Knhs Endurance intructeurs cursus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Knhs Endurance intructeurs cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 23:22

Hoi, ik heb een vraagje

Ik heb een brief gehad van de Knhs of ik intresse had in een endurance instructuers cursus.
Zijn er hier ook andere die deze brief hebben gehad en intresse hebben in de cursus?
Mij lijkt het wel interresant, maar ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen,
hoe moet je als endurance instructeur lesgeven?
In een bak kun je moeilijk iemand vele duizenden rondjes laten lopen, en in een bos moet je dan meelopen,
meefietsen of meerijden op een paard?
Het lijkt me nogal onpractisch, maar misschien heb ik er geen goed beeld van.
Weet misschien iemand hoe je endurance les geeft?
Ik heb wel laten weten dat ik intresse heb, dus ben wel benieuwd naar deze cursus.

TurdusMerula

Re: Knhs Endurance intructeurs cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:45

Ik kan me daar zelf geen beeld bij vormen, maar misschien kun je je topic hier zetten voor meer 'aandacht':
[TEN] Sticky: links naar 'buiten' TEN - en wie weet zijn er in het HKtopic ook wel mensen die je kunnen helpen. :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:50

Ben jij instructeur dan Iris?

Afstand is maar een onderdeel van endurance, je kunt instructie geven over balans, rechtgericht rijden, houding en zit tijdens de wedstrijd/training enz enz.

Maar als je je er al niks bij kunt voorstellen vraag ik me af of je zo'n cursus wel moet gaan doen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 11:03

Ja ik ben basis instructeur, en lid van de endurance vereneging, daarom heb ik die brief ook gekregen.

Ik weet ook niet of ik die cursus ga doen, hij moet eerst nog opgezet worden, maar ik was gewoon benieuwd wat het in zou kunnen houden, en wat jij beschrijft klinkt inderdaad wel logisch!
Daar had ik nog niet aan gedacht.
Bedankt voor je antwoord.