit kikkerlandje niet grossieren in 8-pitters. De Wrangler van de buren is ook erg herkenbaar, maar schreeuwt de straat toch echt niet bij elkaar.
Weleens in een 608 gereden? Het heeft een reden dat veel mensen oordopjes dragen in zo'n ding. De paarden hebben daar nooit problemen mee gehad.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:14

Koop een andere uitlaat ;)

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:32

Ik heb mijn paard vervoerd met een Chevrolet Silverado van mijn vrienden ervoor, ritje van 1,5 uur heen en daarna ook weer terug...auto hoor je ook zeker van verre al aankomen maar heb niet de indruk gehad dat mijn paard last had van het geluid van de auto...was drukker met z'n hooinet :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:37

Ik heb een Ford Bronco uit 1978 ervoor, en ja, hij maakt wel wat meer geluid dan de Volvo die ik hiervoor had... maar ik geloof niet dat die paarden anders in de trailer staan. Ze komen er allemaal relaxed uit! :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:31

Ik rij met een Chevy ElCamino uit 1976 of een Chevy Silverado pick-up uit 2001.
Alletwee behoorlijk geluid erin maar de paardjes hebben er imo geen last van. Tippelen braaf de trailer in en uit.

De blazer van van origine nog wel mee qua herrie betreft. Tenzij je er dikke uitlaten onder hebt...heb ik ook...HEERLIJK !!! dat gerommel van een V8 !!!!

m_n4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:59

stephanie81 schreef:
Heeft iemand ervaring met een Chevrolet Blazer pick-up(amerikaan) of soortgelijke auto voor zijn trailer staan?

Mijn vriend heeft er een en denk over om mijn grote Volvo voor een kleiner model in te ruilen.
(hij heeft hem om zijn oltimers te vervoeren)

Blazer mag 2250 kg trekken dus ruim genoeg voor mijn 2paards trailer!

Nu maakt de auto best een hoop geluid. Hebben de paarden daar last van?
Evt proppen in de oren?

Mijn merrie is super makkelijk en kijkt niet op of om als er een vrachtwagen naast haar staat te ronken(bij stoplichten of in de file)

Graag reacties van mensen die ervaringen hebben.

Gr stephanie

We zijn alweer een paar maanden verder en ik was benieuwd of je toevallig een update hebt over het gebruik van de blazer voor een trailer?

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:48

een el camino v8 voor je trailer wowwwwwwwwwwwwwwwww
dat vind ik een gave combi zeg,heeeel stoer.
En ja uitlaten en dat borrelgeluid,niks mooiers in de wereld!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:50

Ik heb tevens een Silverado 1500 pick-up voor de trailer. Deze auto's voldoen perfect.
Hou alleen in de gaten dat je met een grote zware auto minder "voelt" wat er achter je gebeurt en je rijdt snel te hard omdat de auto absoluut té makkelijk die trailer trekt.