ik heb een draverXtrekpaard, een leuk dier en ik heb haar nu 1,5 jaar.
Ze verhaart niet, is zeer gezond, eet goed, ze "appelt" en heeft alle energie van de wereld. Als bijde andere paarden hele plukken haar verliezen heeft zij alleen een paar losse haartjes... ik vind het niet erg, maar hoe kan het?
Op stal word gezegt: paarden die niet verharen zijn niet gezond...
Als ze écht niet verhaart is het idd niet goed... Iedereen verhaart namelijk(dwz, iedereen met haren)
arno8
Geplaatst: 20-02-10 22:29
Sietara schreef:
Nope, het is een combi van allebei denk ik... ze heeft wel een deken op vanwege de kou...
Toen ik mijn draver net had verhaarde hij ook nauwelijks. Hij had de jaren daarvoor heel veel op stal gestaan, sinds hij buiten staat is hij veel meer gaan verharen (hij maakt nu ook veel meer wintervacht aan).
Tat_jana
Geplaatst: 20-02-10 22:30
mijn paard is al vreselijk aan het verharen hele plukken ook een dravertje
En ze heeft het niet koud in de winter? Of extreem warm in de zomer?
Het lijkt me heel vreemd als een paard niet verhaart/geen wintervacht aanmaakt en daar geen last van heeft.
Sietara
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-10 23:28
Tja, probeer wel ff een foto erop te zetten... koud in de winter? tja, lekker warme deken erop. de zomer valt eigenlijk heel erg mee!!! hoef er eigenlijk nooit droog te stappen, alleen als ze zeik nat is en het is zeer koud
Laatst bijgewerkt door Sietara op 20-02-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt
VeerleX
Geplaatst: 20-02-10 23:34
ik heb een fjordje, en als hij begint te verharen, komt er bijna een hele emmer af!
Ik Reed op een Shetlander en die verhaarde wel. En dan een ander paard verhaarde niet. Groetjes,Pizzatje
Poiuytrewq
Geplaatst: 21-02-10 00:13
Die van mij is ook nog niet aan het verharen hoor. Ja af en toe een haartje haha. Komt wel, in maart verliest zij echt belachelijk veel haar en is ze ook vreselijk snel in haar korte vacht.
blossom1
Geplaatst: 21-02-10 00:20
Wel raar dat ze helemaal niet verhaart, misschien omdat ze niet zo'n dikke wintervacht aanmaakt omdat je haar onder dikke dekens hebt staan. Je ziet het verharen natuurlijk wel veel beter en meer bij paarden die wel een dikke wintervacht krijgen. Je kunt het tijdens het volgende bezoek van de dierenarts misschien eens aan hem/haar voorleggen.
Oke, de deken is er opgegaan toen het november werd, daarvoor was het niet echt koud, en er was eigenlijk geen verschil in vacht hoe het midden in de zomer was.
De veearts heeft er naar gekeken en vond het "raar en het zal wel goed zijn, verder helemaal gezond en zie dus geen probleem" woon wel op texel en daar weten de veeartsen zeer weinig van paarden... of je krijgt er 1 die eigenlijk doodsbang van paarden is...
Bij ons op stal verharen de meeste paarden die op stal staan al wel behoorlijk, die van mij staat lekker buiten met schuilstal en verhaard nog helemaal niet, zelfs niet een paar haartjes...
Misschien dat het daaraan ligt? Staat ze binnen of buiten?