Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x3_Ine_x3

Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 19:40

Hey iedereen,

ik vroeg me eigenlijk af wat jullie het meest frustrerende vinden wat kan gebeuren/gebeurt op een wedstrijd?

Dit kan van andere ruiters tot een gesprongen singel of dergelijke gaan.
Alles is hier mogelijk,
laat jullie frustraties de vrije loop!

Groetjes

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:42

Gelderse afgelopen jaar, na een uur rijden kwamen we aan zaten ineens z'n ijzers los?
Terwijl ze er pas 2 weken onder zaten en voordat we weg gingen nog gecontroleerd.
Dan raak ik wel gestresst/gefrustreerd.
Of op m'n selectie m'n spoor die doormidden brak, en in de M moet je met sporen..

Verder mensen die hun pony/paard niet met respect behandelen, maar dat 'hoort' nou eenmaal bij de wedstrijden ben ik bang.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:46

Een uur of meer wachttijd tussen je eerste en tweede proef :(
Ik hoorde trouwens van een ander jurylid dat meer als een uur niet eens toegestaan is..
Maar daar had ik toen al niks meer aan }:0
Citaat:
Verder mensen die hun pony/paard niet met respect behandelen, maar dat 'hoort' nou eenmaal bij de wedstrijden ben ik bang.

Daar ben ik het niet mee eens, dat het hoort.
Ik vind dat er een derde persoon moet staan die dat soort taferelen in de gaten houd.
En gele en rode kaarten moet uit delen }>
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 19-02-10 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:47

MiniMouse schreef:
Ik hoorde trouwens van een ander jurylid dat meer als een uur niet eens toegestaan is..

Overkomt het jou vaak? En waar? Ik hoor er veel mensen over maar mij is het nog nooit overkomen, terwijl ik al op heel wat plaatsen ben geweest..

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 19:48

kinuh schreef:
MiniMouse schreef:

Overkomt het jou vaak? En waar? Ik hoor er veel mensen over maar mij is het nog nooit overkomen, terwijl ik al op heel wat plaatsen ben geweest..

en gaat het hier over twee proeven van eenzelfde niveau?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:49

Het is mij weinig overkomen hoor :D maar het is wel het meest frustrerende ;)
En ja, 2 proeven van hetzelfde niveau

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:50

MiniMouse schreef:
Citaat:

Daar ben ik het niet mee eens, dat het hoort.
Ik vind dat er een derde persoon moet staan die dat soort taferelen in de gaten houd.
En gele en rode kaarten moet uit delen }>

Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:51

Mensen die soms vergeten dat er mensen zijn die wel voor hun plezier op wedstrijd gaan :Y)

maaikedewit

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:00

ik vind het frustrerend als andere ruiters heel acociaal je voor je sokken gaan rijden, ik rijd op een paardje dat een aardig tempo heeft, sommige ruiters gaan opeens vlak voor je met hele slome paarden, ze nemen dan ook niet afstand ofzo..
En voorderest zowiso als er wat fout gaat door de stress ofzo..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:12

- Als je er na het checken van de starttijd op het secretariaat achter komt dat het programma alsnog meer dan een half uur inloopt, waardoor je met een nauwelijks losgereden paard de ring in moet.

- Als mijn groom/voorlezer weer eens ineens pleitos is

- Als ik te laat ben of spullen ben vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:40

Mijn paard trapte nogal eens een ijzer af in de wei en op de een of andere manier was dat altijd in het weekend of vrijdagmiddag als ik net dat weekend een wedstrijd had..

En wat ik ook frustrerend vond was dat je mooi op tijd aan het inrijden was en dat het dan ineens niet op blijkt te schieten door allerlei omstandigheden.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:44

Mensen die in de inrijbaan met zijn 2en of zelfs 3en naast elkaar rijden, dan vooral met springen.
Het is gewoon zo vervelend dat je niet fijn door kunt rijden, en praten met elkaar kan je ook als je achter elkaar loopt.

Of mensen die een schoppende pony hebben, maar geen rood strikje in de staart.
En vind het ook frustrerend dat er zoveel ruiters zijn die constant maar lopen te prikken met die sporen.

Voor mezelf is het vooral frustrerend als ik iets ben vergeten. :P

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:49

dat ik nog maar 2 hindernissen hoefde te springen
en de cross en iemand voor mij van zijn paard afviel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:56

daNiielle_ schreef:
Mensen die in de inrijbaan met zijn 2en of zelfs 3en naast elkaar rijden, dan vooral met springen.
Het is gewoon zo vervelend dat je niet fijn door kunt rijden, en praten met elkaar kan je ook als je achter elkaar loopt.

Of mensen die een schoppende pony hebben, maar geen rood strikje in de staart.
En vind het ook frustrerend dat er zoveel ruiters zijn die constant maar lopen te prikken met die sporen.

Voor mezelf is het vooral frustrerend als ik iets ben vergeten. :P

Mijn instructrice doet wel altijd netjes een strikje in, maar die ergert zich er juist aan dat er niemand rekening mee houdt, er vlak achterlangs rijden en dan boos worden omdat ie uithaalt (wat dat dier dus echt doet!)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:02

als je instucteur de hele tijd tegen je gaat schreeuwen terwijl je staat in te rijden!,
dat is zoooo iritant en zenuwslopend.

wie heeft dat ook? ;$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:15

boytju2 schreef:
als je instucteur de hele tijd tegen je gaat schreeuwen terwijl je staat in te rijden!,
dat is zoooo iritant en zenuwslopend.

wie heeft dat ook? ;$

Mijn juf vond dat ook acosiaal en deed dat dus niet. Ze zei alleen even iets als ik langs haar reed, maar echt lesgeven deed ze daar echt niet meer :n Dat moet je gewoon thuis voor elkaar hebben.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:17

mensen die de bakregels niet kennen.
had een wedstrijd rij in galop op de linkerhand. komt een meisje aan op de rechterhand in stap en vertikte het voor de zoveelste keer om mij gewoon mn voorrang te geven. tja wordt ik best pist om heb er toen ook wat van gezegt

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:20

Als het gigantisch inloopt..

Met een grote groep, ben je als een van de laatste, nou dan ben ik er niet op aanvang, zeker niet met 'eigen' tijd.. en kan je gelijk je proef gaan rijden als je er net op zit..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:51

Relaxed schreef:
Mijn instructrice doet wel altijd netjes een strikje in, maar die ergert zich er juist aan dat er niemand rekening mee houdt, er vlak achterlangs rijden en dan boos worden omdat ie uithaalt (wat dat dier dus echt doet!)

Guilty :o

Ik zag het twee weken geleden pas hartstikke laat, was al 20.000 keer erlangs gereden en pas toen ik echt van achter naderde zag ik een rood lintje hangen :o
Ter verontschuldiging: het was ook maar een smal rood lintje.

mikcavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:03

ik reed een keer een wedstrijd en mijn vriendin en ik hadden het paard (van de manege) gepoetst, evlochten en gezadeld, terwijl er eerst nog een ander meisje op moest. die kwam even kijken en liep toen weer weg. toen zij aan de beurt was, wou het paard (ze is best bang) niet de stal uit. zij trok hem keihard aan de teugels naar buiten, dus ik er wat van gezegd. gaat ze eindelijk haar proef rijden, doet het paard niet wat ze wil omdat ze heel'agressief deed, wat doet ze, ze trekt hem alleen nog maar harder in zijn mond (hij is nog jongdus supergevoelig). ze begon te huilen en is eraf gegaan.ik erop, paard lekker rustig ingereden, beetjr vervelend, maar dt boeide mij niet. en later mocht ze haar proef overdoen op een ander paard, en het frustrerende was dat ze nog meer punten had dan ik! ik heb mijn pp trouwens nii gehaald:(

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:00

1: dat men op het inrijterrein gewoon les staat te krijgen van de instructeur, en je dus zig/zag ook nog instructeur moet ontwijken die midden in de bak staat

2: grooms die zijn verdwenen, werkt voor mijn gemoedsrust erg slecht :=

3: zeer drukke bak, zodat je niet fatsoenlijk kunt inrijden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:02

mensen die denken dat ze alleen rijden in de bak.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:03

Slecht ringmeesterbeleid waardoor toeschouwers in de inrijring staan, paarden mishandeld worden, ruiters zich asociaal gedragen of er altijd wel een idioor is die denkt dat 'ie in een volle inrijring gerust kan gaan staan te longeren.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:04

Asociale ruiters die je afsnijden/klem rijden

Zenuwachtige ouders/ instructie die lopen te schreeuwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:07

Sonja schreef:
Slecht ringmeesterbeleid waardoor toeschouwers in de inrijring staan, paarden mishandeld worden, ruiters zich asociaal gedragen of er altijd wel een idioor is die denkt dat 'ie in een volle inrijring gerust kan gaan staan te longeren.

Sorry, ringmeesterbeleid?? Waar is de verantwoordelijkheid van de ruiter zelf? :n Als er toeschouwers in de bak staan en je hebt er last van, dan vraag je toch zelf of ze weggaan (of rijdt zo over de tenen :+ )? Als ruiters asociaal doen of hun paard mishandelen zeg je daar toch zelf iets van? De ringmeester is er voor om te zorgen dat de mensen op tijd richting hun proef gaan en bijhoudt wie er klaar is. Hij is geen scheidsrechter voor het inrijden zelf.. :n