4 jarige sloopt alles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovewally

4 jarige sloopt alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:01

Hallo,

Sinds begin januari hebben wij een 4 jarige ruin.
Hartstikke lief beest! Maar hij sloopt echt alles maar dan ook echt alles.
Het was de bedoeling dat hij bij mijn haflinger in de wei kwam, wat overgins goed ging tot dat hij aan zijn staart begon (waar nu niks meer van over is), ook heeft hij zijn deken op 5 plekken verscheurd.
Uiteindelijk paardje toch maar apart gezet, staat 24/7 buiten met stal, krijgt genoeg hooi en ook wat krachtvoer. Hij heeft een liksteen, speelgoed, maar dat blijft niet lang heel. Inmiddels is hij aan zijn eigen deken begonnen.
Afbeelding
Die er dus nu zo uitziet aan twee kanten.
Anti-bijt spray doet hem echt niks.
Volgende week komt de tandarts om te kijken of het daar mischien aan kan liggen. (is begin januari nog naar zijn tanden gekeken maar je weet ooit niet).

Iemand tips?

Merel & Elise

Pixiewixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:49

Ken ook een paard dat alles in zijn buurt sloopt, dit is een heel slim paard en één van de gevolgen daarvan is dat hij zich snel verveelt.
De moment dat er niet genoeg met hem gewerkt wordt wordt hij lastig en maakt alles kapot, zelfs in de wei. Dus misschien heb
je gewoon een ijverig paardje dat zich verveelt op de wei? Kan natuurlijk ook iets medisch zijn en dan doe ik ook
een gok naar de tanden. Wat de dekens betreft kan je misschien eens uitkijken naar een deken van zeer goede kwaliteit dat
niet snel kapot gaat?
succes

Aelin

Re: 4 jarige sloopt alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:31

haha sorry dat ik lach maar hij kan prima bij ons op de wei.. mijn twee paardjes slopen ook alles. De dekens vliegen hiero m de oren. Dat komt omdat ze heel veel spelen. Kunnen ze niet zonder deken staan?

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:17

onze bijna 4 jarige merrie zet ook haar tanden overal in/op/aan.
Ze heeft last van haar tanden door het wisselen en wil dus op dingen kauwen.
Wij hebben wilgentakken,stammen,een oude leren beugelriem,een oud halstertouw voor haar neergehangen,
daar maakt ze veel gebruik van en helpt haar bij het wisselen.
Ik weet niet of dat bij jouw paard helpt maar je kan het altijd proberen.
Groetjes...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:43

als een paard echt van alles begint te eten moet je in elk geval ook even goed ontwormen.
kan zijn dat hij last heeft van parasieten en door eten van vreemd grof materiaal deze dus uit zijn lijf wil krijgen.
verveling kan,takken kunnen al goed helpen.

hij eet wel voldoende hooi he?
eventueel stro bijgeven om ervoor te zorgen dat hij wel voldoende groffe vezels binnenkrijgt.
net wat elise zegt kan het ook met de tanden te maken hebben,takken kunnen dan weer helpen

elizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:41

Vanavond word hij ontwormt en donderdag komt de tandarts een kijkje nemen,
Ik zal ook eens kijken voor dingen die kapot en in de wei kunnen.
Ben benieuwd :)

Loves_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:47

Haha zon paard ken ik ook.
Het paard van mijn zus
Die had zijn deken ook helemaal gesloopt,
En het hek van onze paardrijbak.
En nog wel meer te veel om op te noemen :o

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:46

En wat zei de tandarts? Maar kan hij niet zonder deken?

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:58

Als het paard medisch volledig is goedgekeurd (dus ook gebit), is er sprake van een gedragsprobleem. Om erachter te komen wat dat de oorzaak daarvan is moet je zo veel mogelijk te weten zien te komen over zijn voorgeschiedenis. Wat weet je al van dit paard?
Tenzij hij dit probleem pas bij jullie ontwikkeld heeft natuurlijk. In dat geval moet je je afvragen wat er nu anders is dan bij zijn vorige eigenaar...