Bevestiging zadeltas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Bevestiging zadeltas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 12:03

Hallo!

Ik heb sinds gisteren een zadeltas in mijn bezit.
Deze:
Afbeelding

Maar nu zit er helemaal geen omschrijving bij hoe deze vast moet..
Dus is er iemand die mij dat in jip en janneke taal kan uitleggen? :+

Alvast bedankt!

Bijke

Re: Bevestiging zadeltas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:10

Ik denk dat deze vastgemaakt is aan de achterste singelstoot die je gebruikt om je singel vast te maken. Zo lijkt het toch op de foto...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 12:16

Ohhw, dat je 'm daarom heen doet en dan vastklikt... dan ga ik dat eens uitproberen.. Ik zag inderdaad wel een dat gespje lopen, maar ik had zelf niet bedacht dat ie dan daar aan vast zou zitten :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:14

is dat het enige waar je hem kan bevestigen?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:59

meestal zitten er ook kleine klipjes aan de zijkant of achterkant die kan je dan door de ijzeren ringetjes op je zadel doen.
verder idd. die langere lussen met gesp om je achterste singelriem doen.
en ik heb zelf een westernzadel en leg het dan mooi bovenop over het achterste leer heen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 22:32

Ja die ringetjes daar maak ik ze nu aan vast. Bedankt voor de tips :)

appellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:11

Hoi
Waar heb je die zadeltas vandaan? Lijkt me handig met zo'n bidon eraan.
Heeft de tas dat aan beide kanten? Koop je de bidon bij de tas?
Groetjes!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:35

Grappige vraag ik zat met hetzelfde :) Alleen heb ik een bananentas en niet zo-een als jij. Ik weet prima hoe ik de tas moet vastmaken, maar als ik dan ga draven of galopperen, stuitert het ding echt alle kanten op, super irritant!
Iemand een tip hoe je deze goed vastmaakt? Heb hem nu al zowel links en rechts vast, en nog stuitert het.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:48

Ik heb dezelfde tassen. Het stuiteren met draven of galopperen kun je deels opvangen door de tas zo stevig mogelijk te bevestigen, je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen een extra bevestigingspunt aan de onderkant van de tassen te maken en dat ook vast te zetten op de singel. Verder is er weinig aan te doen vrees ik.
Ander minpuntje vond ik dat door het schudden de bijgeleverde bidons er heel makkelijk uitvliegen, die ben je dan zo kwijt :+ Ook vond ik ze door het schudden erg lekken, de eerste keer met volle bidons waren dekje en tassen doorweekt :(
Ik heb er zelf andere bidons ingedaan (deze: http://www.bever.nl/drinken/flessen/1590.camelbak-bottle-0-75-ltr ), die passen perfect en zitten veel strakker in de tas, daardoor verlies je ze niet. Bovendien drinken ze echt ideaal! Ze zijn helaas wel prijzig...
Al met al best tevreden met de tassen, ze zijn in ieder geval prima betaalbaar, maar niet dé ideale tassen vind ik :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:43

Je moet bij de bananentas ervoor zorgen dat ie strak op de kussens van het zadel zit, als je m tegen de achterkant van het zadel zet kan de tas onder het zadel schieten en dat is natuurlijk niet fijn voor het paard.
als je m op de kussens van het zadel zet en dan strak naar de singel laat lopen zit ie bij mij als een huis

Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:12

Hhmzz ik was van plan ook deze te bestellen, maar doe er dan ook nog maar een banaantas bij. Zowiezo omdat ik van de zomer op trektocht zelf mijn bagage mee wil nemen. (Ga samen met vriendin.) Alleen vind jij dat er veel inpast?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:16

ik heb in de tas een dunne fleecetrui of windjack (ligt aan de weersvoorspelling) zodat ik even wat aan kan trekken als we pauze hebben, een halstertouw, een halster, flesje water (kan ik er ook nog opdoen met een flessenhouder die met klitteband vastzit maar dat heb ik nog niet geprobeerd of dat daadwerkelijk ook blijft zitten
de meeste hebben met deze rit ( velden-straelenrit) het halster over het hoofdstel zitten of om hun eigen bovenlichaam ( zie meid op de foto naast Devon) sommige hebben een rugzak met spullen bij zich maar dat vind ik absoluut niet prettig met rijden

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:20

Nee inderdaad, we willen 10 daagjes weg, en zelf een licht trekkerstentje en slaapspullen en 2 sets kleding mee dusja het moet wel goed ingepakt allemaal. Scheelt dat ik nu een westernzadel heb. Maar goed klinkt alsof er in ieder geval kleding in past. :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:39

Evelyne79 schreef:
Je moet bij de bananentas ervoor zorgen dat ie strak op de kussens van het zadel zit, als je m tegen de achterkant van het zadel zet kan de tas onder het zadel schieten en dat is natuurlijk niet fijn voor het paard.
als je m op de kussens van het zadel zet en dan strak naar de singel laat lopen zit ie bij mij als een huis
*knip*
.
Die heb ik inderdaad ook, alleen heeft mijn zadel geen kussens omdat ik een westernzadel heb.
Eventueel daar ook goeie tips voor?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:18

Tegen de achterkant die omhoog komt aan? iig zo zou het bij mij moeten. En eventueel extra vastmaken. Je hebt van die tieraps (of hoe je het ook schrijft) die je telkens opnieuw open en dicht kunt maken. Ik gebruik ze bijv. om te zorgen dat deken niet los kan. Erg handig zijn die dingen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:57

Majo schreef:
Evelyne79 schreef:
*knip*
.
Die heb ik inderdaad ook, alleen heeft mijn zadel geen kussens omdat ik een westernzadel heb.
Eventueel daar ook goeie tips voor?

Afbeelding
ik weet niet wat voor zadel jij hebt en ik heb geen verstand van westernzadels maar bij bovenstaand plaatje kun je me toch strak tegen nr 10 aanzetten? naar de singel toe is hetzelfde als bij mijn zadel lijkt me.
je moet er in ieder geval voor zorgen dat de tas niet onder het zadel kan schieten