Laatst werd er terloops even verteld dat mijn 2-jarige bonte donder uitflipt wanneer 's ochtends de paarden naar buiten worden gebracht. Nu was mij dit niet geheel onbekend. Shiva is een vurig beestje, lief en luistert zeer goed, maar ze heeft temperament. Echter vertelde laatst een goede vriend van me, dat ze staat te steigeren en te bokken in stal en hierbij ook tegen de muren en de deur aantrapt. Ik heb dit zelf ook wel eens gezien.
Nu heeft Shiva vorig jaar een lichte piephak gehad, die na veel behandeling gelukkig is weggetrokken. Ik ben me er vrijwel zeker van dat dat prutsmuts in de stal de oorzaak is....
Shiva willen we dit jaar bij het Barockpintostamboek voorstellen...Ik zit dus niet op nog eens een piephak te wachten, ik zit helemaal niet op een paard met verwondingen te wachten...Ze heeft namelijk elke keer wel wat en het loopt de laatste tijd zo goed, ik wil rust

Ik heb dus de staleigenaar gevraagd of hij Shiva a.u.b. als eerste naar buiten wil zetten. Ja, zo krijgt ze wat ze wil, dat snap ik, maar dan gaat het goed, fokt ze zich niet op, trapt niet en daarmee dus ook geen risico op verwondingen. De staleigenaar is echter van mening dat het beter ik om haar te laten wachten en haar niet haar zin te geven....Dit brengt echter naar mijn gevoel helemaal niks, sterker nog, ze wordt alsmaar gekker.
Ik ben er niet elke ochtend om de paarden naar buiten te brengen, ik heb er dus geen oog op, maar ik weet zeker dat ik er echt op sta, ze Shiva als eerste naar buiten zullen brengen...
Mijn vraag: Wat vinden jullie, hoe zouden jullie handelen?

Voor mij dus reden om er voor te kiezen om haar als 1e van stal te halen.
slordig van me. Een jongedame.